• Dolly84

    Vi som går powerwalks!

    Finns det några fler där ute som har som mål att gå powerwalks varje dag?
    Kan vi inte peppa varandra!? Jag försöker gå varje dag och har varit duktig nu i flera veckor, men vissa dagar saknar jag helt motivationen. Vi kanske kan skapa den tillsammans?

  • Svar på tråden Vi som går powerwalks!
  • mrsJR

    Är bara inte alltid så kul när hunden kommer och vill gå på långpromenad klockan sex på helmorgnarna. Kan de inte lära sig att skilja på vardag och helg

  • Dolly84

     


    mrsJR skrev 2010-05-11 21:17:07 följande:
    Är bara inte alltid så kul när hunden kommer och vill gå på långpromenad klockan sex på helmorgnarna. Kan de inte lära sig att skilja på vardag och helg

    Du får lära den ordet "sovmorgon"... haha

  • mrsJR

    Vi kör mer på stänga sovrumsdörrs-varianten, den brukar funka men man måste ju fortfarande gå upp ur sängen

  • eigollet

    Haha, nej ingen vovve men väl hästar. Unghästarna som ännu inte rids går jag långa promenader med. Och om tio dagar kommer jag var hundvakt en vecka så då kan jag ju gästspela i ert hundgäng! Vovven heter Fjant och är en korsning av allt möjligt. Jag och matte brukar dock kalla honom för en "schäfer i chiuauaformat".
    Trampa på tjejer!

  • Elize09

    Hänger på här:)


    Jag går ca 1timme powerwalk på morgonen och en timmes promenad på eftermiddagen, inte power men i ganska rask takt. 


    Har två hundar och en tvillingvagn med mej:)


    Har gått så här ca en månad nu och har gått ner 6 kg, har 3 kg kvar! 


    Gifter mej om ca 1 månad så nu är det slutspurten=)

  • Dolly84

    Bra jobbat Elize! Imponerande med hundar och vagnen också :) Jag ska ut och gå en timme nu och så ska jag försöka hinna med en timme till sen i eftermiddag. Mitt mål är att känna mig så fin som möjligt i kroppen när jag står där i min klänning den 24 juli!

  • Maxiander

    Jag älskar också powerwalks men går inte riktigt varje dag. men nu när solen titta fram ökar motivationen enormt! Dessutom är det idag exkat 100 dagar kvar tills jag blir fru så kanske dags att börja gå VARJE dag! En tråd för mig, behöver inspiration och motivation :)


  • Maxiander
    mrsJR skrev 2010-05-11 20:48:31 följande:
    Här är en till hundägare som också går powerwalks varje morgon. Hunden gör att man inte slipper undan, han måste ju ändå ut en timme brukar vi gå, det är en av mina absoluta favoritstunder på dagen.
    Hihi synd att min vovve gärna rastat INNAN min/vår powerwalk... :( Hon är så litetn och efter hennes patellaluxationsoperation så klarar hon inte Djurgåreden runt i tempo eller motsvarande... men om man går i mindre tempo skuttar hon gärna med :)
  • mrsJR

    Ett bra tips är att hitta någon att gå tillsammans med så att man kan peppa varandra när det känns tungt. 


    Jag går en timme varje morgon, sen kör jag på gymmet eller klasser 5 gånger i veckan men jag är en sån som mår dåligt om jag inte får röra på mig så motivationen är inget problem. Har man det inte "inbyggt" som jag så är det bra att försöka hitta något specifikt mål att sikta på, t.ex. tänka på hur man kommer se ut i brudklänningen. Försök bara hitta något annat mål efter bröllopet så att inte motivationen försvinner, en bra hälsa är en livsinvestering och en bra försäkring mot sjukdomar

  • mrsJR
    Maxiander skrev 2010-05-12 08:32:08 följande:
    Hihi synd att min vovve gärna rastat INNAN min/vår powerwalk... :( Hon är så litetn och efter hennes patellaluxationsoperation så klarar hon inte Djurgåreden runt i tempo eller motsvarande... men om man går i mindre tempo skuttar hon gärna med :)
    Usch, stackars vovve, knäledsproblem är inte kul, varken för hund eller människa. Annars är ju inte storleken på hunden särskilt avgörande, vår hund är inte heller stor men han kan ändå vara ute och gå i 1,5 timme och fortfarande ha energi kvar för att leka när man kommer hem  
Svar på tråden Vi som går powerwalks!