• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • snaily

    Jag sprutade 12 dagar med Puregon senaste gången eftersom det växte lite långsamt.

  • fru AM

    Muggles: jag gillar att vi har en kungafamilj, men precis som du säger så är det svårt att känna respekt för de tomtarna som utgör kungafamiljen NU ... Däremot så gillar jag Kungen, Victoria och Daniel bäst. Kungen är gullig i sin enfald men ändå född på sin post och uppfostrad i att inte ha något liv, Vickan är lite normalenfaldig men kommer göra ett toppenjobb som drottning. JAg tycker hon och Daniel verkar jättekära. Tror säkert han är lika kär som hon men han är inte lika medievan och dessutom norrlänning (sorry alla norrlänningar! ) så han kanske inte visar lika mkt nu. Silvia gillar jag INTE. Hon sägs kunna sju språk ... lika bra som hon kan svenska då, eller? Dessutom tycker jag det är riktigt illa med hennes plastikoperationer -dels ATT hon gjorde dem (dålig förebild), dels att hon inte gjort en pudel och berättat om dem, och varför. Och sen ser det fördjävligt ut men så kan det ju bli ... Ang. Madeleine & Jonas så har jag i alla år anat att han var ute o prasslade  (såg det på honom - fråga mig inte hur - alla mina bekanta tyckte jag var löjlig som sa det, men vem fick rätt?)

  • snaily
    fru AM skrev 2010-05-25 09:29:52 följande:
    Ang. Madeleine & Jonas så har jag i alla år anat att han var ute o prasslade  (såg det på honom - fråga mig inte hur - alla mina bekanta tyckte jag var löjlig som sa det, men vem fick rätt?)
    Nu tror jag verkligen på riktigt att du har en fungerande spåkula! (Om jag nånsin tvivlat...) Vill inte sätta för stor press på dig nu, men då kanske du kan se om vårt Yngel är friskt eller sjukt också?
  • Lapinette

    Ahhh... jag vill också ha svar! Blir vi föräldrar snart (inom 1 år)???!

  • fru AM

    Snaily: En sån sak vågar jag inte sia om Men när det gäller alla andras graviditeter än mina egna är jag full av förtröstan och hopp om liv och hälsa!


     

  • fru AM

    På dunderlosern Jonas B så räckte det ju att se hans opålitliga ögon och profil samt höra lite rykten från min utsända i London så VISSTE man ju!

  • pirr!

    Hihi! Gillar resonemangen kring kungahuset och håller helt med. Efter att ha kollat lite på dokumentären om det danska kungahuset har jag för första gången i mitt liv önskat att jag var danska! Där kan vi snacka karaktärer. Drottningen verkar vara superskön och hennes karl en riktig pärla som skriver poesi och har knätoffs. Sen som du skrev Mugglan, så verkar det finnas gott om kärlek där också!!!


     


    Snaily- hoppas du får fatt i BM så du kan få lite svar!

  • Tinga

    AM - jag håller helt med dig. Jag har också sett mig som rojalist; inte jätteimpad av allt som har med hovet att göra, men gillar glamouren och tycker att de gör ett bra PR-jobb för Sverige. Däremot känner jag mig mer tveksam nu, i samband med brudöverlämningen. Silvia gillar jag inte heller, av precis samma anledningar som du.


    Muggles - det där med sen mens och sen ÄL lät ju väldigt logiskt och troligt. Ingenjörsförklaring.

  • Tinga

     


    Lapinette skrev 2010-05-25 09:19:49 följande:
    Jösses, inser att ni hade hunnit skriva typ 3 sidor medan jag skrev mitt inlägg på två rader . Får jag skylla på jetlag idag också?!

    Ja. Jetlag brukar sitta kvar åtminstone i 3 dagar, så du klarar dig unden imorgon också.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen