• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • Aleta
    Cantaton skrev 2010-07-08 20:20:36 följande:
    Vad undervisade du i? Undrar om jag också kan skapa någon tjänst för möhippegäng... Vore kul! Just nu bryts ljuden lite olika i öronen, så all musik låter falsk. Så just nu skulle jag inte ställa mig och sjunga offentligt, men det är ju knappt 2 dygn kvar till själv vigseln. Mycket kan hinna hända! Jag har dock hittat en tjej som kan vara backup om jag inte blir frisk. Det känns lugnande. Även om jag ju vill sjunga själv
    Bra att du har en backup, chansen att bli frisk ökar nog när det finns en annan utväg.

    Jag undervisar i orientalisk dans (magdans) det har jag hållit på med i 18 år. (Ännu längre om man räknar alla år jag bara lattjade runt och inte var så seriös. )

  • dfk

    Cantaton, krya på dig!


    Sonja, mrr... du är väl ingen sophink, hon får väl fixa sitt arbete själv!


    Aleta, synd att du inte bodde närmare, jag har alltid velat lära mig magdans och jag vill självklart ha ett sånt där klirrigt magbälte!


    Det ska tydligen bli varmare till helgen..är det möjligt, rena medelhavstemperaturen!


    Jag har nu en vecka kvar till semestern ungefär, tjiho!!!

  • Cantaton

    Åh vad kul!


    Aleta skrev 2010-07-08 20:32:33 följande:
    Bra att du har en backup, chansen att bli frisk ökar nog när det finns en annan utväg. Jag undervisar i orientalisk dans (magdans) det har jag hållit på med i 18 år. (Ännu längre om man räknar alla år jag bara lattjade runt och inte var så seriös. )
  • dfk

    Im yours, hoppas att mannen din snart mår bättre! Vad du är bra på att rensa ut saker! Nu blir jag lite inspirerad till att sätta igång igen. Jag brukar hålla efter rätt så bra men kanske är det dags igen. Kanske att börja med garderoberna först..

  • Sonja68

    Skål! *dricker vitt vin och förbereder mig för sista helvetesdagen imorgon på jobbet innan semeeeeeeestern*

  • Cantaton

    Det låter lite mysigt på nåt sätt ändå..


    Själv har jag läst igenom vad andra kursdeltagare som läser låtskrivningskursen skrev i första inlämningsuppgiften, och lyssnat på deras inspelningar. Vi fick en melodi som vi skulle skriva text till. Intressant hur olika texterna kan bli beroende på vem som skriver och hur olika stilarna kan bli beroende på vem som sjunger och spelar


    Sonja68 skrev 2010-07-08 21:51:04 följande:
    Skål! *dricker vitt vin och förbereder mig för sista helvetesdagen imorgon på jobbet innan semeeeeeeestern*
  • Sonja68

    Canta, om du visste vad jag önskar vi hade bott närmare varann just nu...


    Minns du bröllopet jag skulle sjunga på, men tvingades tacka nej då vi reser till Moskva just då? Brudparet har i princip förbjudit presenter, utan önskade istället att gästerna deltog på något sätt i vigseln, festen osv. T ex var MIN uppgift att sjunga vid vigseln. Nu när jag inte kan det, så hade jag vela spela in de sånger jag valt och ge dem det i present. Men jag har ingen som kan hjälpa mig med 1) spela piano el gitarr 2) sjunga andrastämma 3) spela in på nåt sätt.


     

  • Cantaton

    Åh... då önskar jag också att vi hade bott närmare varandra! Jag kan inte spela instrument, "min" gitarrist har hjälpt mig med den biten. Men jag hade kunnat lägga andrastämma och spela in. Jag och "gitarristen" köpte gemensam, bärbar studioutrustning för ett par veckor sedan. Känns jätteskönt att ha.


    Sonja68 skrev 2010-07-08 22:37:45 följande:
    Canta, om du visste vad jag önskar vi hade bott närmare varann just nu... Minns du bröllopet jag skulle sjunga på, men tvingades tacka nej då vi reser till Moskva just då? Brudparet har i princip förbjudit presenter, utan önskade istället att gästerna deltog på något sätt i vigseln, festen osv. T ex var MIN uppgift att sjunga vid vigseln. Nu när jag inte kan det, så hade jag vela spela in de sånger jag valt och ge dem det i present. Men jag har ingen som kan hjälpa mig med 1) spela piano el gitarr 2) sjunga andrastämma 3) spela in på nåt sätt.  
  • Sonja68
    Cantaton skrev 2010-07-08 22:39:34 följande:
    Åh... då önskar jag också att vi hade bott närmare varandra! Jag kan inte spela instrument, "min" gitarrist har hjälpt mig med den biten. Men jag hade kunnat lägga andrastämma och spela in. Jag och "gitarristen" köpte gemensam, bärbar studioutrustning för ett par veckor sedan. Känns jätteskönt att ha.
    Gaaaaaahhh... *längtar till El Stockholmo och Canta och tänker på hur _fantastiskt_ roligt det hade varit att sjunga duett med världens goast sångfågel*
  • Cantaton

    Hojta till om du har vägarna förbi nån gång!


    Sonja68 skrev 2010-07-08 22:42:20 följande:
    Gaaaaaahhh... *längtar till El Stockholmo och Canta och tänker på hur _fantastiskt_ roligt det hade varit att sjunga duett med världens goast sångfågel*
Svar på tråden Tantvarning del 8