• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2010-06-03 09:36:50 följande:
    nenne - grävskopa! vill du göra ett stort hål?
    vill och vill, om jag väl satt mig så...
  • nennesjuttioåtta

    Ore, bra inställning och så sant!


    I morse när jag vaknade på rygg så kände jag mig som innan, smal och magen platt (eller nåja, allt är relativt). Men det kändes som jag låg i en grop. Tacka fan för det, jag har ju en mjuk säng men nu väger jag ju bara något kg under min man... Sen skulle jag försöka ta mig upp och verkligheten kom ikapp. Wohoo, jag har en boll!!!

  • Fru E

    Förresten är det värt att lägga pengar på granitbänkskiva maken har snöat in sig på det och jag kan hålla med om att det är praktiskt men det är rätt stor skillnad i pris på laminat och granit........är det värt pengarna om man ser det på längre sikt?


    Nenne-

  • Telis

    Vickan, jag skulle inte köpa en billig flytväst på Clas Ohlsson till mitt barn. En del barnflytvästar är ju livsfarliga. Det går ju inte att se på webben vilka som är bra och dåliga, googla efter tester och köp en som fått bra i test.


    PB, i USA tar dom sprutor med progesteron så det funkar säkert utmärkt vilket håll man än stoppar vaggisen i. Variation är bra.


    nenne, och vilken jättefin boll sen! Jag såg den på din blogg men hann aldrig kommentera den där.

  • Ore

    Haha, Nenne. Vet att jag önskade att jag haft en liten lyftkran eller liknande för att ta mig upp ur sängen på slutet. Eller ja, det hade blivit enklare då


    Ska man förbereda sig mentalt för förlossningen så ska man nog göra det med positiva bilder, men ändå försöka vara beredd på det mesta... Ju mer man har tänkt sig saker på ett visst sätt, desto jobbigare kan det nog kännas om det inte blir så. En tjej i min föräldragrupp ville absolut inte ha bedövning, lät det som innan.  Men när hon väl var där, efter måååånga timmars värkarbete, så var ryggbedövningen hennes bästa vän, i princip. Och hon tyckte det var såååå skönt, och undrade varför hon varit så negativ till det innan.


    Sedan tänkte ju jag helt krasst att hur många kvinnor har inte fött barn egentligen? Och jag tror mig vara litet starkare, och ha litet bättre kondition, än genomsnittet, så på ett eller annat sätt ska jag nog även jag klara det här...

  • passionsblomman

    Nehej, detta går inte! Nu får det vara färdigsuttet. Vi har osågad ved och oklippt gräsmatta, oplanterad Magnolia och en massa annat därute i trädgården. Och det ska bli 25 grader varmt ute sa de på väderrapporten igår. Bäst jag ser till att komma ut. Ikväll ska vi åka ända till Västervik för sonen spelar match (klockan 19 en vardag och över 7 mil härifrån... )

    Ha en bra dag alla!

  • Ore

    Fru E: Vi ska ha granitbänskiva i hela köket, förutom en stor heltäckande diskbänk. Jag tycker helt klart att det är värt det, dels är det inte samma finish och samma känsla i laminat. Sedan tycker jag det är väldigt praktiskt att man kan ställa varma plåtar och grytor direkt på bänken. Jag vet många som har stenbänk på en del av bänkytan, och något annat resten. Fast då får man nog satsa på trä eller liknande, tror inte äkta vara och något som ska likna det är en bra kombination


    Visst, det är inte särskilt billigt med granit... Men jag måste ändå säga att det kostade mindre än vad jag hade räknat med

  • nennesjuttioåtta

    jag hade gärna haft granit än laminat, "om man ändå ska göra om"-devisen som brukar dra iväg med alla pengarna. 


    Ore – jag vill ju helst undvika ryggbedövning helt men som sagt, är det överjävligt så är jag inte omöjlig på den punkten. men jag vill be om den själv (eller att mannen gör det), än att jag lir påtvingad den och inte orkar säga nej. Jag är mest orolig (förutom att värkarna kan stanna av etc) att jag är en av dem som drabbas av den där huvudvärken, den har jag nämligen fått förut när de varit i ryggen och rotat och hoppas jag aldrig mer behöver må så dåligt. 

  • Fru E

    Ore-vi fick en prislapp av Ballingslöv men har hittat billigare lokalt, så lutar nog åt att vi satsar på granit både på bänkytan och bardisken även om det svider. SKa trots allt bo där några år får helt enkelt lägga pengarna där istället för på vagn etc


    Blommis-ahhhhhh vill med ut i sooooooolen!!!!

  • Ore

    Fru E: Kan skriva mer om granit (scrolla, alla ointresserade) och hur vi resonerade...


    För vi funderade faktiskt på laminat också, och sedan tänkte vi på att "ja, men vi har ju så öppet mot övriga rum, så då kanske det är värt att lägga en del extra på att det ser snyggt ut". Och sedan tänkte vi, att "nä, ska vi kosta på oss det så ska vi göra det för VÅR skull, hur gäster tycker det ser ut med laminat är ju egentligen inget att bry sig om, de behöver ju inte betala det". Men i slutändan är det litet så att vi har betalat en del extra för att få vissa grejer väldigt snyggt, och då känns det litet fel för oss att "spara" på en så synlig sak som bänkskivan.


    Vi har ju t.ex. fönsterbräden i kalksten, och massiv ek i fönstren - och då hade nog kunnat se litet konstigt ut med laminat i jämförelse. Och vi har bl.a. ett fönster litet ovanför bänkskivan på ett ställe...


    I tvättstugan har vi dock laminatbänskiva (Valnötslook)

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen