• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • muggles
    fru AM skrev 2010-05-19 09:56:49 följande:
    Behöver råd: ska jag ha ett foto med i en jobbansökan?
    De kanske kollar in dig på FB?
  • muggles

    Pirr: hej hej *vinkar* (viskar: sjukskriven - nr 2 på gång?)


    EA: härligt härligt med ett toppembryo! Är det fler celler denna gång än förra (det var väl en dag kortare odling förra gången)?


    Snart ska jag iväg på äggtitt. Jag är inte så nervös nu, just nu känns det som att det får gå som det går, jag kan ju inte påverka det ett skit. (Önskar att man kunde känna så hela vägen.)


    Jag tror och hoppas att vi får skåla för EA på tråddejten! Tinga och MSW (och Ore) - vi ses väl på Centralen?


    OMS: har tyvärr missat vad som hänt med din dotter men skickar storkramen, låter lite läskigt med ev sjukdom!

  • BrudSommar2006

    Hej Pirr!


    Äsch, hann inte önska Lapinette trevlig resa.


    Vickan, stackars lilla troll!


    Men se där, både AM och Snigeln har hittat användning för äpplet!

  • muggles

    Någonstans bland all info läste jag att man skulle vara kissnödig vid ngt tillfället - var det äggtitt el var det vid återförandet? Ngn som vet? Då måste jag slänga i mig ett glas vatten pronto...

  • muggles

    Det borde finnas en symbol för ett litet ägg som katapulteras ut i en båge = ÄL

  • snaily

    Muggles
    Nu har du väl redan försvunnit, men jag tror det är vi återförande det kan vara bra med lite fylld urinblåsa. Jag råkade vara ganska kissnödig en gång vid äggkoll och det verkade mest vara i vägen.
    Hur som helst, lycka till idag!!


    Hej Pirr! Jag är nog ny för dig, även fast jag tycker själv jag hängt här i eevigheter. Långt ifrån lika länge som "veteranerna" förstås.


    Inviger vår nya tvättmaskin! Fiffigt att bo i hyresrätt, den gamla tvättmaskinen (fast inte så värst gammal, fasen vad vitvaror har kort livslängd nu för ti'n ) pajade helt plötsligt för en dryg vecka sedan, de försökte laga den men utan att lyckas så nu har vi en helt ny Cylinda utan att det kostat oss något. Kanske inte ska skriva glad gubbe förrän jag tvättat klart första maskinen, förresten...


    Har även hunnit med en riktigt härlig långpromenad med Korven och samlar nu kraft för att packa upp från helgens äventyr. Ja, jag är världens långsammaste uppackare, jag vet!

  • viktualia

    gaaaa tycker synd om både Trollet och mig.. hans feber har inte gett sig och mitt tålamod prövas eftersom han smågnäller och gallskriker om vartannat...  Ska ut på prommis när jag har ätit lunch. Ska hämta ut nya glasögon ("liiite trött på att ha tasiga dito") och köpa myggnät till vagnen..


    Snaily - då är jag nog din motsats. Jag har oftast packat upp max 15 min efter att jag kommit hem.. oavsett omfattning på resan... sån kan man tydligen också vara.. hm..

  • snaily

    Vickan
    Vissa saker packade jag faktiskt upp det första jag gjorde när vi kom innanför dörren, men den där trista resväskan med kläder brukar kunna bli kvar en stund... Slösnigel...
    Myggnät - aaah, sommaren är snart här!
    Hoppas Trollet blir på bättre humör snart!

  • Tinga
    muggles skrev 2010-05-19 11:03:08 följande:
    Pirr: hej hej *vinkar* (viskar: sjukskriven - nr 2 på gång?) EA: härligt härligt med ett toppembryo! Är det fler celler denna gång än förra (det var väl en dag kortare odling förra gången)? Snart ska jag iväg på äggtitt. Jag är inte så nervös nu, just nu känns det som att det får gå som det går, jag kan ju inte påverka det ett skit. (Önskar att man kunde känna så hela vägen.) Jag tror och hoppas att vi får skåla för EA på tråddejten! Tinga och MSW (och Ore) - vi ses väl på Centralen? OMS: har tyvärr missat vad som hänt med din dotter men skickar storkramen, låter lite läskigt med ev sjukdom!
    Muggles - du kommer väl till Centralen ungefär samtidigt som MSW och jag, så visst gör vi sällskap. Men Ore skulle väl komma först en timme senare, eller minns jag fel?
  • viktualia

    fniss... avdelningen lyxproblem... nu har Trollet somnat i mitt knä... vore trist om han vaknade när jag beger mig mot köket.. men men... sånt är väl livet..


     

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen