• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • porchez

    AM - nej jag har fått två mail ifrån rekryteraren, där det står att de ber om ursäkt för att det dragit ut på tiden. Men det senate jag hört är att de skulle återkomma den här veckan om man är kallad till intervju nummer 2. Veckan är snart slut, och mitt hopp lika så..

  • fru AM
    porchez skrev 2010-05-19 19:49:48 följande:
    AM - nej jag har fått två mail ifrån rekryteraren, där det står att de ber om ursäkt för att det dragit ut på tiden. Men det senate jag hört är att de skulle återkomma den här veckan om man är kallad till intervju nummer 2. Veckan är snart slut, och mitt hopp lika så..
    Äsch vad tråkigt. Men veckan är bara halvslut, eller halvt påbörjad - beroende på hur man ser det

    Än finns det hopp!

  • porchez

    ja du har så rätt, men mitt hopp tog slut redan i tisdag förmiddag

  • Tinga

    AM - låter som jitterbuggare? Det är gott! Hur går det med din kolhydratfria diet, förresten? Har du gått ner mer? Trivs du fortfarande utan kolhydrater?

    Pirr - grattis till nummer 2 på gång! Gick det fortare den här gången än sist? Trist att må så illa.

    Porchez - äsch, har det dragit ut på tiden tidigare så är det säkert det som är anledningen den här gången också till att de inte hört av sig. Jag tror att de ringer på fredag förmiddag, så att du sen kan hålla helg med frid och glädje i sinnet.

    Här har vi också riktigt kvavt väder; nästan så att man längtar efter åska för att det ska lätta lite. Fast imorse var det soligt och fint. Och vilken milstolpe - första morgonen det här året som jag kunde cykla utan vantar till jobbet. Skandal bara att det dröjde ända till den 19:e maj!

  • fru AM

    Tinga: Min strikta diet är ett minne blott Jag gick ner så pass att jag kommer i favoritjeansen och en större del av min garderob så då fick det räcka. Jag äter "typ LCHF" till frukost och middag och lite nyttiga kolhydrater till lunch. Ibland slinker det ner en godisbit eller en mördegskaka. Funkar rätt bra.

  • FruCicci

    Tjena hallå....

    här har det hänt grejor, har blivit lite uppdaterad muntligt av personer i tråden jag har träffat och pratat med '
    EA, det är ju helt galet fantastiskt, hurra hurra för alla äggen!
    Hoppas det går vägen för Mugglan och PB med

    Lill-Pirr hann jag uppfatta, grattis tjejen.

    AM, shit vad duktig du har varit. Måste vara jätte skönt när man ser resultat på sin diet. Helt rätt att kakorna slinker ner.

    Snaily... tänkte på dig igår när jag låg och såg djurpiliserna i Miami
    Snart dags för kub då eller?

    Jag har varit bortrest. Först i södra Sverige en vecka och sen packade jag om och drog till Oslo. Så nu har det varit mycket bort.

    Victor har fått Borelia och ätit penicilin och SKorpan är så klart risig med jämna mellanrum och har nu öronkartarr. Hon gårter hela nätterna och vaknar minst 6-7 gånger varje natt, det har hon gjort ganska länge, men detta att hon skriker är nytt, gahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh vad händer då, jo hela familjen vaknar..... och somnar INTE om för det är så ljust ute
    Ja ja, det är tur att solen skiner och det är ljust för annats hade jag somnat rakt upp o ner

    Ville bara höra av mig.... man känner sig lite dum när man hoppar in och inte harläst ikapp eller kommenterar er andras saker. Men men....
    Jag har noterat 12 juni

  • snaily

    Porchez
    Å, det är ju mycket kvar av den här veckan! Håller fortsatt en tumme.


    Pirr
    Grattis till nummer två på gång! Fast jobbigt med illamåendet! Jag ligger bara 1-2 veckor före dig. (Fast ett helt barn efter i och för sig.)


    Cicci
    Hej! Trevligt att det är någon som tänker på mig!
    Jobbigt med sjuka barn igen! Håller med om att det är hopplöst att somna om på småtimmarna när det är så ljust ute.
    Ja, KUB på gång, har tagit blodproverna och ska på UL på måndag! Nervöst!

  • Tinga

     


    fru AM skrev 2010-05-19 20:22:05 följande:
    Tinga: Min strikta diet är ett minne blott Jag gick ner så pass att jag kommer i favoritjeansen och en större del av min garderob så då fick det räcka. Jag äter "typ LCHF" till frukost och middag och lite nyttiga kolhydrater till lunch. Ibland slinker det ner en godisbit eller en mördegskaka. Funkar rätt bra.

    Grattis till att ha uppnått "nöjdhet"! Det är ju faktiskt det viktigaste. Det är en skön bekräftelse när man kommer i sina gamla kläder igen. Tycker att du gör helt rätt som unnar dig lite godsaker inemellan också, annars blir tillvaron alltför tråkig (om du frågar mig ).

  • Tinga

    Men vad är ni för några som inte kan somna om på småtimmarna? Själv kan jag sova hur länge som helst, oavsett om det är ljust eller mörkt.

    Cicci - trist att höra om sjuka barn igen, men det verkar ha varit bra fart på er ändå. Kul att du också dyker upp den 12:e!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen