• elinile

    GI-viktkoll eller Viktklubb, vilket rekommenderar ni??

    Vilket är enklast att följa och vilket är mest effektivt men ändå snällt mot kroppen?

  • Svar på tråden GI-viktkoll eller Viktklubb, vilket rekommenderar ni??
  • fruMe

    GI-viktkoll tycker JAG är bäst! Där är GI tänket, men i viktklubben tycker JAG det är mer viktväktarinspirerat med att ha full koll på vad allt väger, hur mycket man tar av allt...

  • Björnisarna

    elinile: Jag vet faktiskt inte vad jag hade för startvikt för jag har inte vägt mig själv på 6år. Var förut en slav under vågen och när jag vägde 55kg muskler så lovad ejag mig själv och sluta vara en slav under vågen och slutade väga mig själv. Det är en kompis till mig som kollar min vikt en gång i veckan och säger om jag gått upp/ner och skriver ner det på ett papper. Men jag gissar på att jag ligger på 70 ngt nt. Jag ahr gått ner från storlek 42 i jeans till storlek 38 så att dte hänt grejjer vet jag ju!:) Jag kör helt själv utan några program. Äter sån GI mat som jag tycker om och har druckit något glas vin varje helg :)Mår jättebra!

  • 0Maria0

    Jag körde Viktklubben för...1½ år sedan, började på ca 65 kg och 78 cm i midjan, gick ner till 60 och ca 72 cm i midjan.
    Nu väger jag 59-60 kg, vet inte hur det ser ut i midjan.

    Jag tyckte det funkade superbra för mig - jag fick koll på hur mycket jag stoppade i mig och det jag ändrade på var att jag inte drack alkohol varje helg (var ofta vi hade delat en flaska vin på fredagskvällen förut - det slutade jag med till min blivandes förtret...), jag minskade ner väldigt mycket på godis och kakor - tog en liten bit bara, eller bestämde mig för att äta bara tre lösgodisar etc, jag slutade ta om - en portion, sen färdigt och det som jag egentligen tror gjorde mest - jag slutade äta två lagade mål mat per dag. Jag åt lagat på lunchen och sedan youghurt och musli på kvällen.

    Har tänkt att jag ska ner ett par kilo till innan the Day i augusti, men jag känner inte att jag måste börja riktigt än...
    (Kommer att bli enklare när våren kommer och man kan gå ut och gå utan att frysa ihjäl/bli dyngsur/pulsa genom snödrivor.

  • elinile

    Det svåraste för mig blir absolut att låta bli kakor o godis... :-S Men jag måste verkligen försöka på riktigt nu. Kommer inte vara nöjd med hur jag ser ut på bröllopet annars... Tycker viktklubb verkar lite knöligt med väga o allt sånt, men vi får väl se. Ska testa GI någon vecka nu så får vi se om det ger nåt o om jag kan klara mig utan bröd, ris, pasta, potatis m.m....

  • elinile

    Har du några tips på vart man hittar bra recept? O kan du rekommendera något särskilt att tänka på?


    Björnisarna skrev 2010-02-21 00:20:04 följande:
    elinile: Jag vet faktiskt inte vad jag hade för startvikt för jag har inte vägt mig själv på 6år. Var förut en slav under vågen och när jag vägde 55kg muskler så lovad ejag mig själv och sluta vara en slav under vågen och slutade väga mig själv. Det är en kompis till mig som kollar min vikt en gång i veckan och säger om jag gått upp/ner och skriver ner det på ett papper. Men jag gissar på att jag ligger på 70 ngt nt. Jag ahr gått ner från storlek 42 i jeans till storlek 38 så att dte hänt grejjer vet jag ju!:) Jag kör helt själv utan några program. Äter sån GI mat som jag tycker om och har druckit något glas vin varje helg :)Mår jättebra!
  • Björnisarna

    Jag brukar köra efter eget huvud väldigt mycket.. äter dte jag tycker är gott. Blir mycket kyckling med sallad till och så.. men recept kan du hitta på bla www.gi-recept.se/links.asp och www.girecept.com/ och 56kilo.se/ brukar jag snegla på om jag skulle tappa förmågan att komma på eget. Sen mumsar jag grädde och bär (ofta hallon nu vintertid) när jag blir sugen på något gott :)
    Tänk på att de första veckorna är tuffast, sen kommer man in i det och tänker "gi" automatiskt. Mät midjan och väg dig innan du börjar och gör det sedan en gång i veckan och skriv upp resultaten och påminn dig själv om hur duktig du är. Är du riktigt sugen på en macka eller något säg åt dig att om du fortfarande är sugen på den där mackan om 2h så får du äta den, suget har oftast försvunnit vid det laget. Lycka till!:)

  • elinile

    Tack för tipsen!! Frukost tycker jag är svårast. Är inte så där jättesugen på omelett o såna grejer på morgonen o jag är rädd att jag kommer kräkas på ägg till slut... Tips på god frukost??
    Idag har jag börjat, får vi se hur det går...


    Björnisarna skrev 2010-02-21 10:53:23 följande:
    Jag brukar köra efter eget huvud väldigt mycket.. äter dte jag tycker är gott. Blir mycket kyckling med sallad till och så.. men recept kan du hitta på bla www.gi-recept.se/links.asp och www.girecept.com/ och 56kilo.se/ brukar jag snegla på om jag skulle tappa förmågan att komma på eget. Sen mumsar jag grädde och bär (ofta hallon nu vintertid) när jag blir sugen på något gott :) Tänk på att de första veckorna är tuffast, sen kommer man in i det och tänker "gi" automatiskt. Mät midjan och väg dig innan du börjar och gör det sedan en gång i veckan och skriv upp resultaten och påminn dig själv om hur duktig du är. Är du riktigt sugen på en macka eller något säg åt dig att om du fortfarande är sugen på den där mackan om 2h så får du äta den, suget har oftast försvunnit vid det laget. Lycka till!:)
  • Björnisarna

    Jag äter olika slags filer (kollar bara att det är max 6g kolhydrater/100g) och krossade linfrön! Gott! Eller kesella med bär är också mumsigt :) Jag äter knappt ägg ja ;) Hejja, hejja!:)

  • Cherrygirl

    Måste säga att ISO är det bästa jag någonsin provat, så lätt att följa och så bra resultat! + att jag iaf inte gick upp alla kilon efter ett tag..

  • elinile

    Vad går den ut på i korta drag? Tyckte det verkade som att man ska äta vanligt...


    Cherrygirl skrev 2010-02-22 18:29:41 följande:
    Måste säga att ISO är det bästa jag någonsin provat, så lätt att följa och så bra resultat! + att jag iaf inte gick upp alla kilon efter ett tag..
Svar på tråden GI-viktkoll eller Viktklubb, vilket rekommenderar ni??