• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • FruCicci

    Mugglan, fantastiskt roligt att ni kör IVF!!! Grattis till det beslutet och det 'är ju kanon att dra det på bruttolönen!
    Kul att ni har fått ny dagisplats till Moa med!

  • snaily

    OJ Cicci, då börjar det bli spännande nu!


    Muggles
    Håller med dig till 100% vad gäller kläder och barn!
    OM vi får en pojkbebis ska vi klä honom i rosa och blommigt hela tiden bara för att förvirra folk, he he heeee {#lang_emotions_djavulsk}
    (Ok, nu överdrev jag kanske liiiite, inte BARA rosa men jag skulle gott kunna tänka mig att återanvända systerdöttrarnas kläder lite om vi får ärva såna, vilket jag hoppas.)

  • Tinga

     


    muggles skrev 2010-04-27 20:51:37 följande:
     Det roliga är att det verkar förbjudet att ha rosa på en liten bebiskille men vuxna karlar kan ha rosa skjortor...?

    Piff har en rosa pikétröja och rutiga shorts (med rosa i) med benfickor på, så lite rosa kör vi allt här. Annars tycker jag att Piff är väldigt fin i rött, så han har mycket röda kläder. I helgen träffade vi på avlägsna bekanta när vi var i djurparken, och eftersom Piff hade röd jacka och röd mössa medan Puff hade grön jacka och svart mössa trodde de förstås att det var en tjej och en kille.

  • snaily
    Tinga skrev 2010-04-27 21:10:51 följande:
       och eftersom Piff hade röd jacka och röd mössa medan Puff hade grön jacka och svart mössa trodde de förstås att det var en tjej och en kille.
    Förstås!

    För att dra en väldigt dålig liknelse - angående folks förutfattade meningar om kön - så händer det OFTA när jag och maken är på restaurang, att servitrisen vill placera den blodiga biffen på makens plats och den fina fiskrätten på min plats, fast det oftast är tvärtom vi beställt. Och det händer även när det är samma servitris som tagit upp beställningen som serverar...

  • snaily

    Tinga
    Kan en lantis från Norrland åka på Stockholms-picknick så kan väl en lantis (?) från Skåne! Skulle vara skoj att träffas.

  • Tinga

     


    snaily skrev 2010-04-27 21:19:22 följande:
    TingaKan en lantis från Norrland åka på Stockholms-picknick så kan väl en lantis (?) från Skåne! Skulle vara skoj att träffas.

    Ja, jag skrev ju Stockholmstjejer, men menade självklart alla som kommer, även andra lantisar.

  • sweetstreet

    Å Mugglan! Glömde ju kommentera ert beslut om IVF! Tycker det låter jättebra!


    Att ni väl bestämt er. Men att du känner att du också har en "övre gräns" som låter rätt logisk. Det tror jag kan vara bra att ha tänkt. Sedan kan man alltid ändra sig beroende på hur det ev känns då men det är nogr väldigt bra att ha "tänkt efter lite före" också. 


     


     


    Ang slentrian resp inte slentrianförhållanden tror jag det handlar mycket om olika faktorer. Dels vem man själ är och hur mycket man jobbar med förhållandet. För det handlar mycket om jobb också. Att underhålla det på samma vis som man ju mpste med alla relationer. Sedan är det såklart mycket viktigt att man själv och ens parner kan kommunicera med varandra. För utan kommunikation tror jag det väldigt lätt kärvar. Jag och min man var inte så bra på det i början. Eller rättare sagt vi TRODDE nog vi var ok men vi pratade jädrar i min låda olika språk ibland. Vilket gjorde att en del issförstånd uppstod som periodvis var rätt jobbiga. Till detta kan tilläggas att vi är extremt olika som personligheter också vilket inte alltid gör saken lättare. Om än mer spännande tidvis!


    Men som sagt kommunikation är A och O!


    Och sist men inte minst så handlar det ÄVEn om kemi. Ibland tror jag helt enkelt inte att hårt arbete räcker utan vissa personer är kanske inte "gjorda" för att leva "lyckliga i alla sina dagar". Man kan utvecklas olika och faktiskt inse att ens förhållande kör fast och itne kommer längre. Då handlar det nog mest om att faktiskt ha mod att bryta upp. Inte för småsaker såklart, men om man verkligen känner att "nje det här kommer inte längre". Men det är såklart inte lätt det heller. Särksilt inte om man har barn tillsammans. Då är det så många andra saker som också spelar in. Men jag tror ändå att man kan vinna mer än vad man förlorar om man i en sådan situation ändå väljer att gå skilda vägar.


     

  • sweetstreet

    Sedan det där med kläder och färger.


    Haha Lillskruttan har jättebestämda åsikter om vilka kläder hon vill ha och vika hon INTE vill ha. Men i hennes fall tror jag ännu itne det handlar om vad ANDRA tycekr är fint utan vad hon SJÄLV gillar. För klänning som de flesta tycker hon är fin i (och säger det så hon hör) vill hon ehlst inte ha alls. Och vad gäller skor är det bara ett par som hon vill ha. Hennes gympaskor som vi vill hon ska ha när det är t ex lit kyligare ute vill hon 9 ggr av 10 inte ha. Hennes avsoluta favvotröja är en Bamsetröja som hon fakitskt fick av allas vår Nenne!!! MEN den blir ju tyvärr smutsig efter en enda dag på dagis så det är ofta väldig strid på morgonen när Bamsetröjan inte är ren....


    Vi har även en Bamseklänning och den KAN man IBLAND lyckas övertala henne att den går lika bra som "Bassetröjan" när nu tröjan är "smussi" eller "dööörddi"...


    Strumpor är det endast ETT par som hon alltid alltid vill ha. De är blå och grönrandiga. Hon har ett par likadana men de är grön och blårandiga. Fattar ni skillnaden?


    Här är det oftast strid varje morgon om de blårandiga inte är rena....


    Suck!


     


    För övrigt tror jag henne favvofärg är blå för oftast vill hon ha blå saker. inte bara kläder. Utan även gaffel, sked, skål, krita etc etc.... Jaja, vi får se hur det går.


    Rosa har jag inget alls emot men som Mugglan säger så vill jag inte att hon ska ha ENBART rosa kläder utan lite blandat.


     


    Nog om detta nu!


     


     

  • sweetstreet

    Cicci!


     


    Shit pommes!! vad SPÄNNANDE!


    har missat varför du tror du är gravid? Har du haft oskyddat sex under ÄL och nu försenad tant eller vad???  

  • sweetstreet

    Tinga förresten varför tycker folk att rött 


    är en "tjejfärg"? Det fattar inte jag??? 

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen