• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • viktualia

    Porchez - jag har ABSOLUT hopp om att det finns förhållanden som inte blir slentrian! På fredag firar mina föräldrar FYRTIO år tillsammans och de är fortfarande supersöta tillsammans!

  • Tinga

    Muggles – vad skönt att ni nu fattat beslut om att köra en ivf. Trist förstås att det ska behövas, men att fatta själva beslutet är ju ändå en tröskel man ska över. Jag tror att det är viktigt att sluta cirkeln och verkligen göra allt man kan för att få ett barn. Och ge inte upp hoppet bara för att din svägerska lyckades på ivf; det finns ju faktiskt familjer där flera stycken, oberoende av varandra, vinner högvinster t ex på Triss. Lycka till! Tur i oturen också att ni kan dra kostnaden på bruttolönen, så blir det ju iallafall lite billigare. Klen tröst förstås, men alltid något.


    Muggles igen – skönt att ni fått dagisplats hyfsat nära. Vi har också fått nya platser till hösten; då ska Piff & Puff börja på det dagis som ligger allra närmast oss (ca 300-400 m dit). Det blir super för då ska vi börja saxa, och eftersom det är så kort sträcka dit kan vi gå och slipper krångla med överlämning av cykelkärra och liknande. Dessutom minskar det den totala transporttiden för oss med ca 40 minuter om dagen, och det tackar man ju inte nej till när det är tight att få tiden att räcka till.


    AM – grattis till Hektor! Jösses vad tiden går; jag tyckte att det var alldeles nyss som du velade mellan vaginal förlossning och snitt.


    Lappis – trist med bristande svar på din födelsedagsinbjudan. Skicka en till mig så tackar jag ja direkt ; det lät jättemysigt med ostaffärskonceptet.


    Sweet – jaså, det är ta två betala för en som gäller om man är gift! Ibland kan det vara värt att lägga en del pengar, bara för sinnesfridens skull. Lite som att testa med ivf innan man ger upp bio-barn, tänker jag mig.


    Vickan – jag har spiral nu, och tycker att det funkar bra. I början var mensen betydligt rikligare än när jag åt p-piller, men nu har den stillat sig och jag tycker att mängden och längden är ungefär som med p-piller.


    Angående den här champagnepciknicken; om ni kan tänka er att spika den 12:e redan nu tänkte jag boka tågbiljetter och hänga på. Om en lantis från Skåne också är välkommen, alltså? Jag vill så gärna få träffa er Stockholmstjejer. (Lite fjäsk funkar väl alltid? )

  • Liten med Mindre

    BS - 62 sitter fint på lilleman just nu. O nu har jag med en bebbe som vill har stora kläder o mjuka resårer...

    12 juni - ska kolla kalendern. Har flera gaml flaskor i skåpet.

  • porchez
    viktualia skrev 2010-04-27 20:20:49 följande:
    Porchez - jag har ABSOLUT hopp om att det finns förhållanden som inte blir slentrian! På fredag firar mina föräldrar FYRTIO år tillsammans och de är fortfarande supersöta tillsammans!
    Precis det jag menar! DEt finns de som "nöjer" sig och lever i trista förhållanden men jag är inte en av dom. Hellre lever jag själv resten av livet än att få tillbaka mitt gamla (eller ett liknande) förhållande!
  • porchez

    kanske konstig diskution att ta upp bara så där. Men jag diskuterade detta nyligen med en jobbarkompis, därav är det ett hettämne i mitt huvud just nu!

  • porchez

    Hmm, jag hade faktiskt tänkt åka till Stockholm en helg i början av juni, kanske skulle göra det den 12:e? Champagnepicknick låte mysigt, och får jag dricka nåt glas så kanske jag tom. vågar träffa er?

  • muggles

    Oms: härligt att träningen med stordottern verkar funka!


    Nenne: du kommer att inse hur svårt det är att undvika rosa (om det nu är det du vill)! Det är banne mig helt otroligt. Jag tycker att det är helt ok att det finns rosa kläder men måste det BARA vara det, suck.


    Ang vad barnen själva vill ha på sig så är min teori att de vill ha det som de får många fina komplimanger av. När Moa kommer till dagis i klänning/kjol får hon genast höra av personalen "men vilken FIIIIN liten tjej" vilket ingen säger om hon har tuffa jeans och en söt topp. Såklart att hon vill ha klänning/kjol hela tiden nu eftersom hon får så mkt uppskattning då. Det är nog likadant med rosa - alla kommenterar det "ååååhhh, vilken söt liten PRINSESSA" osv.


    Till killar säger man istället "vilken cool liten kille" "vilken tuffing med den pirattröjan" osv. Så det är nog vi vuxna som skolar in dem i könsrollerna på tidigt stadium.


    Det roliga är att det verkar förbjudet att ha rosa på en liten bebiskille men vuxna karlar kan ha rosa skjortor...?


    Jag frågar mig ibland varför det är så himla viktigt att veta könet på bebisen??????

  • muggles

    Porchez: de finns de där männen (jag hittade en!) så vänta på du. Jag skulle heller inte nöja mig med ett halvdant förhållande (det var nämligen precis det jag inte gjorde med min förra som jag var tillsammans med i åtta år).

  • FruCicci

    Ska svara Nenne och Oopsie:
    NEJ ja har inte testat och jag vet inte när jag ska göra det, men antagligen om en vecka eller 2. Jag har inte fått tanten ännu, så det är lite skumt. jag har haft ordentlig nästäppa, senast i kväll, och då tänkte jag inte ens tanken på graviditet, förrän jag läste i kapp o nenne undrade om jag hade det.... gahhhh
    Men som sagt, sannolikheten är ju verkligen mini mini, så jag tror bara att tanten har blivit lite upp o ner i samband med dagen efter pillret!
    Men om jag skulle vara gravid får vi en ny bebis i mitten av december, atnagligen i början eftersom jag föder barn tidigare...
    MEN som sagt, jag väntar verkligen på att tanten ska komma nu... *orolig* Kom för fan!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen