• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • sweetstreet

    Förresten ang skötbordsdiskussionen hade vi aldrig ngt eftersom vi bor så trångt. Vi har skött allt bytepå golvet på filt samt i sängen och i soffan. Har gått jättebra. Dessutom aldrig risk för att barnet ska ramla ner. 


     


    MEN vi har använt våtservetter i stort sett hela tiden. Så vill man undvika det är ju ett skötbord nära vattenkran ett måste såklart!

  • sweetstreet

    Fick dock tipset av en BM här att man kan "göra sina egna våtservetter ifall man vill spara pengar och miljö. Genom att lägga t ex sådana där "bomullsbollar" i en stor glasburk med ljummet vatten just innan blöjbytet. Fungerar tylign bra.


    Själv har jag föredragit att vara lat och slösaktig OCH miljöovänlig och körtpampers wipes heeela tiden....  

  • sweetstreet

    Näe nu ska jag sluta spamma tråden och göra lite nytta här istället!!!!!


     


    PUSS på er!


    Men som sagt känner ni ngn som skulle vilja hyra bostad i New York City i början av augusti så hör av er!!!!!!!!


  • snaily

    Heja Söderling! Wohoo!


    PB/Nenne
    Växtzon VII här... hrmm... björkarna trivs i alla fall.
    Jag har fått en busktomatplanta (pytteliten) av en kollega men den vågar man väl aldrig sätta ut med de här iskalla nätterna. Vår gräsmatta klipps för första gången för säsongen precis just NU. (Lite långt var det men inte SÅ fasligt.)


    Sweet
    Vilket supererbjudande! Är tyvärr inte på väg till N.Y. själv i augusti men ska höra om jag har någon ressugen och pålitlig vän!


    Ego
    Har äntligen fått tid hos läkaren för nästa ultraljud (/fostervattenprov *säg inte nej, säg kanske kanske kanske* verkar vara deras motto ) Det blir inte förrän om knappt tre veckor, men det är lika bra för då är förhoppningsvis Ynglet stort nog så man kan kolla igenom ordentligt vid ultraljudet.


    Nu ska jag skumma igenom resten av dagen...

  • snaily

    AM
    Vad snällt att vi kan vara hos er om det regnar! Fast om man inte får hoppa i sängarna så vet jag inte om det är värt att komma förresten...


    Nenne
    Grattis till mosterskapet!


    Liten
    Det finns säkert massor av potentiella Mindre-vakter på tråddejten, är vi ute kan Korven valla henne.


    PB
    Segt, hoppas ÄL kommer SNART!

  • viktualia

    Am - super att vi kan vara hos dig om det regnar! Och jag kommer dragandes med min mörkgrå teutonia fun..med Trollet i...


    Har haft en ljuvlig dag hos en kompis!! Älska sommarvärme! Och på fredag ska jag på after work med kollegorna, tyvärr så dåligt timat att maken är bortrest så att jag måste ta med mig herr Troll men men.. det lär väl lösa sig. Ska bli SJUUUKT skoj att träffa dem!! *saknar*

  • Ore

    Och sent på kvällskvisten så trillar jag in i tråden Har haft en 1,5 h-dust hos tandläkaren idag. Jag blev grundligt bedövad, fick skölja med antiseptisk lösning, blev tvättad med alkohol utanför munnen, på med fin vit mössa och in i operationsrummet. Kändes väääldigt operationsaktigt när de tvättade händer och underarmar på kirurgvis, och det var skalpeller och borrar och massa vatten som höll på att rinna ner i halsen på mig och inget skoj alls (jäkla tur att jag inte har tandläkarskräck ) Men nu är titanskruven på plats, jag har en massa stygn i munnen och jag räknar kallt med att det värsta nu är över. Ta bort stygn, och senare få en krona tillfixad, kan väl inte var så jobbigt - mer än för plånboken...


    Efter det har jag varit på examensgratulation, variant surprise. Åkte förbi Vickans håla


    Nog om ego-dravel.


    Trevligt att ev. få möjlighet att spana in AM:s våning. Fast jag hoppas ändå på solsken och värme och en härlig picknick i vårgräset.


    PB: Skönt att du inte missat ÄL, men hoppas den kommer snart!


    AM: Tanten kanske har hamnat fel, den trevar litet försiktigt hos mig - trots minipiller. Överväger allvarligt att sluta amma, så att jag kan börja med p-ring igen.


    Fast det är ju mest för att lillkillen inte vill amma, som jag tänker mig att sluta. Inte så mycket för preventivmedel. Men listan på extra anledningar till att sluta amma är nu att jag kan byta p-medel, äta migränmedicin och använda mina vanliga BH


     

  • Ore

    Kan för övrigt meddela att "solseglet" jag köpte till vagnen funkar bra. Man kan få flytta det litet när man svänger runt ett hörn, om armar och ben ska vara hyfsat solskyddade. Men det är ganska lätt gjort. Summa summarum: Jag är nöjd

  • Hattis

    Fy tusan Ore, men nu är väl det värsta över! Drick smoothies och var nöjd över att du fixat det!

    Sweet - du är inboxad!

    Sitter framför datorn rätt ofräsch efter Vårruset! (jag vet Tinga, jag ligger i lä ) Det var en underbar dag att springa - så varmt att man inte fryser men inte tryckande hett. Trevligt med picnic efteråt till skillnad mot förra året då det regnade småspik. Nu till duschen!

  • Hattis

    Hoppas att det blir en bra genomgång då Snaily! Och att du kan känna att du kan släppa det lite till dess, tre veckor går ju inte fort i dessa sammanhang. Kram!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen