• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Oupsie

    PB, ja, jag känner ju inte den här mannen så väl, jag har aldrig träffat hans fru, och somliga par har ju den jargongen mellan sig. Jag fick honom dock att rodna lite när han pratade om att ragga brudar, och jag frågade om det verkligen var något han hade tänkt att göra i den närmsta framtiden.


     


    Pip pip pip... nu är maten klar .

  • _koko_

    Vill först säga FÖRLÅT för att jag inte kommenterar något, har inte orken att läsa ikapp just nu.

    Men har förstått att det behövs en STOR KRAM till BS och herr Snigel just nu, så KRAAAM till er!

    Här har det varit lite dramatiskt på sistone. Igår eftermiddag trillade conny och slog i näsroten hårt. Det blödde från två jack och han såg snabbt ut som paolo roberto... Iväg till närakuten och därifrån vidare till Astrid Lindgren för att första läkaren bedömde att det skulle röntgas. På AL gjorde de efter några timmar en annan bedömning (läs: de hade sannolikt för många mer akuta fall som behövde röntgas så de tog en kalkylerad risk och skickade hem oss), och vi ska nu tillbaka på fredag när svullnaden förhoppningsvis lagt sig. Conny är dock som vanligt så förhoppningsvis är det bara en rejäl svullnad och inget brutet.

    I morse fortsatte jag med att låta lillebror trilla ner från skötbordet. Jag hade ena handen på magen men för löst (jag stod på sidan om honom för att lägga ner näsfridan på handfatet), och skötbädden hade åkt snett så när han sparkade till for han ner och landade på ansiktet. Jag hann bromsa fallet men han fick ett stort blåmärke på kinden och skrek och skrek och skrek. Såklart. Skulle jag också ha gjort. Som tur är beter sig även han som vanligt, så vi har haft lite änglavakt trots allt känns det som.

    Nu ska jag ringa på en katt och sen gå och lägga mig. Och hoppas på en händelselös dag i morgon.

  • Tinga

    Muggles – shit, jag tyckte det var nyss som ni påbörjade utredning och så är det redan dags för sprutstart! Mamma Mia; jag hänger inte alls med! Om tränar på att sticka nu, så tränar jag på att hålla tummarna.


    Här har ni förresten en sträng mamma till; jag har heller inte tålamod till en massa lirkande, utan passar det inte så blir jag sträng/arg. Gnäll är också det värsta jag vet, och att Puff skriker efter nappen så fort något går honom emot det minsta lilla. Häromdagen bestämde jag mig för att ta strid, och då stod han och skrek efter nappen i en halvtimme. Då gäller det att uppmana kraft till att stå ut med gapandet.


    Lappis – vad gött att ni klickar så bra med soctanten som utreder er! Det måste ju vara ett jättesteg mot att bli godkända när personkemin stämmer så bra. Kan tänka mig att du känner dig tom efter en sejour med henne; vet hur jag brukar känna mig när jag varit hos psykologen. Det var ju goda nyheter att hon jobbar hela sommaren också; inget där som stoppar upp processen. Kul!


    BS – välkommen i 2-barnsmammaklubben! Skickar kramar, för jag vet precis hur kämpigt det kan vara med två barn.


    Snaily – vad kul att du är inskriven nu! Fast jösses vad trött man kan bli på den där snurran barnmorskorna envisas med att använda – hallå; välkomna till 2010-talet! Överlag förundras jag över hur korkade vissa experter är – jag läste en gynspalt i en veckotidning, där det var en som ställde lite frågor om oregelbunden mens. Gynekologen svarade att det enda man kan vara helt säker på är att ÄL alltid är 14 dagar efter senaste mensens första dag. Jo tjena; det är ju den perioden som brukar variera, normalt sett har man ju relativt stabilt värde på lutealfasens antal dagar. Och hon skulle vara expert! (Ojsan, här gick jag visst igång. )


    Koko – oj, det där lät lite väl dramatiskt för att vara trevligt! Hoppas att allt slutar lyckligt för båda killarna, och att det stannar vid några blåmärken. Kram!

  • passionsblomman

    Oupsie-det är rätt! Få deras öron att blossa bara!

    Koko, Fyyy vilket läskigt dygn ni haft! Aj och aj! Hoppas verkligen du får en lugn och fin dag imorgon!

    Snigel, dina arbetsdagar innehåller helt klart moment som jag är glad att någon annan än jag tar hand om....
    ...jag tycker framfall på en gammal människa på långvården räcker mer än väl i läskiga saker att ha sett!

    Apropå förlossningsdatum så sa de på CvL att jag skulle räkna två veckor före ÄP som senaste mens och så 40 veckor därifrån för att få ett ungefärligt datum.

  • Oupsie

    Koko, oj . Vad läskigt, säger som Tinga, hoppas att det stannar vid några blåmärken. Kram!


    Fru E, nu är det ute . Vad fint ni bor! Det borde väl inte vara några problem att få det sålt, det såg jättefint ut tycker jag.

  • Oupsie

    Vet ni vad jag har gjort idag, jag har köpt tyg, för att sy en klänning . Till nästa helg . Ojoj, men det ska nog gå, kanske. Har inte visat maken än, han skulle nog få spader. Haha, han tycker att jag har nog med saker att göra som det är.


    Snorkis, angående tävlingar, jo, vi skulle ha tävlat i vår, men vi har fått ställa in på grund av löp och pencillinkurer . Så nu blir det nog inga tävlingar innan hösten. Trist, men vi har ju ingen brådska egentligen.

  • Oupsie

    Apropå det här med stränga mammor, om vi får barn kommer jag nog också att vara sträng emellanåt (mitt tålamod är inte det bästa). Men jag tror att det är helt ok att vara det, så länge man inte är sträng hela tiden. Min mamma var ganska sträng, men jag tycker att hon gjorde ett ganska bra jobb ändå . Hon är i alla fall min världens bästa mamma{#lang_emotions_heart}. Skrattade så när jag läste Muggles beskrivning om jordgubbar eller hallon till efterrätt. Slår vad om att min mamma hade reagerat som du och min pappa mer som din man .

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen