• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Daa

    Dessa borden...


    passionsblomman skrev 2010-06-02 12:12:03 följande:
    Alltså, det är AKUT städbehov härhemma och det är inomhus jag talar om......men ute är det strålande sol och klarblå himmel....Jag vill inte städa. Jag vill gå ut och tänka ut vackra planteringar och kanske sätta mig och läsa på en filt.Fast egentligen borde jag väl kapa ved och rensa i tagghäcken om jag går ut förstås.

     

  • Hvidbrud

    Nä daa, jag packade in dem... Lite väl blekfeta... Men jag är ute och inviger mina fivefingers skor för säsongen! De är härliga att gå i. Syrenerna doftar och studenterna väsnas

  • Daa

    Har ni så varmt att det skulle vara behagligt att vara barbent?
    Det har inte vi. Jag förstår inte dem som kommer till jobbet vid halv sju med tunna blusar och trekvartsbyxor bara för att det är slutet av maj-början av juni. I morse när jag först tittade på termometern visade den 3 grader! Och när jag skulle åka var det 8 grader med lite härligt sval vind. Nej, jacka och långbyxor säger jag. Gillar inte att frysa.


    Hvidbrud skrev 2010-06-02 12:15:52 följande:
    Nä daa, jag packade in dem... Lite väl blekfeta... Men jag är ute och inviger mina fivefingers skor för säsongen! De är härliga att gå i. Syrenerna doftar och studenterna väsnas
  • Sonja68

     


    Daa skrev 2010-06-02 12:19:21 följande:
    Har ni så varmt att det skulle vara behagligt att vara barbent? Det har inte vi. Jag förstår inte dem som kommer till jobbet vid halv sju med tunna blusar och trekvartsbyxor bara för att det är slutet av maj-början av juni. I morse när jag först tittade på termometern visade den 3 grader! Och när jag skulle åka var det 8 grader med lite härligt sval vind. Nej, jacka och långbyxor säger jag. Gillar inte att frysa.

    Hehe, det gjorde jag imorse... Klädde mig som dina kollegor alltså. Jag håller banne mig på att få frostskador!! Mina orakade vader är alldeles knottriga och taggiga och blåa av kölden!!!
    På lunchen tänkte jag gå ut och sitta i solen för där borde det ju vara varmt. Jag fick gå in igen. Det blåser så inni bomben kallt så det var omöjligt.
    Nä nu blir det då långbyxor och långärmat och stängda skor. Spelar ingen roll om solen skiner.

  • Daa

    Amen!


    Sonja68 skrev 2010-06-02 12:25:07 följande:
    Man kan ju bara hoppas att myggj***arna fryser ihjäl!

     

  • Sonja68

    HiHI, och jag skiter i å raka bena, för pälsen värmer trots allt lite grann

  • Ninnnis

    Här är det nog 20 grader idag, minst! Men det tycker jag vi har förtjänat efter den senaste tidens ruskväder

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...