• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Oupsie

    Vickan, kul att du hittat en mammakompis i hålan . Var det henne du stängde in i källaren? Är du en fullfjädrad lattemamma nu .


    Lappis, trist med återbud till festen. När är sista svarsdag?

  • Lapinette

    Oupsie - jag har precis mailat ut dem och sista svarsdag är den 23 maj. Jag är bara "lite" otålig och beteer mig som "brudarna" här inne på BT.

  • muggles

    Telis: nej jag var kanske lite otydlig. Hon menade inte att det går att tvinga fram många ägg (inte på alla iaf) - hon menade bara som exempel att även om de kan tvinga fram många ägg så är det inte säkert att just de äggen är de bästa (precis som i länken som Snaily la in).


    Jag tror att Arlanda fortf är öppet och ev ska det jäkla molnet lätta i natt. Ny uppdatering kl 17. Lite surt är det att sitta här och förbereda ett möte som ev inte blir av... Men förhoppningsvis blir det väl av ngn gång så inte förberedelserna är förgäves.

  • Oupsie

    Lappis, hmm, det var ju typiskt men jag tror faktiskt att jag har fått recept via telefon. Både från gyn och från vanlig distriksläkare. De senaste gångerna har jag dock utnyttjat visa kontakter jag har för att skriva ut{#lang_emotions_innocent}. Jag blir galen på den vårdcentralen jag tillhör, man får aldrig tid och det är hopplöst att komma fram på telefonen. Vilket påminner mig om att jag borde se till att byta vårdcentral och kontakta en gyn.


    Hmm, Tinga och Ea, ni hade samma, vilken var det? Har ni det som vårdcentral också?

  • viktualia

    Nenne - kollade din blogg och ni har valt samma färg på vagn som vi.. om än ett annat märke... vore skoj att dra barnvagn ihop med dig så småningom!!


    Oupsie - japp det var hon som jag stängde in i källarn!!


    Lappis - näej det är skoj med din fest.. nästan som ett bröllop... och det är väl på BT vi är?!? *fniss*

  • muggles

    Usch vi ska ha folk hemma på Valborg och det ska regna. Vi som ska grilla Och så är det en massa barn som ska rasa av sig - hade varit perfekt om det varit uppehåll iaf.

  • Oupsie

    Maken pratar i telefon och diskuterar när vi ska åka till USA. Eventuellt åker vi inte så tidigt som var tänkt. Kanske jag kan komma till sthlm och dricka champagne med er . Hade varit så roligt att träffa alla!

  • muggles

    PB: vart har du tagit vägen?


    Frullan: kul med ny katt! Jag har själv tänkt tanken på att skaffa en - nu när vi bor i hus så kan de ju trivas. Förresten har min man också gjort högvakten till häst - trots att han inte ens kan rida haha. De värvade honom till musikdragon el vad det heter pga att han kan spela trombon (inte så vanligt att folk kan det) och de väljer alltid folk som kan spela musik. Tydligen lättare att lära dem skritta i takt än att spela i takt. Hehe, han har många roliga historier om hästar i sken över Djurgården...

  • Mrs  B

    Hej hej!!!!


    Sitter och dricker en massa kaffe för att försöka få något gjort men det går sådär..... Längtar tills jag får börja undervisa och komma igång med mina uppgifter.


    Stockholmsresa = Ska kolla med maken om just den helgen (12:e ?) men vi har lite annat också som ska göras.... student bla. Får återkomma i den frågan.


    Vickan = såg du mitt meddelande om vår babywatch???


    Pojkkläder = har jag en hel del av som fortfarande ser fina ut, om någon är intresserad. ????


    Lappis = har inte heller tålamod när det gäller att invänta svar. Vill gärna ha svar direkt för så gör jag när jag får en inbjudan och maken gör tvärtom. {#lang_emotions_laughing}


     


    Även jag är gräsänka och numera tyvärr varje vecka mån-fre. Trist och ensamt men det får ju gå det också. Barnen har iaf varit väldigt snälla och låtit mig sova de flesta av nätterna iaf. {#lang_emotions_smile}

  • Telis

    sweet, "dööörddi"

    Ore, är du säker på att man inte får ta p-piller när man ammar?! Jag ammar ju visserligen inte men jag pumpar ju ur bröstmjölk som Televinken får och till mig sa gynekologen att jag kunde börja med pillrena när som helst!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen