• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • MSW

    Ja vi har väl sällskap från centralen alla som kommer hyffsat samma tid? Det känns juh helt klart trevligast!

  • MSW

    Hej pirr! Undrar också över sjukskrivningen?


    Tror att vår tråd tid korsades.. Åtminstone ett litet tag...
  • Telis

    AM, okej, då får jag vänta ett halvår till.

    AM igen, jag har alltid med foto i jobbansökan (på mitt CV) för att visa hur trevlig och opsykopatisk jag ser ut. Jag har bara fått beröm för min ansökan och jag har faktiskt fått nio av tio jobb jag har sökt så det verkar inte vara nån jättestor faux pas iallafall. Men det är ju förstås viktigt att det passar in i layouten så att det ser snyggt ut.

    koko, tack för påminnelsen om att det bara är dom första sex månaderna som är semestergrundande, det visste jag ju egentligen. Parnassia, näe det hjälpte inte. Eftersom det är en hypotetisk fråga så är jag inte intresserad av vad man bör göra (dvs ta ut fem dagar i veckan efter ettårsdagen för att behålla SGI:n) utan hur man FÅR göra, hur osmart det än är.

    pirr! Ta mig baklänges, det måste vara ÅR sen sist! Vad kul att du tittar in, hurra! Hur är det med dig, sjukskrivning låter inget roligt?!

    Mr T uppförde sig exemplariskt på tunnelbanan och på läkarbesöket! Det går så mycket bättre nu när han kan sitta upp och se sig omkring.

  • muggles

    7 ägg totalt, varav 4 st som var hyfsat stora och resten små. Hur hon kunde se 7 st är för mig och maken ett totalt mysterium Såg mest ut som en bluddrig druvklase. Men så kan hon förmodligen inte installera en drivrutin heller På fre börjar jag med spruta numro 2 och på söndag nästa titt.


    Jag är skitnöjd såhär långt, man får väl passa på att njuta av varje liten framgång (man vet ju aldrig när nästa katastrof kommer). Jag var lite rädd att det skulle vara väldigt få blåsor.


    Jag har köpt mig en glass för att fira också! Varför finns det ingen champagneglass förresten???

  • muggles

    Nu måste jag bara informera min chef om det här så jag kan dra alltihop som bruttolöneavdrag, gulp. Hur kul är det att han ska veta...? Men jag är inte först på kontoret iaf, en manlig kollega har ju hunnit före med ivf så det är ju en liten tröst (att det inte bara är jag alltså).

  • Telis

    Vad skönt, muggles!! Ofta så verkar man ju få ut fler ägg än vad dom ser blåsor, snarare än tvärtom. Det där blir jättebra det!

  • muggles

    Telis: ja det var skönt!!!


    EA: vilket lager i frysen! Det blir massor av syskon det...

  • passionsblomman

    Hejja Mugglan! *firar glatt blåsorna med en glass jag med*
    Visst blir man lättad! När hon räknade mina sa jag Va? Jaså? Ojdå och hon sa "ja vaddå, hade du inte väntat dig det eller?" Nä, det hade jag inte....

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen