• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Lapinette

    pb - koka gröt ytan tillsyn är livsfara! Tur att det inte gick värre.

  • passionsblomman

     


    Lapinette skrev 2010-05-18 15:42:52 följande:
    pb - koka gröt ytan tillsyn är livsfara! Tur att det inte gick värre.

    Ja verkligen! Hur fasen kan man vara så tankspridd! {#lang_emotions_embarassed}

    Lite annan vettig nytta har jag iallafall också gjort, utöver att nästan elda upp vårt hem.
    Jag har fått tummen ur och ringt kommunen för att få mer detaljerad vetskap om våra egentliga tomtgränser.

    Jo, för på grund av vårt hörnläge med vägkorsning och allt härutanför, så verkar väldigt många veta -och tycka-väldigt mycket om just vår tomt, våra buska, vår häck, våra träd och vad vi får ha var och hur högt /brett/tätt detta får vara.
    Jag smider stora planer för plank, staket och planteringar i  en förhoppningsvis någorlunda sbar framtid och då är det ju en klar fördel att SJÄLV veta exakt vad jag får göra och hur jag får göra det.
    För övrigt är jag alldeles för självständig för att orka lyssna på allt "vetande" som grannar ägnar sig åt. En gubbe stannade ju för en tid sedan bilen och hävede utan att ens presentera sig ur sig att "klippte vi inte ner den där jävla häcken skulle han skicka kommunen på oss"

    ??? Ja, nu kan jag nog iofs ringa kommunen alldeles själv och jag ser dem inte som några fiender uta tvärto som enbra informationskanal om vad som gäller för vår fastighet.
    Så nu har jag pratat med två jättetrevliga kvinnor och ska få hemskickat vad de har för material och så ska de gräva vidare, för eftersom tomten är så himla gammal så finns inte kartor och mått på riktit samma vis som det gör över nyavstyckade tomter.

  • Tinga

    PB - jag har gått brandutbildning på jobbet idag, och näst efter anlagda bränder är bränder i anslutning till matlagning den vanligaste orsaken till eldsvådor. Tur att det gick bra!

  • passionsblomman

     


    Tinga skrev 2010-05-18 16:01:00 följande:
    PB - jag har gått brandutbildning på jobbet idag, och näst efter anlagda bränder är bränder i anslutning till matlagning den vanligaste orsaken till eldsvådor. Tur att det gick bra!

    Men GUD, är anlagda bränder verkligen så vanligt att det slår matlagning och glömda ljus??? Vad hemskt!

  • Tinga

     


    passionsblomman skrev 2010-05-18 16:12:50 följande:
      Men GUD, är anlagda bränder verkligen så vanligt att det slår matlagning och glömda ljus??? Vad hemskt!

    Brand i elprylar är tydligen nummer 3 på listan och glömda ljus nummer 4.

  • passionsblomman

    Usch! Fy 17! Jag har jobbat extra som sanerare efteer bränder, så jag vet hur det ser ut när det brunnit. Både när det brunnit rejält och bara lite grann.
    bara lite grann ställer till en hel del... Och fattar ni hur vanligt det är att folk inte har någon hemförsäkring??? Det är helt vansinnigt!

  • MSW

    Hej hej! Nu är jag på väg hem från skolan, och även om jag tror att vi hade kunnat varit mer effektiva har vi fått en hel del gjort!

  • MSW

    Pb: obehagligt med nästan branden, tur att det inte blev så farligt! Vi brukar för övrig laga risgrynsgröt i ugnen!

  • MSW

    Nu är det mindre än en månad till mega-dejten! *Börjar bli lite nervös* Hur blev det med planeringen egentligen? Tinga, jag tror vi åker med samma tåg upp, så jag vill jättegärna ha sällskap från stationen till var vi ska vara så jag inte kommer vilse på stationen eller vägen!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen