• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • snaily

    MSW - wohoo, blir det sommarlov för din del snart alltså?


    Tinga
    Hårda bud för Piff de närmaste dagarna! Åååå vad man hoppas att någon slags polett bara kan trilla ner plötsligt och att det bara FUNKAR sen!


    Hattis - spännande, har du testat?
    Jag håvar nog in dina friluftspoäng också, anledningen till putsningen var givetvis att jag precis använt grejerna och a) lerat och blött ner kängorna ordentligt och b) upptäckt i regnet att jackans impregnering var sådär.


    Muggles/EA - jag hade lite molvärk några dagar före plusset, annars nada symptom.


    PB
    Du får MASSOR av snigelpoäng! OM du lovar att hålla vantarna borta från söta sniglar med skal, såna som jag.

  • snaily

    AM
    Oooo, du ska bli tv-kändis!


    Nej, om jag skulle ta och göra mig klar inför resa till stan.
    Klockan ett ska vi på ultraljud, håll en lilltå eller vad som finns över...

  • Lapinette

    Morning ladies,

    Sitter här alldeles vimmelkantig men nöjd och glad . Har precis kommit hem från NY och har haft det suveränt och blivit riktigt, riktigt bortskämd. Träffades Sweet vid två tillfällen och henne underbara familj. Härligt att få se irl hur de har det och Lillskruttan är lika söt som på korten. Lite blyg i början men sen gick det över.

    Annars, vad har hänt här? Ser att Hattis kanske ska testa (spännande) och att AM återigen har anmält sig till ett tv-program men annars något plusitivt? Själv fick jag självfallet tanten i helgen men hon hade åtminstone vett att låta mig fira födelsedagen först ... och vänta ända tills i lördags.

  • Tinga

    Välkommen hem, Lappis! Härligt att höra att ni haft det så bra! Någon favoritupplevelse? Och vad fick du i födelsedagspresent?

  • Lapinette

    ... jag vet inte om jag vågar skriva hur mycket presenter jag har fått av maken. Resterande har ju inte firat mig än eftersom jag inte varit hemma och ska ha festen om ett par veckor.

  • snaily

    Välkommen hem Lappis, låter som ni haft en alldeles alldeles underbar resa!

  • passionsblomman

    Just ja, EA, som du ju vet och förstår håller jag alla tummar för er de här dagarna. Jag hoppas så att du slipper besvikelsen och får bli GLAD!

    Och Hattis med för den delen!

    Själv har jag just läst på bipacksedeln till Peergotimen att det hör till biverkningarna (de som står under "mindre vanliga") att "övergående håravfall" står medjämte viktökning, trötthet etc.
    Kanske är det inte så konstigt att jag då tappade sådana kopiösa mängder hår i höstas efter fem månaders Pergoknaprande OCH en jättestressig tid med flytten och allt...

  • Lapinette

    När är det TD för EA?

    pb - jag tappade också mycket hår fast några månader efter IVF'n. Viktökning vet jag att min kollega led av medan jag själv fick dålig hy. När är det dags för dig att starta igen?

    Tinga - favoritupplevelsen är nog ändå helikopterturen över Manhattan .

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen