• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • lanovia 08

    Nu vaknade hon, dags att jobba med napp.

    extra kramar all

  • Ninnnis

    Åh, Sonja, sådana bataljer har nog alla vi här inne haft med våra mammor... Och vi har väl inte tagit någon skada av det? Skämt och sido, jag är övertygad om att du är en FANTASTISK mamma till dina tjejer. Men ibland går barn över gränsen och då måste man ju som vuxen säga ifrån. Att dalta och curla är bara att göra barnen en otjänst, tror jag. Hon har det säkert jättebra i skolan! Du får ge henne en stor kram ikväll

  • Ninnnis


    Hälsa samma tillbaks! Jag har ju inte sett henne sen hon låg i magen

    lanovia 08 skrev 2010-02-25 13:01:01 följande:
    Då väljer jag att hoppas! Ellen hälsar att hon gärna vill träffa dig.
  • Sonja68

    Tack tjejer! Känns lite bättre med ert stöd.
    Även om jag vet att det är jag som är vuxen och att jag borde behärska mig och inte gapa så håret fladdrar på min lilla tjej. Men sex-sjuåringar kan vara j-igt enerverande. Man tror inte det när de är så små som din lilla E, Lanovia

  • passionsblomman

    Sonja *kramilamar* Alltså kramar armarna lama.

    Jag kommenterade föräldraskapets fotnedsättande i andra tråden. Sluta nu att älta med dig själv. Jag tror inte du var hälften så elak som du tror. du verkar nämligen inte kunna vara så värst elak när allt kommer till kritan.

    Usch, när jag är elak, då är jag verkligen på riktigt elak.

    Och jag ska säga dig att jag inte hade tvekat att hota med både ihopbuntning och lie allt möjligt om jag varit i din sits i morse. Klart att hon kunde fått en bättre start på sin dag-men det kunde du med, och ikväll när ni pratar om det är det ju bara att fråga henne om hon tyckte det var en bra och mysig morgon eller om hon tycker den kunde varit bättre.
    Berätta hur stressad och ledsen du blir och att du får ont i magen hela dagen när ni skiljs åt sådär.

    Hon är intelligent och receptiv. Hon kommer att vilja fatta beslut om bättre starter. För det är hon med och aktivt påverkar.

  • Ninnnis

    Jag tror det är bra att hon förstår att även mamma har en gräns för hur mycket hon tolererar. Då kanske hon kommer ihåg det till nästa gång...

    Kram igen, Sonja!

  • Ninnnis

    Precis som Blommis hann säga innan...


    Ninnnis skrev 2010-02-25 13:22:36 följande:
    Jag tror det är bra att hon förstår att även mamma har en gräns för hur mycket hon tolererar. Då kanske hon kommer ihåg det till nästa gång...Kram igen, Sonja!
Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan