• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • fru AM

    Näha BT-tiden blev kort: batteriet till barnvakten är slut och jag måste ändå ut och svänga ihop min o makens matiga sallad ... Hej så länge! Och Lappis: ha det vansinnigt kul, underbart, härligt och glammo! Och{#lang_emotions_cheers} i förskott på den stora dagen!

  • snaily

    Lappis
    Ha det superhärligt i the big {#lang_emotions_apple} !!
    Hoppas planet går i tid så ni hinner med att fira ordentligt.
    Passar också på att säga grattis i förskott ifall du inte tittar in här mer sen! {#lang_emotions_flower}

  • snaily

    Läbbigt med grötolyckan PB! Men jag säger som jag alltid sagt - gröt ska man inte befatta sig med överhuvudtaget!
    Lät som bra tomt-tips från Vickan där!


    FruE
    Jo tack, det är väl hyfsat med min mage! Lika svullen som den varit senaste veckorna, varken mer eller mindre. Lever i antingen jobbyxorna (rätt stora i vanliga fall), mysbyxor, eller för stora jeans som jag fick ärva av syrran. Hur är det med din bollmage idag?


    Fick min journal hemskickad idag från virriga doktorn. Förvånansvärt utförligt skriven under vår utredning, men sen nästan inget antecknat alls under IVFerna. Fick veta några nya saker om mig själv, bland annat att jag hade en äggstockscysta vid vår första undersökning, inget som doktorn nånsin har talat om.


    Klantat mig på jobbet idag... glömde lämna tjänstebilsnyckeln vid dagens slut idag, den ligger nu i min jackficka hemma och gör ingen nytta alls när nu kollegan akut behöver bilen. Självklart har vi en nyckel till på jobbet, men den råkade andra kollegan köra i tvättmaskinen förra veckan så den funkar tydligen inte nu... {#lang_emotions_undecided} Oooopsss... Kollegan som jobbar ikväll lät inte särskilt glad alls.


     

  • Telis

    Tack för länken, Vickan! Fast jag tolkar det som att man kan vara hemma längre än 1,5 år. Jaja, det var bara en hypotetisk fråga eftersom jag inte kommer ha något jobb att vara ledig från efter december.


    Ha en fantastisk resa och födelsedag, Lappis! Hipp hipp hurra!


    PB, den där grytan får du väl använda ute i trädgården sen till du-vet-vad.


    AM, vad kul att det lät intressant, jag tyckte själv att det lät som klippt och skuret för dig.

  • Liten med Mindre

    Trevlig resa Lappis! Fullbokade NY-kvällar låter som vi vill ha rapport ifrån.

  • viktualia

    Lappis - hejar på och grattar jag också...


    Ego - är helt klubbad i skallen av väderomslag, en alvedon gjorde noll nytta. Trollet är i livskris pga vaccin... hans feber är på väg upp och vrålandet gör nog sitt till... näeee.. misär... smartaste lösningen: gå och sova....


    /Vickan
    - som känner sig så långt ifrån födelsedagsweekend i NY som man bara kan komma... men men... vet ju anledningen till eländet så då är det ju ändå ett greppbart elände...

  • porchez

    tittar in en sväng! efter en helg utan en droppe alkohol nu med ett glas vin i handen {#lang_emotions_cheers}


    Även om vädret gör att (jag iaf) mest längtar efter en kall öl, men det hade jag ingen hemma


    Läskigt med grötkokningen PB. I helgen brann ett hus i grannstaden ner, och en 28-årig kille brann inne. Det är så fruktansvärt, han som ägde huset är kompis med mina vänner. och flera av mina vänner var bjudna på festen men gick inte. Vad som hänt är fortfarande oklart, åkte förbi fär i söndags och det gör fortfarande iont i magen när jag tänker på hur huset såg ut... hemskt!


    Annars har vi planerat in en spontan helg i Stockholm till helgen. Jag och två par De bjöd med mig så jag vägrar känna mig som femtehjulet! De ska bo på hotell och där kände jag att det blev för mycket, så jag tar in hos min syster som bor där! Ska bli skönt att komma bort en sväng.


    Tinga - vad härligt att höra att det kanske, förhoppningsvis, hittat en förklaring till matproblemet. håller en tumme för er!


    och en tumme till alla IVFare! Som någon skrev, vore kul att få skåla för några plus på trådträffen

  • Tinga

    Hm, skrev ett inlägg nyss som inte kom med. Hursomhelst:

    MSW - självklart gör vi sällskap från centralen till vart vi nu ska ses på picknicken. Vet jag bara vart vi ska, ska det nog inte vara några problem att hitta dit.

    Lappis - jättegrattis i förskott på födelsedagen! Hoppas att ni får en härlig resa till New York. Ser fram emot en reseberättelse sen. Hälsa Sweetan om du träffar henne.

  • Tinga

    Göteborgsfolk - nu får ni göra en utryckning; jag försökte boka bord både på Mañana och Sjöbaren, som Muggles rekommenderade, men det var fullt på båda på lördag. Nu är jag i akut behov av tips på någon annan bra restaurang i Göteborg, som förhoppningsvis kan klämma in sex vuxna och två barn.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen