• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Ore

    Hela fredagsfesten är över när jag kommer... Men men, jag kan fulvicka alldeles ensam också


    Mugglan: Japp, har haft väldigt tur med lillkillens sovande, mycket glad över det och hoppas att det håller i sig.


    Håller tummarna för att äggen utvecklas som de ska


    Och snyggt tyg! (Även om jag gillade det bättre i den blå/gröna varianten - "mina" färger...)


    MSW: Bra jobbat med skolarbetet, den sista slutspurten inför sommarlovet nu... Att ev behöva opereras igen låter ju inget vidare, men å andra sidan tar det ju på psyket med värdena som åker jojo också...


    Vickan: Fick ta upp kartan för att bli helt säker på sjön, men jag ska till samma minihåla G på söndag. 30-årskalas


    Hmm, har glömt massor som jag skulle kommentera... Rotar i minnet.


    Jo, studsmatta till Iris låter jätteskoj. Vill också ha en studsmatta!


    Pirr: Hoppas du fick i dig litet mat till slut. Förhoppningsvis tar illamåendet snart slut


    Skickar också fler KRAMAR åt septembers håll. Det ÄR så fruktansvärt orättvist att ni drabbats av så många mf och ma...

  • Ore

    Ooooj, vad alla har fint väder Men det är klart, varför hänga här när soooolen skiner ute!!!


    Det är väl bara jag som har en tvätthög att gå igenom som sitter inne just nu... Och så råkade datorn stå bredvid

  • snaily

    ÄR det fint väder på alla andra ställen alltså? Hoppas det är som jag sa, att vi offrade oss på regnet förra lördagen för att det skulle bli fint på Göteborgsvarvet idag!


    Hoppas ni fick fint också under tältningen Hattis, vad mysigt det lät!


    Här började dagen med rätt fint väder för att sen övergå i mulet och sen regn lagom till hundpromenaden. (Igår var det i alla fall sommarvärme och shortspremiär en stund efter jobbet! ) Nu skulle jag vara så flitig och fortsätta med min endast ytligt påbörjade storstädning, men orken tog helt slut och jag "ska bara" vila på soffan en liten stund...


    Nenne
    Nu var det ju ett tag sen du frågade om Page så du har säkert fått svar från henne vid det här laget... Hon verkar vara vid liv i alla fall. Och jag har försökt lura med henne på tråddejten den 12:e.


    Just det, grattis i efterskott till Conny, tänkte också på det igår.


    Vad var det mer, skummade igenom hela gårdagen men minnet sviker just nu.


    Ha en fortsatt härlig helg på er alla!

  • pirr!

    Snabbis..


     


    September- fyy, vilken skit- och i v 14, det är ju bara för orättvist! JÄTTEKRAM


     

  • viktualia

    Ore - nämen!!! jag fick vinka i valfri riktning imorgon! makens föräldrar har utsikt över sjön när det inte finns löv på träden.... fniss fniss

    Ego - har varit i sväronens sommarstuga och solat idag!! Ljuva liv!!!!

  • Snorkfröken77

    Hello,

    här går livet i rasande tempo just nu vilket gör att jag inte riktigt hänger med...

    Har skumläst under veckan och:

    Fru E - supergrattis till ditt fina ägg! *håller tummarna superhårt*

    Muggles - Och grattis till alla fina blåsor

    Porchez - Nu får du nog inboxa mig var du bor, för med tanke å vad du skrev i ett inlägg börjar jag tro vi bor närmare varandra än vad jag hade trott! *nyfiken*

    Telis - KRAM KRAM KRAM!

    September - Massor med kramar till dig också, tänker inte skriva nåt klämkäckt utan jag säger bara Fy fan, jävlaskithelvete!

    Vickan - Har du landat i föräldraledigheten än? Det låter som det?

    Cicci - Hur många åkommor ska ni hinna med egentligen? *kram*

    Ego - Igår och idag har vi varit på intensivkurs i Profylax och den var SÅ bra! Nu ser jag fram emot förlossningen och jag känner mig helt trygg med att maken och jag är team som kommer fixa det här ihop! Innan kursen tänkte jag att det var något jag måste gå igenom och att det får väl gå, men nu känns det som att det kan bli en jättefin upplevelse! Jag skulle rekommendera alla att gå den! Jag känner mig lite frälst faktiskt

  • BrudSommar2006

    Hej alla, någon större aktivitet har det inte varit här ser jag som tur är för det har varit lite stressigt med dopet men nu är det över och det blev jättebra, även om makens föräldrar var ledsna för att maken bråkade med dem, som vanligt tyvärr, stackarna. De slet verkligen med maten och det blev jättebra, fast vi hade hellre sett att vi fick hjälp med barnen så att vi kunde städa och handla och få färdigt och så att vi beställt färdiga plankor med mat och sluppit ha kaos i köket i flera dagar. Fast då fick ju inte svärmor visa hur duktig hon var i köket... Jaja. Prästen var helt fantastiskt inriktad på barn vilket var så kul. Bland annat fick hon samtliga att sitta och blinka med händerna och sjunga Blinka lilla stjärna!

  • Fru E

    Hej hopp!


    Vad tyst det varit i helgen har alla haft projekt i det fina vädret kanske........


    Efter en slapp lördagsfördmiddag och bak av rabarbercupcakes drog vi norrut till makens bröder och grillade i lördags kväll. Rätt skönt att komma iväg och slippa fundera allt för mycket, både på ruvningen och husförsäljningen. Sov över hos en av bröderna och idag var det kalasfika och nu är vi hemma igen. Har nog fått svägerskorna fundersamma eftersom jag bad att få vanlig cider eller vatten till maten när vi grillade men vi berättade inget, funderade på det men på något sätt vill vi nog veta resultetet innan.


    RD7 idag och magen börjar bli normal vilket så klart sätter griller i huvudet på en, de andra sakerna kan jag ignorera eftersom progget ställer till det. Denna omgången är det tuffare mot psyket känns det som mot förra, just nu närmar sig spårdagarna med rasande fart ev tisdag/onsdag skulle jag gissa på enligt förra GAAHHHH!
    Lyckades så klart fundera tillsammans med maken att OM OM OM OM OM OM OM vi skulle få två streck i kors blir det lagom BF till våra födelsedagar samt att vi får resultatet till mors dag. Makens mamma lär bli själaglad då vi ska upp där och fika men vågar inte hoppas alls eftersom jag inte känner så mycket vilket jag inbillar mig att man ska ja eller något iaf!


    BS-härligt att dopet gick bra trots lite bråk med makens föräldrar


    Snorkis-så då blev det en aha upplevelse med profylaxen skönt


    Piggis-kul att du tittar in


    September-hur är det


     

  • snaily

    FruE
    Tänkte just fråga hur det går med ruvningen men du hann svara innan. Hoppas hoppas hoppas det går vägen den här gången! Förstår att det börjar bli tungt med tankarna nu, önskar tiden går fort fram till testdag! När är den förresten?


    Muggles
    Hur gick VUL idag? Hoppas ni fått se många fina äggblåsor!


    Härligt med lyckat dop BS, och dito namngivningskalas Koko! Skönt att era bebisar fått sina namn officiellt nu också.


    Snorkis
    Du lyckas då övertyga mig i alla fall, nu vill jag också gå profylax-intensivkurs! Undrar just var sån finns på närmast håll...


    Långpromenad med stavar på förmiddagen idag och sen materielvård av vandringskängor och Fjällrävenjacka, hur många friluftspoäng får jag för det?
    På kvällskvisten plötsligt dödstrött och fick sova en halvtimme, men inte så smart inför natten att sova efter kl 18 på kvällen...


    Nu är rabarbersmulpajen i ugnen snart klar, MUMS med makens hemlagade vaniljsås till.


    Tinga
    OM det var dig jag såg i resultatlistan från Varvet - fast inte säker då jag inte vet ditt efternamn - så lät det som en kanontid! Grattis!

  • start september

    Fru E, usch för rysaren att ruva. Förstår att det är tyngre denna gång. Hoppas så du slipper spåren och att veckan går fort till TD. Tack, helgen har faktiskt gjort mig lite ag?
    iggare. Sol igår på dagen, fest på kvällen vilket var trevligt, lång sovmorgon imorse och hemmafix idag. Testade faktiskt negativt idag, vilket nog är bra då är allt ute.

    Oj, hade Muggles VUL idag?

    Bra jobbat Tinga om du spungit det varma Varvet! Lät läskigt med den temperaturen.

    Bra friluftspoäng Snaily. Rabarberpaj får det minsann blir nästa helg, spanade in igår, men ville inte trotsa regnet idag.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen