• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • passionsblomman


    I knew it!
    Daa skrev 2010-03-01 21:14:53 följande:
    Det var ett bra besök hos kuratorn. Känns som om jag pratar i 110 knyck, men hon verkar inte bli förvånad över nästan någonting jag säger. Kanske är jag ganska normal.Även den här gången blev jag förvånad över hur rationellt och klokt (bitvis) det jag säger låter när jag är hos henne. Varför kan det inte vara lika glasklart hela tiden? Ytterligare ett besök inbokat nästa vecka.
  • Daa

    Du visste att jag kan prata i 110 knyck, mitt ursprung till trots?


    passionsblomman skrev 2010-03-01 21:17:54 följande:
    I knew it!
  • passionsblomman

    Jaa, och att det skulle vara klokt, insiktsfullt och glasklart när det väl kom ut ur själen!


    Daa skrev 2010-03-01 21:23:57 följande:
    Du visste att jag kan prata i 110 knyck, mitt ursprung till trots?
  • Daa

    De kloka och rationella tankarna har väl funnits av och till hela tiden, men känslorna hänger inte med och ibland tar det negativa över fullständigt. Rätt normalt och gäller rätt generellt, antar jag.
    Jag är i alla fall glad över den här kontakten. Det kommer att bli lättare att våga gå vidare när jag med hjälp av ett proffs får sätta ord på min rädsla.


    passionsblomman skrev 2010-03-01 21:34:45 följande:
    Jaa, och att det skulle vara klokt, insiktsfullt och glasklart när det väl kom ut ur själen!
  • passionsblomman

    Jamen precis! Det finns där inom en men fördunklas av Åke Ågren och hans anhang. Det är ju därför det är så himla bra med det där proffset och ffa BOKAD TID då man SKA ösa och vräka ut allt så man får det gjort. Skitbra! Hejja hejja!

  • Daa

    Ja! Och det där proffset har erfarenhet av det mesta och har fog för att säga "Det är vanligt att känna sådär", "det tycker jag låter vettigt" och liknande som konkretiserar och avdramatiserar en hel del.
    Och ställa de rätta frågorna.


    passionsblomman skrev 2010-03-01 21:45:36 följande:
    Jamen precis! Det finns där inom en men fördunklas av Åke Ågren och hans anhang. Det är ju därför det är så himla bra med det där proffset och ffa BOKAD TID då man SKA ösa och vräka ut allt så man får det gjort. Skitbra! Hejja hejja!
  • Jenny står brud 090801

    Skönt daa att det kändes bra hos kuratorn.
    Godnatt

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan