• quilla

    Uppsala 2010 forts

    Fortsättning på tråden för oss som gifter oss runt Uppsala 2010 och vill dela erfarenheter och tips med varandra.

    APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

    MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Majsan801 28/5
    Tattoo82 29/5

    JUNI:
    Meii 12/6
    Plutten 12/6
    Lenblo 19/6
    jenba 25/6
    Lejoninna1 26/6
    FeMa 28/6 2010

    JULI:
    Serafine 17/7
    Tina86 17/7
    Uppsalabrud2010 17/7
    quilla 24/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7
    Miacia 2010 31/7 prel

    AUGUSTI:
    Sörön10 7/8
    Linaaa 14/8
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8
    Malls 28/8

    SEPTEMBER:
    sanna2010 18/9
    FruHögstadius 25/9

    OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-20 18:56
    Kebaros 16/10

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 19:28
    romantiska tjejen 29/5

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 19:33
    Tina86 25/6 (nytt datum)

  • Svar på tråden Uppsala 2010 forts
  • Sörön10
    SandraMT skrev 2010-06-14 03:31:17 följande:
    Varsågod... NEJ! BERÄTTA MER!!
    Copypejstar min story från hipptråden jag skrev:

    Trodde väl aldrig jag skulle bli hippad!! Trodde väl heller aldrig att jag skulle bli det redan nu!! Gifter oss i augusti! 


    Är fortfarande i chocktillstånd och hjärtat är alldeles varmt av kärlek till alla mina fina vänner! Hade gott och väl kunnat sitta inlåst i en städskrubb bara jag fått umgås med dem! Älsklingar!! 


    Sov rätt länge. Av nån underlig anledning väcktes jag av min sambo som försökte övertala mig att äta frukost. Ok då, sluta tjata! Typ! 


    Sitter och chillar och tittar på dumburken när mobilen ringer och jag blir uppmanad att titta ut. (Här var en liten miss, eftersom jag råkade ha "den mystiske mannen" inlagd i telefonboken sedan länge, men jag fattade ingenting ändå! haha! 


    Utanför dörren stod en låda med lite prylar och en lapp som sa åt mig att vara utomhus om fem minuter!! Gahhha!! Hade ju inte ens duschat! Skulle packa också! My god vad nervös jag blev!! Hade sån puls att jag inte ens kunde kissa!!   


    Sedan började en underbar dag med mina älskade vänner! Det var bilfärd med ögonbindel, picniclunch inomhus, svara på frågor om min älskling, tipsrunda och lekar, låttextförfattande (vilken jag är lite rädd att jag inte sett för sista gången!!) gå på stan och be om äktenskapsråd, middag på restaurang, mys i lokal med kroki!!! Blev chockad av en naken man med "paketet" ungefär tio centimeter från ansiktet när dagens andra ögonbindel försvann! Väldigt speciellt! haha! 


    En massa skratt och sedan avslutades kvällen med karaoke och en kvalificering till månadsfinal på etage!  


    Är så glad åt att alla dessa människor samlats för att fira lilla mig!! Tårarna rinner för jag är så glad att jag har dem! <3 


    Är så imponerad av min älskling som lyckats hålla detta hemligt i nästan två månader! Har inte vågat hoppas på en hippa ens och drömt mardrömmar om mardrömshippor! Han hade vidarebefordrat alla tankar till min fina tärna, så hon såg till att alla förnedringsmoment uteslöts! 


    Oj oj oj vilka människor jag har i mitt liv!! Kärlek!! "


    That's my story! =)


     

  • Tina86

    jag blev hippad i lördags hade jätte roligt, det var mycket möhippor och svensexor i helgen.

    Nu är det bara 4 dagar och några timmar kvar tills vi gifter oss, börjar bli något nervös nu och livrädd för att glömma något.

  • Sörön10
    Tina86 skrev 2010-06-21 09:47:01 följande:
    jag blev hippad i lördags hade jätte roligt, det var mycket möhippor och svensexor i helgen.Nu är det bara 4 dagar och några timmar kvar tills vi gifter oss, börjar bli något nervös nu och livrädd för att glömma något.
    Vad roligt! Du hade inte en illrosa tyllkjol på dig?? =) Såg en hippa på stan! 
  • Linaaa

    Min killes svensexa var oxå i helgen. Han blev tagen ur sängen kl på lördagsmorgonen och kom väl hem halvfyra på natten!! Han fick bla hoppa fallskärm fick jag höra under dagen. Själv misstänker jag inget om nån hippa ännu. Är ju ändå 1 och enhalv månad kvar.

  • quilla
    Tina86 skrev 2010-06-21 09:47:01 följande:
    jag blev hippad i lördags hade jätte roligt, det var mycket möhippor och svensexor i helgen.Nu är det bara 4 dagar och några timmar kvar tills vi gifter oss, börjar bli något nervös nu och livrädd för att glömma något.
    Vad spännande, mindre än fyra dagar. Visste du att du skulle bli hippad?
  • Tina86

    Nej inget rosa tyll här jag var så vacker att jag hade en röd brottardräkt, vitgardin till slöja och en gitarr jag fick gå och skråla på stan, stackars människor som var där, hitta en svensexa gjorde dom med så jag fick dansa vals med killen där medans alla andra sjöng jag vill vara din margareta tror jag.

    Jag tänkte att det blir nog ingen möhippa men om det skulle bli så blev det då, men jag var så inne på att jag skulle hjälpa syrran å göra tårtor till hennes dotters 1års kalas var inte beredd på att de skulle stå och gömma sig inne på willys.

  • Uppsalabrud2010

    Men jag fick rosa tyll! En chockrosa kjol, en fin tröja där det stod I "hjärta" XXX och en krona. De plockade mig i söndags så att jag inte skulle kunna lista ut när den skulle bli!

  • Uppsalabrud2010

     


    Sörön10 skrev 2010-06-21 11:27:50 följande:
    Vad roligt! Du hade inte en illrosa tyllkjol på dig?? =) Såg en hippa på stan! 

    Det var jag!!

  • Uppsalabrud2010

     


    Tina86 skrev 2010-06-22 08:49:03 följande:
    Nej inget rosa tyll här jag var så vacker att jag hade en röd brottardräkt, vitgardin till slöja och en gitarr jag fick gå och skråla på stan, stackars människor som var där, hitta en svensexa gjorde dom med så jag fick dansa vals med killen där medans alla andra sjöng jag vill vara din margareta tror jag.Jag tänkte att det blir nog ingen möhippa men om det skulle bli så blev det då, men jag var så inne på att jag skulle hjälpa syrran å göra tårtor till hennes dotters 1års kalas var inte beredd på att de skulle stå och gömma sig inne på willys.

    Då var det dig jag såg!

Svar på tråden Uppsala 2010 forts