• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Daa

    GAAAH! *håller fru E:s hand hårt*


    Fru E skrev 2010-05-23 20:02:24 följande:
    Hej hopp! Vad tyst det varit i helgen har alla haft projekt i det fina vädret kanske........ Efter en slapp lördagsfördmiddag och bak av rabarbercupcakes drog vi norrut till makens bröder och grillade i lördags kväll. Rätt skönt att komma iväg och slippa fundera allt för mycket, både på ruvningen och husförsäljningen. Sov över hos en av bröderna och idag var det kalasfika och nu är vi hemma igen. Har nog fått svägerskorna fundersamma eftersom jag bad att få vanlig cider eller vatten till maten när vi grillade men vi berättade inget, funderade på det men på något sätt vill vi nog veta resultetet innan. RD7 idag och magen börjar bli normal vilket så klart sätter griller i huvudet på en, de andra sakerna kan jag ignorera eftersom progget ställer till det. Denna omgången är det tuffare mot psyket känns det som mot förra, just nu närmar sig spårdagarna med rasande fart ev tisdag/onsdag skulle jag gissa på enligt förra GAAHHHH!Lyckades så klart fundera tillsammans med maken att OM OM OM OM OM OM OM vi skulle få två streck i kors blir det lagom BF till våra födelsedagar samt att vi får resultatet till mors dag. Makens mamma lär bli själaglad då vi ska upp där och fika men vågar inte hoppas alls eftersom jag inte känner så mycket vilket jag inbillar mig att man ska ja eller något iaf!

     

  • Daa

    Sonja-mil (förlåt Sonja , men...)


    lanovia 08 skrev 2010-05-23 16:56:31 följande:
      Själv började jag denna morgon med att jobba 2,5 mil. Så kallade sonja-mil.

     

  • Daa

    Ja, vi hoppas på det bästa!


    Hvidbrud skrev 2010-05-23 23:26:17 följande:
    Tja, vi hade nog tänkt vänta till hon inte har blöja och kan förstå lite mer... Men om vi ska hinna med ett fotbollslag, så är det ju inte nu man ska vänta... lanovia 08 skrev 2010-05-23 23:15:56 följande: Liten har också haft några dagar då sömnen kniper. Sover typ bara en timme i taget, vaknar gråtandes och jag måste ta upp henne. Lilla gumman min... Tröstar och så sover hon igen. Ja, jag skämmer bort henne. Med glädje!

     

  • Daa

     


    Fru E skrev 2010-05-23 20:02:24 följande:
     Daa-gick det bra med köttfärssåsen

    Det gick bra. Eller ganska. Den luktade så fantastiskt gott, så bara efter några minuter började jag längta tills mitt pass var över så att jag kunde få mig en macka. Men tiden gick jäääättesakta. Och där stod jag och nästan dreglade.

  • Daa

    Har en dålig känsla i kroppen idag och är av och till djupt orolig. Just nu har den värsta oroskänslan lugnat ner sig, men den hämtar sig nog snart.
    Skitjobbigt. Jag är less på att gnälla över min oro, för den kanske är helt obefogad, men den är verkligen en del av min tillvaro just nu.
    I helgen har vi varit lite nöjda över att vi har klarat oss förbi 5+6, som ju var den dagen då allt tog slut sist.

  • Fru E

    Daa-kramar om är det några symtom som ger känslan eller finns den bara där


    Lanovia-visst är det så att alla känner olika men dum som man är inbillar man sig det värsta eftersom alla säger att de kände ditten och datten från RDX, pust!

  • Fru E

    Daa-tänkte på det där med tidiga VUL, vi ivf:are får ju göra VUL i v 6-7 något för att se att allt ser bra ut så det borde du med kunna göra utan risker

  • passionsblomman

    Daa, usch för dålig känsla i kroppen!
    Jag hoppas du snart får känna en annan, mer rofylld och glad känsla! Jag förtår att tiden kryyyyyper fram.

  • Daa

    Litegrann av den dåliga känslan kan kanske förklaras av väderomslaget. Det är sådär tungt och fuktigt i luften, sådär så att alla hasar omkring och har lite småont i huvudet.
    Men det är också de där pulseringarna och vibrationerna "där nere", som har fått sällskap av ett och annat stick, som gör mig ytterst illa till mods.

    Mitt landsting är mycket restriktiva med VUL, så något sådant lär jag inte få. Kanske måste kolla om det finns något privat ställe där man kan få betala för sig. Det kan ju vara värt priset för att få behålla förståndet.

  • passionsblomman

     


    Daa skrev 2010-05-24 12:12:21 följande:
     Kanske måste kolla om det finns något privat ställe där man kan få betala för sig. Det kan ju vara värt priset för att få behålla förståndet.

    Absolut!!

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...