• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • MSW

Nahe, dags att "samla ihop mig", snart framme på busstationen!

• snaily

PB
    Åh vilka fina grejer, sparar genast Rönnerholmslänken till vårt 1700-tals timmerhus som jag och maken ska köpa när vi blir stora... (i alla fall i fantasin...)

Muggles
    Tjohoo vad kul med blåsorna, och det kommer säkert ha ploppat upp fler till nästa koll! Jag firar här med att äta ägg! (Obs, hönsägg!, inte människoägg, lite äcklig tanke.) 

Telis
    Skönt med gott uppförande av Televinken, duktig liten herre!

• snaily

AM
    Definitivt foto i ansökan om du söker jobb som fotomodell eller filmstjärna tycker jag...

Själv har jag aldrig ens kommit på tanken att bifoga foto med någon ansökan, men så har jag ju världens mest oglamorösa jobb också där det verkligen spelar NOLL roll hur man ser ut...

• passionsblomman

Apropå ägg så ska jag väl nu bege mig ut i spenaten och försöka göra ännu en insats för att förhindra ytterligare äggläggning i min trädgård. {#lang_emotions_death} 

• Tinga

muggles skrev 2010-05-19 14:04:43 följande:
    Tinga: äsch du tänker så praktiskt Har jag inte funderat på men jag hatar också när saker bara är snygga och inte praktiska. Förmodligen har jag inte sett nackdelarna för jag har inte funderat allvarligt på det - det är ju absolut inte aktuellt för oss att byta.

Vi har planer på att byta kök om något år, men det lär inte bli Gallery iallafall. Just när det gäller sådana saker som förvaring brukar jag försöka tänka praktiskt, eftersom det ska vara i många år. Fast ibland blir det vurpor ändå förstås.

Samma sak blir det när det gäller skor; jag älskar högklackade skor och tycker att det är jättesnyggt, men ändå slutar det oftast med att jag köper lågklackade varianter, för att det är mest praktiskt.

• Tinga

snaily skrev 2010-05-19 14:11:50 följande:
    AMDefinitivt foto i ansökan om du söker jobb som fotomodell eller filmstjärna tycker jag... Själv har jag aldrig ens kommit på tanken att bifoga foto med någon ansökan, men så har jag ju världens mest oglamorösa jobb också där det verkligen spelar NOLL roll hur man ser ut...

Tror du inte att korna och hundarna blir ledsna nu, när du säger att utseende inte spelar någon roll för dem?

• snaily

Tinga
    Frågan är vilka som bryr sig minst, djuren eller kollegorna... Hårfint. Umgås rätt mycket med bilen också, den blir nog vinnare i tävlingen minst-utseendefixerad.

• muggles

Tinga: du ville ju ha tips om restauranger. Hmmm, det finns en Manana till på Lasarettsgatan - exakt samma mat, bara på annan location.

Jag tror tyvärr att många rest i stan är fullbokade pga Gbg-varvet. Kolla fler alt här: www.restaurangguiden.com/atillo.aspx%20ort10%20ort13%20ort20%20ort23%20ort24%20ort33%20ort25%20ort28%20ort29%20ort30%20lan20

• nennesjuttioåtta

Pirr! Dra på trissor, jag tänkte att det inte var sant när jag såg din avatar! Hej hej!!!!! Men sjukskrivning lät inte roligt... kram på dig!!!

Muggelibuggeli – WOHOOOOO vad skönt att få se så många blåsor! Ett hinder avklarat! 

Jag skrev världens längsta inlägg igår sen blev jag utkastad och minns inte alls men ska göra ett försök..

Tinga – Åh, stackars Piff om teorin stämmer, men vad skönt ändå OM den gör det så att ni vet vad det kan vara. Men fatta vad ont att ha helt sårig matstrupe.... Stackaleliten! 

PB– höhöhöhö snar tär du uppe i 20 miljoner ofödda sniglar!

EA – grattis till guldägg och så många till frysen, jösses amalia! 

Oms – låter läskigt med blodsjukdommen! Vad kan de göra åt det?!? Medicinering bara?

Telis – mitt ferritinvärde ligger fortfarande för högt, men nu bara på 99 (ref.värde 8-80) mot tidigare 150 eller nåt så det har ju sjunkit under graviditeten så nu ska det nog inte göras något åt det. 

Lappis – ha en riktigt härlig semester och GRATTIS!!!!! :--p Tamejfan, det blir knulltrimpeter! *tutilur*

• nennesjuttioåtta

MSW – härda ut, snart är det 27.e och du har fixat första året!! AAh jag tutar lite i trumpeter i förväg... *TUT*

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen