• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Telis

    Jag känner mig också som världens sämsta mamma, muggles. Det är säkert helt normalt. Hoppas jag.


    Tänk på AMs mantra "this too shall pass". Kraaaaaam på dig!

  • passionsblomman

     


    muggles skrev 2010-05-04 16:42:53 följande:
    säger att mamma var dum - typ. Ibland tänker jag att jag nog inte är skapt för att vara mamma Och därmed ska jag nog inte ha två barn - utan får väl vara tacksam att det bara blev ett...

    Been there-tänkt that...Och man får skavsår i hjärtat av alla skuldkänslor och dåligt samvete ibland.

    Jag hittade en liten bok i en låda här där jag skrivit till min son lite ibland. Som dagbok, fast väldigt sällan typ. Iallafall berättar jag där hur jag en dag belv skitarg på honom när jag hittade honom i källaren då han snott sin fjärde glass för dagen. Chokladig runt hela munnen och med en mycket skyldig men rätt gald min. När jag senare på eftermiddagen satt med honom på altanen och far i huset var med sa jag "XXXX, blev mamma jättearg på dig idag?"
    Följande svar kommer ur avkomman:

    "Jaaaa, jag äh-äh-äh-ääää *visar hur mycket han grät*
    Mamma grrrrrrrrrrrrrrrrr *rynkar hela ansiktet och morrar så argt han kan*
    Jag AJ! *griper hårt tag i sin ena arm med den andra och visar hur hårt mamma tog i armen*

    Ja, jo, bra presis exakt så var det.....

  • Telis

    Jag fattar inte hur det funkar med dom här som hyr ut stolar. Det är väl nya stolar? Så hur kan dom hyras ut billigare än vad det kostar att köpa en?

  • Telis

    nenne, hur gammal är er bil? Jag har för mig att dom sa att det var standard (lag?) på isofixfästen efter år 2006-2007 någon gång? Fast Volvo kanske alltid har haft det, dom brukar ju vara säkerhetsmedvetna. Jaja, det är lätt att kolla iaf.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen