• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • sweetstreet

    AM!!


    haha ja vi har tänkt tanken!  


    Men vi måste ju skilja oss först och sedan hitta ngn att gifta oss med.


     


    10.000 är förresten för båda oss. Det kommer bli maken som ansöker och då ansöker han för sig samt sitt bihang d v s mig...!

  • sweetstreet

    Fast man önskar ju att ens föräldrar planerat lite bättre och fött en av oss här i USA så vi fpått medboprgarskap istället Hahaha!


    Så Nenne!


    Kanske bör ni komma hit i SOMMAR istället för nästa år???????? Så att Pricken III kan bli amerikan oc slippa allt sådant här skit i framtiden OM haon skulle vilja komma hit o jobba eller plugga i framtiden....

  • sweetstreet

    Ang piller så blev jag sjukt deppig och ilsk av de nya piller jag började äta efter att jag ammat klart Lill-Skruttan. Men jag bytte och nu mår jag bra igen. har tidiigare aldrig mått dåligt av p-piller så jag gick tillbaks till mina gamla.


    Men det är kmnepigt det där med preventivmedel tycker jag. Ibland kan jag känna att jag kanske inte skulle knapra piller. Dels för hormonerna man stoppar i sig i kroppen och desl av miljöskäl eftersom just östrogen är en av de största miljöproblemen vi har för våra grundvatten idag!


     


    Men jag vet inte riktigt vad jag annars skulle göra..... 

  • fru AM

    10000 för båda - värsta REAN!


     


    sweetstreet skrev 2010-04-27 19:23:02 följande:
    AM!! haha ja vi har tänkt tanken!   Men vi måste ju skilja oss först och sedan hitta ngn att gifta oss med.   10.000 är förresten för båda oss. Det kommer bli maken som ansöker och då ansöker han för sig samt sitt bihang d v s mig...!
  • sweetstreet

    Äsch nu måste jag gå och mata mina celler.


     


    Ang långtidsodlingar och Ah så tror jag att man här enbart gör det. Iallafall långtidsodlingar. 


    Själv är jag väl mest hemma med musblastocyster då... men jag HAR ju sett även humana sådana vilket var coolt!


    Man blir lite ödmjuk inför livet när man ser dem....


     


     


    Ha det gott nu tjejer!


    Ses senare!

  • fru AM

    Preventivmedelsfrågan är en ständigt ångestframkallande grej för mig. Jag hopaps på att snart kunna lösa den permanent.

  • viktualia

    Tack för inspel i preventinmedelsfrågan... tjaa inte kan jag väl säga att jag ser framemot att börja med piller igen.. Håller helt med Sweetan om miljöaspekten... känns inte skoj att bidra där.. Samtidigt handlar det just nu om att lösa frågan tills det blir läge för barn nr 2. Om vi blir välsignade med en unge till så är jag nöjd sen. Och kommer garanterat som AM att börja grubbla över permanenta lösningar....


    En grubbelfråga: Jag har ju ingen aning om hur min mens tänker te sig så här efter graviditeten. Alltså vet jag inte om jag har samma störtflod som vanligt. HUR mycket har er mens förändrats efter första graviditeten?!?

  • fru AM

    Min mens har blivit lite annorlunda - mindre smärtsam och egentligen mindre blod förutom dag 2 då alla fördämningar brister och jag blodar ner allt jag närmar mig ... vilket är lite - opraktiskt ;-(

  • porchez

    tittar in mitt i p-piller frågan. Jag äter vanliga p-piller och är sugenpå att skaffa något nytt sätt att skydad mig. Jag har testat p-stav men det gav mig mens 5 månader i rad innan barnmorskan gick med på att ta ut den igen. Tydligen var det för låg hormondos för mig...


    Jag har inte hört nånting mer från mitt "fling" mer än att han "gillade" min status på fb, när jag skrev att jag har en elektriker utan för fönstret, och kom på att han jobbar som just det Oms - inte det tipset jag vill höra! Men du har säkert rätt {#lang_emotions_cry}


    Blir så glad när jag hör om era gulliga män här inne! Det ger mig hopp att Mr Right finns där ute. Jag vill vara KÄR efter många år tillsammans, ha en make som gör mig glad genom att "tacka ja till min inbjudan" "vill hångla med mig i bilen" osv. Förstår ni vad jag menar? är rädd för de här tråkiga, slentrian förhållanden, jag vägrar ha det så! Mitt ex säger att alla förhållanden blir såna. Men jag tror honom inte och era förhållanden tyder på att jag har rätt {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen