• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Parnassia

    Lantmäterietlänken var en farlig länk för mig, jag är förmodligen en av sveriges största kartnördar. Har nu läst ALLT som finns att veta om min tomt, vad den kostade den när den bildades 1938 osv osv. Intressant! Ang föräldraledighet... Barnets första levnadsår behöver man ju inte ta ut några föräldradagar alls om man inte vill, men från barnets ettårsdag måste man ju ta fem dagar per vecka om man vill behålla sin SGI. Så man kan ju vara hemma så länge som dagarna räcker till 5 dagar/vecka efter ettårsdagen om man vill behålla sin SGI. Tillförde detta något i diskussionen? Idag ska E till tandläkaren första gången, 3-års kontroll typ. Hoppas det går bra, hon tycker det är spännande.

  • Parnassia

    Lantmäterietlänken var en farlig länk för mig, jag är förmodligen en av sveriges största kartnördar. Har nu läst ALLT som finns att veta om min tomt, vad den kostade den när den bildades 1938 osv osv. Intressant! Ang föräldraledighet... Barnets första levnadsår behöver man ju inte ta ut några föräldradagar alls om man inte vill, men från barnets ettårsdag måste man ju ta fem dagar per vecka om man vill behålla sin SGI. Så man kan ju vara hemma så länge som dagarna räcker till 5 dagar/vecka efter ettårsdagen om man vill behålla sin SGI. Tillförde detta något i diskussionen? Idag ska E till tandläkaren första gången, 3-års kontroll typ. Hoppas det går bra, hon tycker det är spännande.


    Blir det radbrytningar nu då?!
  • Parnassia

    Lantmäterietlänken var en farlig länk för mig, jag är förmodligen en av sveriges största kartnördar. Har nu läst ALLT som finns att veta om min tomt, vad den kostade den när den bildades 1938 osv osv. Intressant!

  • Parnassia

    Ang föräldraledighet... Barnets första levnadsår behöver man ju inte ta ut några föräldradagar alls om man inte vill, men från barnets ettårsdag måste man ju ta fem dagar per vecka om man vill behålla sin SGI. Så man kan ju vara hemma så länge som dagarna räcker till 5 dagar/vecka efter ettårsdagen om man vill behålla sin SGI. Tillförde detta något i diskussionen?

  • Parnassia

    Idag ska E till tandläkaren första gången, 3-års kontroll typ. Hoppas det går bra, hon tycker det är spännande.


    Får väl göra ett inlägg per ämne för att det ska bli läsbart...
  • pirr!

    Hej vänner!


    Såå länge sen jag var inne- skäms! Sen jag började jobba efter föräldraledigheten med låång pendling har det helt enkelt inte funnits rum..


    Har nu läst ikapp de senaste typ 50 sidorna för att få en snabb update. Många "nya" namn, men många gamla med. Känner att jag saknat er! Luktade mig till en tråddate? Var det i stockholm eller göteborg? Var med i gbg på världskulturmuséet sist, men det var ju läänge sen!


    Muggles- Håller tummarna för dej idag! Hoppas allt går som det ska!!!


     


    Ska bli flitigare här inne nu (är tillfälligt sjukskriven) månaden ut!

  • viktualia

    Parnassia - fniss fniss.. Är inte så förvånad över att just du gick lös på Lantmäterilänken.. hihihihi!


    Och själv är jag just konstaterade onormal efter att ha läst ditt testmail... ha ha ha.. blåa skruvmejslar here I come!


    AM - jag är HELT emot bilder i ansökningar! Men det beror kanske på arbetsplatsen. När nån söker jobb där jag jobbar och bifogar bild så skakar vi oftast på huvudet. Onödigt och ovidkommande med utseendet... Har dock sett kompisars jobbansökningar där bilden lagts in snyggt i layouten.. hm.. svår fråga...


    Koko - japp vi sitter på mycket skum kunskap här i tråden!! *fnittrar* Lantmäteri är inte min specialitet men på mitt mystiska jobb får man fuska i många världar!!!


    Ego - Trollet har fortfarande lite feber och är slöare och gnälligare än vanligt, men han sov helt ok i natt. Fick sova i dubbelsängen eftersom han pep så när han skulle sova. Första passet sov han under makens täcke = KOKHETT Troll. Gallerfilten gjorde susen när jag upptäckte värmeslaget... - i serien "pinaler jag skaffat efter tips i tråden och som jag har nytta av"

  • viktualia

    Pirr - tjeeena!!! Var i dina trakter i helgen som gick minsann!! Och tråddejt blir det 12 juni i Sthlm. Enligt plan A blir det picknick med skumpa. Någon plan B har inte utarbetats än..


    Trist att du är sjukskriven *kramar om*

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen