• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Hvidbrud

    Ja, det borde jag också... Och söka lite jobb.. Eller lokaler... Har fortfarande inte bestämt mig för hur jag ska göra om tre månader! Blommis: tyvärr är det inte samma system i Danmark, där jag får min mamma peng från. Får bara pengar till den 7/7. I dk börjar barnen på dagis redan från 6mån (!) sen får man 6 mån att arbeta upp son rätt till pengar igen... Suck...

  • Hvidbrud

    Krya på dig ninnis gumman. Jag säger som blomman; ta några sjukdagar så att du blir frisk!! (och det är på skarpen med rynkade ögonbryn och höjt finger) sådéså!

  • Hvidbrud

    Blev inspirerad av ea och bakade rabarbercupcakes. Hade 1/2dl för lite mjöl, men fy bövelen vad goda de blev... Med philadelphiafrosting.... Mmm... Dräggel dräggel... Bjuder laget om! Med starkt kaffe med grädde till!

  • Hvidbrud

    Leksi: visst är det lilla leendet väl värt alla tårar och våndor och sömnlösa nätter?! åh! Och så fint han går upp. Visst är det skönt? Skickar en kram.

  • Hvidbrud

    Hade tänk ta svärmor på en runda runt Skåne i morgon, men jag tror att vi gör nått mer lokalt. Folkets park, med djuren för e's skull och Möllan med alla multikulti butiker. Lagade renskav med kantareller i gräddsås med lingon till henne igår. Det var en succé!

  • lanovia 08

    Just det ja glömde kommentera Leksi. Vad duktigt han går upp. Nu väger han bara 100g mindre än vad E gjorde för 3v sedan.

  • lanovia 08

    Jobbigt system i Danmark Hvidis.
    Men får du inga pengar när du är hemma nu då? E är ju äldre än 6 mån.

  • Hvidbrud

    Jo, de flesta barn börjar vid 10mån och jag har pengar så länge också, men det blir knapert sen... Men vi har sparat lite ( eller maken...)( )

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...