• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • Heloise

    Nu är jag hemma, åh vilken härlig dag, ungarna var så underbara att jag ville ta med mig Arvid 1 år hem. Fast hans mamma hade väl märkt det antar jag


    Här skiner solen och det är jättevarmt! Vi satt ute på gräset med kaffe och ungarna lekte runt oss. Ja inte Elsa då hon kan liksom inte så mkt än, men hon gurglade, och sprattlade och skrattade.


    Vi vart väl lite nostalgiska när vi tänkte på att för 11år sen så sjöng vi om studentens lyckliga dár och nu är en tvåbarns mor, en har ett barn och den tredje har en bulle i ugnen, vi är gifta och förlovade och alla har hus och kombi Den ena har hund och de andra har missar. A sa att det kändes konstigt att ingen kommit på henne än, att hon bara leker vuxen och när som helst kommer hennes mamma att ge henne utegångsförbud, vi andra höll med och vägrade tro att vi är gamla nog för villa, kombi, vovve/misse, karl och bebbe


    Det är något speciellt med barndomsvänner, fast vi inte sett varandra på 3 år så föll vi in i samma gamla lunk, som om vi sågs igår.


    Nu blir jag lite hormon-nostalgisk och måste gå och gråta en skvätt och kolla på "mitt så kallade liv" och vara 14 för en stund


     

  • Soldemor

     


    Kjell Präst skrev 2010-06-10 16:48:58 följande:
      Jag har fyra skolavslutningar i nästa vecka. Har skrivit en kort berättelse om en melodi som änglarna spelade när jorden skapades, och som nu spelas varje år när det blir sommar...

    Och den kanske käre kollega Kjell kan maila mig?

  • Soldemor

     


    passionsblomman skrev 2010-06-10 20:44:37 följande:
    . Men nu ska jag gå ut och snigla lite. jag VET att de är därute nu när det är så blött...

    Be careful out there...

  • Kjell Präst

     


    Soldemor skrev 2010-06-11 10:50:39 följande:
      Och den kanske käre kollega Kjell kan maila mig?

    Det ska väl gå att ordna! Dock inte före söndag då jag är åter på kontoret

  • Soldemor

     


    Kjell Präst skrev 2010-06-11 10:51:58 följande:
      Det ska väl gå att ordna! Dock inte före söndag då jag är åter på kontoret

    Helt ok! Bra att ha? Tar du den på inboxen eller skall jag ge dig en e-postadress?

  • Soldemor

     


    Soldemor skrev 2010-06-11 10:53:27 följande:
      Helt ok! Bra att ha? Tar du den på inboxen eller skall jag ge dig en e-postadress?

    Och såklart skulle det vara ett utropstecken efter bra att ha!

  • Kjell Präst

     


    Soldemor skrev 2010-06-11 10:53:59 följande:
      Och såklart skulle det vara ett utropstecken efter bra att ha!

    Jag inboxar!

  • Daa

    Väl talat, Heloise!


    Heloise skrev 2010-06-10 11:09:59 följande:
    Tack Fasy ja ghar lagt ner nu, ingen av dem är intresserade av mina inlägg, utan det är bara tjock är en förolämpning ingen vill vara tjock ingen vill kallas tjock alla som är tjocka vill hoppa ifrån en bro blablablablablabla jag är inte speciellt smart lalalalala. Det är tragiskt att det ska börjas så tidigt hos barn, panzers syrras dotter vägrar le för att hennes tänder är sneda( hon är 8). En annan kompis unge har sagt, mamma är jag tjock?(hon är 4). Vad är det för fel på världen, när inte ens barn kan få vara barn och lyckliga över att kroppen fungerar för lek och stoj. Det gör mig så otroligt förtvivlad, och ännu värre blir det när föräldrarna inte verkar förstå att det är de som bidrar till det här. Det är ju vår skyldighet som vuxna att försöka så gott det går att uppfostra fördomsfria barn. barn som inte vet att det är det fulaste som finns att vara tjock, eller att det är fult med rött hår, eller att långa människor är flaggstänger eller att utlänningar är svartskallar.  Om man som vuxen inte är mottaglig för att omvärdera hur man använder ord och hur detta påverkar omgivningarna. Ex jag har lovat mig själv att ALDRIG kritisera mitt utseende inför mina barn, inte säga usch vad jag är tjock. Utan försöka hålla det för mig själv. Jag vill inte ge mina barn det bagaget. Sen kommer jag säkert att misslyckas, men jag vill iaf vara medveten om att det jag säger och det jag gör präglar mina barn för resten av deras liv!

    Aleta: jag blir också nästan gråtfärdig när jag läste det du skrev om tjejen på din dotters dagis. Det ska inte behöva vara så.

  • Daa

    Solde: det var en tjusig tänkt pojkvän till lilltösen! Har du några nyare bilder på henne, förresten, så vi får se hur hon ser ut nu?

Svar på tråden Tantvarning del 8