• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • snaily

    Ok, vågar mig fram ur mitt skal efter era snälla ord. Bara ingen misstar mig för mina mördande sysslingar, så.


    EA
    TJOHOO vilket bra resultat!
    Jag har riktigt bra vibbar den här gången! Hoppas dagarna under den här ruvningen bara flyyyger fram!


    PB
    Oj oj, snart spännande för dig också!


    Ego
    Trött! Borde gå och lägga mig men det är så förbaskat svårt när det är så ljust ute! Solen går ner 22.01 idag. Haft riktig sommarvärme här idag! Och tydligen så hade det regnat och varit milt hela helgen, så nu kommer grönskan igång rejält även här! Gräsmattan börjar bli grön och vissa träd har knoppar! (Jo, vi är lite efter här i Norrland )

  • Tinga

    Imorse ringde logopeden tillbaka till mig, efter sin lilla efterlysning i sitt globala nätverk, angående Piffs matproblem. Experten från New York(!) som hon pratat med hade en tanke kring att det kan vara reflux som ställer till det för Piff. Flrr hade han ju en tydlig reflux, som visade sig som sura uppstötningar både som han svalde ner igen och som kom ut som små kräkningar, men i oktober ifjol slutade vi att se något sådant, så då slutade vi med Losec. Nu sade experten att det kan mycket väl vara så att han fortfarande har reflux, men att den inte når så långt upp som till munnen, utan bara en bit upp i matstrupen. Dock är ju magsaften väldigt frätande, så det kan vara så att den orsakar sår i Piffs matstrupe, som i sin tur gör att han får ont när han sväljer.

    Tydligen är viss kost mer magsyrebildande än annan, så logopedens förslag var att sätta samman en kost som minimerar magsyrebildandet, för att se om det hjälper. På torsdag ska vi träffa gastroläkaren och dietisten, och innan dess skulle logopeden prata med dem, så att vi får en samlad bedömning. Skönt när experterna "pratar ihop sig", så att man slipper få olika bud från var och en av dem.

    I eftermiddags träffade jag psykologen också, och hon var lite skeptisk till att sätta Piff på en särskild diet, för hon menade på att det måste vara lustfyllt, rent smakmässigt också, att äta. Hon trodde mer på att isåfall begränsa eventuell reflux genom medicin, och så låta Piff äta vad han vill. Vi ska avvakta det samlade beskedet på torsdag, och sen blir det ju en gemensam diskussion. Känns iallafall skönt att ha en möjlig, om än inte säker, teori.

  • Hattis

    Grattis till så många positiva besked EA!

    Muggles - håller tummar! Måtte det stämma. Kram!

    Tinga - Det låter som om vårdfolket äntligen verkligen anstränger sig för att finna en förklaring. Det kanske inte skulle vara lika frustrerande om ni visste vad ni kämpade emot? Å, hoppas så att det löser sig snart.

    Nu blir det en mycket tidig kväll för att vara en Hattis. Om jag inte ska bara...  

  • snaily

    Tinga
    Aha! Låter ju som en inte helt osannolik teori! Ett litet halmstrå av hopp att gripa tag i. Perfekt att de pratar ihop sig också så ni slipper få en massa olika bud från olika håll!


    Nej, det här duger inte - godnatt på er!

  • passionsblomman

    Jag har plockat 365 sniglar till och nu är det ca 3800 totalt. Eftersom en snigel blir 400 till under sin livstid, så har jag nu decimerat snigelbeståndet med minst 1 520 000 små slemmiga as. *ledbruten men nöjd*
    Nu ska jag försöka se Snailys trevliga och glada lilla snigel istället för terminatorenra from hell framför mig när jag ska sova i natt.
    Sov gott alla trådisar!

  • Oms

    har lyckats få tillgång till datorn i hela 5 minuter (tonåringen har haft den sen jag kom hem - har inte orkat ta fajten idag) måste betala en räkning så loggar bara in här som hastigast,

    tack för alla kramar o stöttande ord, det värmer oerhört ska ni veta!

    helgen har varit jättejobbig, jag är helt slut, vet inte hur allt slutar men utöver den stora tjejen så går jag för utrening med misstanke om en sällsynt blodsjukdom - thalassami - alt inflammtorisk sjukdom. har sjukt låga järnvärden - helt tomma depåer men har mindre mens eftger mathilda än vad jag någonsin haft förut så det kan inte vara den som "äter upp järnet" ngt är det och nu är det dags för blodprovomgång 4 imorn...

    jaja, måste vidare, ville bara in o tacka er!

    hann som hastigast se att det inte gick vägen för september så jag skickar en kram tillbaka!

  • Ore

    Oms: Sällsynt blodsjukdom låter inget vidare... Men det beror ju förstås på vad man kan göra åt det... Hoppas de får ordning på det snart, så att du får mer energi!


    Tinga: Det låter som en rimlig teori med reflux, om inte annat. Hoppas nu att det ÄR det som är bekymret (eller ja, det hade ju varit bättre om det inte varit någonting alls, förstås...) så att lille Piff kan sätta igång att äta igen, så fint som han gjorde efter magsjukan


    PB: Ännu mer lyckad snigeljakt


    Snaily: Dessa slemmiga sysslingar till dig måste verkligen vara de svarta fåren i släkten

  • MSW

    God morgon! Så var det pendlar dax igen, hoppas att nya leksaken ska hjälpa till och roa mig! Fast om jag inte behöver åka någon extra gång är det bara 4 ggr kvar den här terminen!

  • MSW

    Lappis: skönt att ni hann åka hem innan askan slog till! Ha det super bra i New York också.

  • MSW

    Tinga: Skönt med en teori att jobba ifrån! Låter juh väldigt rimligt dessutom! Hoppas det blir bättre snabbt sen!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen