• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Fru E

    Ska försöka ta oss in till Ballingslövs kök idag och titta på ja kök så vi kan beställa stommar. Blir nog kök direkt när vi renoverar ändå, får helt enkelt offra en del av de pengarna som vi får från huset eller ta ett lån vid sidan av som vi bakar in i huslånet sen

  • fru AM

    Eftersom en eventuell inomhuspicknick med ca 15 personer inverkar menligt på min mans tillvaro så måste jag höra med honom innan jag säger att det är ok att ha vårt hem som plan B.


    Telis: Vad sägs om måndag eller tisdag för klädhämt? Vi kanske kan äta lunch eller fika? Tro att det är bäst du tittar på grejerna - du kanske inte vill ha allt (Televinken kanske är för stor för vissa saker) - innan jag säger ngt pris. Det blir överkomligt hur som helst.

  • fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2010-05-27 09:50:34 följande:
    Am – åh herregud, jag skojade!
    Hursomhelst så måste vi ju ha en plan B med tanek på hur lynnigt vädret varit. Och jag har sett det antydas tidigare i tråden men inte orkat ta itu med det (att prata med maken).
  • Ore

    Menlig inverkan


    Tja, det är nog helt sant att vi inte skulle obemärkt förbi i alla fall


    Fru E: Ballingslöv har vi både i kök och tvättstuga

  • fru AM

    Jag kommer aldrig mer göra om ett kök i hela mitt liv (hoppas jag). Det var det mest stressande jag har varit med om och det tog tio veckor.

  • fru AM
    Telis skrev 2010-05-27 10:13:21 följande:
    AM, måndag blir perfekt!
    Toppen! Tid?
  • Telis

    Lunch runt kl 12? Eller förresten, ska vi äta lunch (om du orkar släpa på kassen) så kanske 11.30 passar bättre?

  • Ore

    AM: Det är ju inte på något vis ditt ansvar att stå för en reservplan. Men jag som inte kan Stockholm alls, har litet svårt för att veta om det finns något tak som man kan picknicka under vid eventuellt regn. Eller något bra ställe där man kan sitta och fika lääänge...?


     

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen