• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • lanovia 08

    Huvvudsaken att någon sparat.
    Men du skall kanske börja jobba om 3 mån?

  • lanovia 08

    Nu har jag äntligen fått iväg mitt CV och skall gå och nanna. Får förhoppningsvis 5h att sova innan det är dags att amma.
    E sover verkligen jätteduktigt på natten det dumma är ju att man inte själv går och lägger sig samtidigt som henne utan väl nattad vill man ju ha lite egen mystid.
    Men nu godnatt!

  • Fru E

    Ninnis-så då får du snart ha maken hemma på heltid yeeeeaaaahhhhhh


    Hvidis-glömde ge dig receptet på cupcakesen men brukar nästan alltid variera själva smeten och prova lite olika, sen bara ner med bitar av rabarber. Ovanpå hade jag marängsmörkräm, lite meckig att göra men riktigt god och inte sliskig

  • Hvidbrud

    Det lät också gott ea! Googlade rabarbercupcakes och då kom det sagolika receptet upp på bakfia. Smör och muscovadosocker stekta rabarber och muscovadosocker i smeten också. Har aldrig hört så stora prisningsord från min man innan... Han sa: de sak heta paradis cupcakes, för bättre får man inte i paradiset...

  • Sonja68

     


    lanovia 08 skrev 2010-05-25 21:33:12 följande:
    Oh lilla sötisen!! KOmmer man kunna se bild på henne på webversionen av tidningen imorgon? Vet att vi fick se T där när hon fyllde 7.Tror säkert barnen kommer även om det är morsdag. Annars får ni väl improvisera och ta det någon annan dag.  

    Jag länkar senare. Av någon anledning verkar det komma i webbtidningen någon dag senare än i papperversionen.

    Hon vet fortfarande inget om cykeln. Hon ska få den ikväll då mormor o morfar kommer, eftersom de är med och sponsrar
    Vi har gjort ett stort kort och klistrat en bild på cykeln och skrivit Grattis osv. och längst ner "Katja, gå till garaget... ÖVERRASKNING" Storasyster Tanja ska få läsa kortet (hon vet om allt men har tystnadsplikt )
    Ska bli så intressant och se om hon förstår när hon ser bilden på kortet eller om det fortfarande inte finns i hennes medvetande en tillstymmelse till tanke om att hon KAN få en ny cykel. Måste verkligen filma henne! Tänk om hon inte blir glad... Men det tror jag nog!
    Igår kväll när jag återigen frågade om hon kommit på något hon önskar sig i present, nåt hon behöver eller så sa hon återigen; "Nä mamma, jag blir glad åt det jag får"!

    Imorse när vi uppvaktade fick hon en ny sparbössa (hennes som hon fick när hon döptes är jätteliten och dessutom har botten gått sönder), en pysselbok där man tränar och lär sig bokstäverna, en vattenpistol (vi har bara en i huset som de alltid kivas om) och av syrran fick hon en neonrosa, slajmig gummilarv med en kula inuti som lyser o blinkar när man tex tappar larven i golvet.
    Hon blev jätteglad för alltihop

  • Sonja68

    Leksi; känns det lite bättre nu? Lät som en härlig promenad
    Pussa på gossebarnet från Tant Sonja

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...