• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Ore

    Kul med trädgårdsplanering


    Det verkar bo en liten trädgårdsnisse någonstans i mig också, för jag ser faktiskt fram litet emot att anlägga den fina trädgården som vi fått ritat åt oss. Såpass att jag tom smygstartat på balkongen med att för första gången någonsin plantera växter där!!! (Har annars valt att fly till landet istället för att sätta oss på balkongen, men i år så kan det vara skönt att kunna gå ut på balkongen när lillkillen sover...)


     


     

  • Ore

    Vänner: Haha, det låter som att du tycker om maskrosor på samma sätt som PB tycker om mördarsniglar Hoppas du vinner kriget!


     

  • Ore

    Ego: Har varit en sväng på stan idag. Köpt morsdagspresent till min mamma, beställt svindyra diamantörhängen till mig själv, fixat en doppresent, köpt en klänning (ska på bröllop i juli, och min höghalsade kinesiska klänning kan ju vara för varm, så då slog jag till på en annan klänning jag fick syn på, nummer sjuttionio i min garderob enligt maken men högst 25:e tror jag...), försökt bli något klokare på duschväggar, hämtat ut grejer åt maken samt köpt litet kläder till lillkillen.


    Därefter har vi gratulerat en äldre släkting. Så dagen har varit ganska hektisk. Eller ja, mer hektisk än vanliga dagar med lillkillen i alla fall.

  • fru AM

    Gaaah - jag drunknar i barnkläder! Håller på och rensar ut urvuxet.


    Jag har många mycket fina somriga klänningar och andra fina tjejkläder i stl 74 och 86. Någon stockholmsbaserad som är intresserad och vill komma hit och handla. Om jag inte får napp här så knatar jag på fredag iväg till en second handbutik och lämnar in.


    Telis: har en kasse med herrkläder 68 + 74 ctl för er att välja bland.


    Jag har faktiskt det mesta i mindre storlekar än säg 98 - tjejkläderna ska jag göra mig helt av med och killkläder från nyfödd till 74. Är det ngt speciellt plagg ni letar efter så är det bara att fråga


    Förresten: avbokade Antikdeckarnas besök imorgon. Vill ju inte sälja något jag har hemma! Och vill faktiskt inte vara med i tv heller just nu.


     

  • Tinga

    Hej, hej!

    Ett snabbisinlägg innan lite strykning och sen sängen. Har haft "semester" idag (dvs ledig från jobbet), men jösses vad jag har slitit. Vi har nämligen rullat ut ny gräsmatta idag, och innan dess var vi tvungna att trumla marken lite, för att få underlaget riktigt jämt. Själva välten väger 80 kg, så det var ett rejält pass att dra runt med den. Gräsrullarna väger 15 kg, och jag har ju burit några sådan idag, så överkroppen har fått jobba mycket mer än vad den är van vid (brukar ju mest springa annars; aldrig träna överkroppen). Nu sitter jag här med en skön trötthetskänsla i kroppen och en fin gräsmatta på baksidan.

    Muggles - vad bra att det iallafall fanns en blåsa i rätt storlek; då är det ju inte helt kört. *pepp, pepp*

    Vänner - kul med en liten hälsning ifrån dig!


    Sweet - tråkigt med hosta som inte vill ge med sig! Det kan inte hänga ihop med att du är stressad, så att kroppen aldrig riktigt får en chans att läka ut?  Kram!


    Kommer inte ihåg vem som frågade, men vid något tillfälle diskuterades att tråddejten skulle börja vid 12-tiden. Mitt och MSWs tåg är inne 11.39 (om SJ sköter sig ). Tror att Muggles tåg kom in ca 10 minuter senare, så vi tre gör sällskap till träffen. Har vi några mer specifika planer på var vi ska vara?


    Natti, natti!

  • fru AM

    Start september: Livia kan använda ett fåtal plagg i 98 (några byxor och t-shirtar). Annars har hon mest 104 eller 110.


    Ang. tråddejten 12 juni. Det bästa är väl om vi enas om ett ställe att träffas på som alla hittar till. Vi har ju/väl tänkt picknick och hoppas på ok väder. Så vilken park önskas? Vi har ju Djurgården, Hagaparken, Humlegården, Vasaparken m fl.

  • nennesjuttioåtta

    Oj första inlägget från Nennemannen... 

    Tjuvläsaren har loggat in på fruns konto, bara för att säga till Sweet att vi vill gärna ha en vit lucka. Tusen tack för hjälpen!

    (Jag fick lov av henne att loggan in, hon lägger pussel och har väldigt svårt att slita sig när hon har börjat)

    Passar på att tacka alla Er här inne för det stöd ni har varit på vår jobbiga resa mot plusset.

    Tack!

    Hälsningar P 

  • fru AM

    Hej Nennemannen! Jag har minsann sparat en lite gullig halsduk efter mina barnklädesutrensningar - till er lilla Pricken. Nu får hon se till att bli en tjej, för den är väldigt rosa!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen