• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • BrudSommar2006

    Men är det verkligen gott med citron i kladdkaka? Koko hade kokos i sin (så klart) och det var otroligt gott.

  • Lapinette

    BS - Det är en jäkla massa kladd i ansiktet och på hela kroppen när man tävlar. Det är lite som teater ... något som ska ses på långt håll men visst jäkligt överdrivet. Det är mycket "fake" med lösnaglar, lösögonfransar etc. Önskade emellanåt att man kunde ha dansat i gymnastiskoverall och skor.

    Fru E - får jag komma på middag?! Tårtan lät helt gudomlig.

  • BrudSommar2006

    Lapinette, var går det där maratonet i förhållande till Vasastans Ost? Vi tänkte ha barnvakt till Iris för jag tror att svärföräldrarna är här uppe till hennes födelsedag, tror inte att hon vill se något maraton, så blir det bara Astrid att hålla reda på.


    Parnassia förresten, här skriks det så där varenda kväll!

  • Fru E

    Lappis-det är bara att komma förbi tårtan är lite ett försök eftersom jag inte orkade vara jätte avancerad och behövde tömma frysen på lite bär

  • BrudSommar2006

    Lapinette, aha så det är kladd tom på kroppen, det har jag inte tänkt på! Fast som sagt, jag tycker att klänningarna är jättesnygga och det är ju snyggt med klackar.

  • viktualia

    lappis - mousse med jrodgubbar lät gott, Frysta jordgubbar kan vara ett mer smakrikt alternativ till de vattninga färska som kommer från långtbortistan..


    ... muttrar... jag vill också ha gäster på middag.. mutter mutter....  men mina nyvunna polare i hålan får nog vänta ett tag på sånt.. hm..


    Under tiden är jag grymt nöjd över att jag köpt ett krocket- och ett kubbspel till maken i födelsdagspresent. Skulle egentligen vilja hitta nån kökskniv med hål (ni vet sådana där som är bra när man skär potatis). Men hålan har inte uppbringat sånt riktigt.. och jag glömde det i måndags.. hm... nätet kanske?!?

  • Telis

    Lappis, din toka, det är ju ingen choklad i citronkladdkakan!


    Och BS, den är heeeelt gudomlig, om man gillar citron alltså.

  • BrudSommar2006

    Klättra gillar hon ju förresten, fast har inte hittat något klättervänligt träd häromkring oss. Klättra på stenar gillar hon.


    Iris är väl medveten om att Pelle har en kanin som heter Jocke. Nu har det däremot blivit väldigt krångligt för vår granne har en kanin som heter Pelle. Iris är inte nöjd.

  • Lapinette

    BS - de springer Torsgatan upp förbi Bonnierhuset och vid St Eriksplan viker de av in mot Odengatan. Så det är mysigt att sitta i Vasaparken och titta. Där finns det ju även en massa för Astrid att göra. Sen ligger Vasastans Ost bara något kvarter bort "upp".

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen