• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • nennesjuttioåtta

    piggis – att du fixade att hålla käft när du var här inne?!?!

  • snaily

    Piggelin
    Stort grattis!! Här dunsade hakan i golvet när jag läste nyheten! Och redan dags för RUL, jösses amalia!


    Här har det varit besök hos barnmorskan idag, det var ett evigt pillrande på den där snurran igen och diskuterande om datum, suck. Tydligen hade de vid besöket för KUB-ultraljudet gjort en anteckning om BF-datum, fast det var inget de sa något till oss om. Det datumet låg sex dagar framåt i tiden jämfört med det "riktiga" BF-datumet. Det är väl vid RUL de brukar flytta datumen hit och dit, är det inte för tidigt att göra sånt redan i v 12? Sa i alla fall till BM att jag vägrar att räkna med "deras" datum, det kommer ju ändå säkert ändras minst en gång till framöver. Hon tyckte nog jag var en rätt besvärlig patient.


    Liten med Mindre skrev 2010-06-02 11:52:12 följande:
    Snaily - korven blir nog pussad rejält om han vill leka med Mindre.
    Liten - jag tror det är precis tvärtom!
  • Oupsie

    Mindre och Korven kan ha pusskalas .


    Fungerar era smilysar? De nya alltså? De fungerar inte för mig.


    Lappis, ok, jag ska hoppa in i resetråden. Gör det senare idag.


    Snaily, besvärlig patient . Hihi.

  • nennesjuttioåtta

    snaily, de räknar väl på annat vis när de tär IVF och då får man inte flyttas. Har jag läst, det har tydligen inte gällt mig för Falun har inte sagt något om det. Men jag blev flyttad från VUL minns jag. En dag.  


     


    oupsie, nej de funkar inte för mig heller

  • passionsblomman

    Nä smileysarna funkar inte. Det är säkert serverbytet de gjorde inatt som fuckat upp det. Jag har sagt till redaktionen. Jag behöver gubbar som kräks och smådjävlar, spöken och hjärtan...

  • nennesjuttioåtta

    AM – 10 augusti enligt RUL. 15 om man räknar från mens. 


     


    Vid en IVF-behandling kan man inte räkna efter mensdatum utan man beräknar att ägguttagningen utförs ca 2 veckor efter det att menstruationen skulle ha startat i en spontan cykel. Beräknad förlossning blir 38 veckor (+/- 2 veckor) efter datum för ägguttagning.

  • nennesjuttioåtta

    eftersom jag gjorde FET så ska jag nog räkna som vanligt iaf. 

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen