• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Snorkfröken77

    Nenne - Ja, det är lyxigt, det känns fantastiskt bra att sitta och ta en drink på sommaren på baksidan och titta på gräsklipparen som klipper gräset!

    Ore - Ja, i sådana fall stämmer det väldigt bra på mig

    Tinga - Nu ska vi inte vara såna där Det går ju liksom inte att jämföra! Det ena är ju nyttokontot och det andra är ju...eehh, frunihusetmårbrakontot Har jag sagt förresten att jag fyndade en liten goding på e-bay för några veckor sedan! Hade sån jäkla tur och fick den till superbra pris, blir vårväskan i år, modellen heter Jolene och kom för några år sen bara under en säsong, superfin tycker jag

  • Snorkfröken77

    Ore - Det är nog så att man själv upplever sig själv som gigantisk, jag får nog börja inse det {#lang_emotions_kiss} Fast bara idag har en (manlig) kollega ylat göm brödet på morgonen när jag kom upp för morgonmackan. Sen på lunchen så påpekade en annan (manlig) kollega att det blev så trångt i köket när jag kom in stort leende. Se följde vår städerska upp med att kommentera att det var så bra med strecht och hur kunde jag röra mig aå ljudlöst med min kroppshydda...så jag får rätt mycket kommentarer, men det är ju upp till mig om jag vill sura ner mig eller om jag ska låta det rinna av mig och med tanke på hur frekvensen på kommentarer ökar så är det bara att inse att jag får skaka av mig om jag inte ska gå omkring och vara grinig jämt. Maken kom dock med ett fint förslag att jag skulle köpa en Taser och elchocka de som var ofina mot mig

  • Tinga

     


    Snorkfröken77 skrev 2010-05-06 12:50:55 följande:
    Tinga - Nu ska vi inte vara såna där Det går ju liksom inte att jämföra! Det ena är ju nyttokontot och det andra är ju...eehh, frunihusetmårbrakontot Har jag sagt förresten att jag fyndade en liten goding på e-bay för några veckor sedan! Hade sån jäkla tur och fick den till superbra pris, blir vårväskan i år, modellen heter Jolene och kom för några år sen bara under en säsong, superfin tycker jag

  • Ore

    Grattis till inlägg 1111 Oupsie!


    KRAM till BS! Hoppas det känns bättre att vara tvåbarnsmamma idag...


    Krya på er, MSW och herr Snaily!


    Stränghet: Jag tror att jag kommer vara ganska sträng mot gnälligt barn jag också. Tycker mig ana den tendensen gentemot syskonbarnen när jag har hand om dem och de är gnälliga... Just nu irriteras jag dock något oerhört när den större tjejen är besvärlig. Hon är väldigt inkonsekvent. Skvallrar på alla tjuvnyp som den lilla tjejen gör, men glömmer behändigt nog att hon själv börjar och lilltjejen bara nyper tillbaka. Lilla tjejen ska också alltid fråga om hon får låna den störres leksaker. (De delar rum så det är svårt att ha dem separerade). Men stora tjejen kan när som helst ta den mindres, under pågående lek. Och så vidare... Jag kan ju heller inte lägga mig i hur mycket som helst, det är ju inte min sak att uppfostra dem.

  • Ore

    Koko: usch vilket otursdygn! Hoppas det håller sig lugnt lääänge nu, medan blåmärkena bleknar på dina små killar

  • BrudSommar2006

    Nenne, blähhh för falukorv, jag tar paraplydrinken eller Muggles Cosmopolitan!


    Tack för huslänk, påminn mig igen, varför flyttar EA??

  • Telis

    Lappis, härligt med bra soctant!!


    snaily, usch, hoppas du är i Sundsvall och inte på muggen idag.


    Snorkis, om du verkligen var gigantisk så skulle nog inte kollegorna skämta så med dig. Hoppas jag.


    Ore, att han sitter/ligger ensam i babysittern och babygymmet funkar ett tag men just nu verkar han vara inne i en fas när han är übersocial och vill ha mänsklig kontakt heeeeela tiden. Jag fattar inte var han har fått det ifrån, varken maken eller jag är särskilt sociala.


    nenne, vad tråkigt med vännen! Fast du har ju oss istället, tjugo gånger så många och myyyyycket snällare.


    Jag har intentionen att vara sträng men vi får väl se hur det blir när det kommer till kritan.

  • Telis

    BS, sympatikramar! Kommer maken hem snart?


    koko, stackars barnen och stackars dig! Hoppas dom mår bättre idag!

  • Ore

    BS: Kram igen! Jag som tycker det är alldeles fullt upp med en bebis, kan tänka mig att det är jobbigt med en bebis OCH en trotsande tjej utöver det...


    Snorkis: Jag fick också mycket kommentarer, just eftersom magen var vääääldigt stor. Jag brukade dock svara att "ja, jag har inte riktigt kommit på hur man gör för att få en liten gravidmage. Vet du det?". Funkade bra


    Jag gick ju upp ca 20 kg, men det mesta var borta två månader efter att han föddes...


    Kul att höra att självgående gräsklippare är bra, jag har som sagt fått trädgårdsdesignern att anpassa trädgården för att det ska gå att ha en sådan

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen