• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Daa

    Sonja: nu börjar det kännas mycket med snöskottningen, eller hur? Fast på morgonen pulsar vi bara genom snön och kollar så att plogkarmen inte är för hård och hög att köra genom.

  • Daa

    Ninnis: härligt med balsam för själen! *kommer ihåg lukten av häst och blir nostalgisk*

    Det glädjer mig att höra att livet känns bra just nu.

    *kramar om*

  • passionsblomman

    Solen värmer! Massor och ordentligt!

    Jo, för när man kommer ner till köket och kollar termometern som sitter på norrsidans _kalla_ vägg så är det bara runt de 15 grader det brukar när man inte eldat på morgonen utan kommer nersjavande såhär mitt på dagen.

    MEN i mitt sovrum som ligger på södersidan har temperaturen stigit grad för grad hela morgonen så nu är där nästan 22 grader varmt! Och eftersom kontoret här där jag sitter intill köket också har söderläge, så är det rikitgt varmt utan att jag eldat!

    Det betyder att vårsolen är här förstår ni! Snart kan jag säkert leta flera Vintergäck.

  • Ninnnis

    *kramar tillbaks*


    Daa skrev 2010-03-02 11:44:55 följande:
    Ninnis: härligt med balsam för själen! *kommer ihåg lukten av häst och blir nostalgisk*Det glädjer mig att höra att livet känns bra just nu. *kramar om*
  • Ninnnis

    Här har det växlat mellan sol, regn, snö, hagel och nu sol igen. Jag gillar trots allt våra fyra årstider, annars hade vi inte glatt oss så åt våren just nu...

  • Ninnnis

    Absolut! Fast det känns inte alltid så... speciellt inte i november, typ


    passionsblomman skrev 2010-03-02 12:58:14 följande:
    Ninnis, Jag ÄLSKAR våra årstider! Det är en gåva att få bo i ett land som har dem!
  • passionsblomman

    Nä vissa enskilda månader kan man ibland känna en impuls att byta ut.

    Fast jag gillar när man får vara inomhus och kolla fem filmer i rad och elda i kakelugnen och fika. Sedan måste man jämt gå ut och prestera så mycket. I november vill ingen jäkel göra något och alla är trötta och ingen ser ifall jag rakar benen eller inte.

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan