• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Snorkfröken77

    Apropå gräsmattor säger jag bara Husqvarna Automover, vårt bästa inköp!!!! Vi klipper gräset när vi är på jobbet och har finaste gräsmattan i området, me like!!!

  • Snorkfröken77

    BS - Vad jobbigt att det känns tungt nu! Om du hade bott lite närmare så kunde jag ha kvistat över till dig och underhållt dig med alla mina gravidkrämpor så kunde du iaf tänka att det är skönt att du inte är gravid Allvarligt talat, vilket skit, hoppas det blir bättre snart! *kram*

  • nennesjuttioåtta

    snorkis – OOH lyxigt! 


    BS – en paraplydrink och massage med skön valsång i bakgrunden, eller en 12:a rysk vodka med en falukorvsring till och hårdrocksmusik?

  • Ore

    Projekt ikappläsning...


    Snorkis: Det är väl en liten tjej du väntar? Min BM sa att det finns ett ordspråk att "en flicka i magen stjäl sin mammas skönhet under graviditeten", dvs de som är strålande gravida skulle alltså vänta pojkar Vet inte om det stämmer, men...


    Vickan: Ytterligare en anledning till att jag tog tåg till Sthlm - parkeringsavgifterna!
    Kul med löneförhöjning! *noterar att jag måste ringa min kollega och tala om mina lönekrav...*


    Telis: Hoppas att Televinken snart blir mer lättroad. Jag vet att jag funderar ibland på vad vi ska göra hela dagarna, när vi är själva. Men babygymmet har roat honom en hel del. Och nu när han sitter i barnstolen (Ikeas antilop med bricka) så kan han ha massa leksaker, och så kan man ställa honom ganska nära sig om man ska diska, förbereda mat eller liknande. Då kan han se mig när han vill och jag kan prata med honom. Praktiskt


     

  • nennesjuttioåtta

    und jetzt : föräldrautbildning eller vad di kallart. Ska bli rysligt spännande.

  • muggles

    Vickan: du kommer att upptäcka att tydlighet inte hjälper ett dugg... Men bra med målsättningar...


    Lappis: jag tycker det är otroligt dålig stil att inte ens svara på en inbjudan, dålig uppfostran skulle jag kalla det, oavsett vad man har för skäl. Om hon försöker vara "skonsam" mot dig för att hon är gravvo, så agerar hon verkligen bakvänt tycker jag. Näe, henne skulle jag inte bjuda en gång till!


    Nenne: känns som att din väninna har förstorat upp den konflikt ni inte har haft, i sitt huvud till ngt mycket större än vad det var.


    BS: Cosmopolitan kommer här!

  • muggles

    Oj då vilken konstig mening det blev där, ursäkta syftningsfelen.

  • Tinga

     


    Snorkfröken77 skrev 2010-05-06 12:36:02 följande:
    Apropå gräsmattor säger jag bara Husqvarna Automover, vårt bästa inköp!!!! Vi klipper gräset när vi är på jobbet och har finaste gräsmattan i området, me like!!!

    Är den ett bättre inköp än dina Mullbär?

  • Ore

    Håravfall har jag också. Men än är jag inte skallig, trots att jag kan samla ihop en rejäl tuss varje gång jag duschat, och ytterligare en rejäl tuss när jag sedan kammar håret, plus att det dräller hår omkring mig litet varstans


    Inbillar mig att det är ett överskott...?`

  • Ore

    Snorkis: Ska jag skicka in en bild till galleriet när jag var höggravid? Hade en mage som var GIGANTISK!!! (Tyckte jag i alla fall?) På plussidan så är det inte så vansinnigt många veckor kvar, sedan har ni eran lilla sötnos på utsidan (och då minskar magen till en plufsig överjäst deg, som var ungefär lika stor som när jag var i sjätte månaden eller så, men det går också över...)


    Oupsie: Vilken jäkla karl... Har också svårt för sådana skämt. 


     


    Lappis: Helt fantastiskt att soc-damen är positivt inställd till er. Och kul att maken klarar sig så bra på svenska. Hoppas, hoppas nu bara att det säger "svisch" i köerna så att ni får er lilla raring snaaaaart!!!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen