• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2010-02-23 11:31:59 följande:
    Jag är på ett uselt humör just nu.Jag har fyra semesterdagar kvar i år, vilka egentligen måste avvecklas innan 30 april. Jag har ansökt om att få skjuta på dem till juni, eftersom jag vill ha ledigt midsommarveckan. Detta fick jag avslag på.Då tänkte jag att jag tar ledigt två dagar tillsammans med maken i samband med "ni vet vad" i mars-april, samt två fredagar då han eventuellt är ledig. Idag fick jag veta att semesterdagarna måste läggas ut IDAG, annars får jag ta det som blir över (kollegorna har 6 respektive 17 dagar att ta ut så det blir inte så mycket över). Jag bad därför maken försöka ta reda på när "det" blir. Nu blev han uppringd och fick veta att det inte blir förrän i maj (istället för mars-april som vi fick besked om). Detta innebär dels 3 månader till av ovisshet och destruktiv oro (ja, jag vet att jag sa att jag skulle tänka positivt), dels att jag måste ta semesterdagarna innan april när maken troligtvis inte är ledig, samtidigt som jag i maj måste ta av nästa års kvot, vilket gör att jag kanske inte kommer att kunna ha lika mycket semester som maken resten av semesteråret.Ursäkta långt inlägg och jag vill ju inte diskutera "ni vet vad" i tråden, men jag är bara så arg! När f*n ska det gå min väg?
    Hmmmm...jävla dumma ideér....kan du inte ta semester o ändå jobba de dagarna o sen ta ut dem i komp? bara en ljusblå ideé
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2010-02-23 13:57:52 följande:
    Jag vet nå´t som Bruttan inte sagt här än: Bruttans Groda är en Elvira! Fira fira med Elvira, flera E-typeflickor i bebistråden!Hurra!och inte är Bruttan inlaggd heller!
    jippie!!!!! *dansar runt m busan*
  • Ninnnis

    Nää, jag ska helst reducera kompövertiden också... Det har förhoppningsvis ordnat sig till det bästa, men tack ändå!


    ingenjörsbruden skrev 2010-02-25 08:39:05 följande:
    Hmmmm...jävla dumma ideér....kan du inte ta semester o ändå jobba de dagarna o sen ta ut dem i komp? bara en ljusblå ideé
  • ingenjörsbruden

    lanovia 08 skrev 2010-02-24 11:20:35 följande:


    Ingis, Hvidis och Fru Bygg ha det så supertrevligt på träffen.Attans att man bor lite för långt bort är ju också hemma ledig. *kastar på mig och Ellen ytterkläder slänger inte oss och hunden i bilen och racear ner till Ingis bara för att få krammas med er lite*
  • ingenjörsbruden
    Sonja68 skrev 2010-02-25 08:27:11 följande:
    GUUUUUUULD!!!!!!!!Vilka skidkillar vi har! Oj vad det värmde gött att se blå-gult överallt och framför allt uppe på pallen. Och EXTRA gött att få tvåla dit norrmännen De har ju verkligen varit överlägsna de senaste åren, särskilt i stafett. Men nu jädrar....!!! Hur går det i hockeyn? Min man hade ställt väckaren på 1:30 inatt och rusade upp och såg Ryssland spela. Men av döma av hans humör imorse så gick det visst inte så bra Han är förövrigt sur och grinig och vill flytta till egen lägenhet osv. bla-bla-bla. Vet inte varför men han är less på mig. Ja, men flytta då. suck! Igår kväll frågade jag om han fixat lägenhet ännu. Det hade han sa han (ljug förstås). Sen så såg jag hur han riktigt fick KÄMPA för att fortsätta låssas vara sur. När jag frågade om det inte var liiiiite jobbigt att hålla masken så kunde han inte hålla tillbaka skrattet längre. Så jag hoppas det är bortblåst för denna gången.
    Oj!!!! tur att det blåste bort....men inget roligt att höra.....varför???
  • Sonja68

    Ninnis: Han säger så ibland. För han är ett extremt ADHD-fall och kan säga vad dumheter som helst för att han vill få mig att bryta ihop, gråta, fjäska osv. Så han får känna sig behövd eller nåt. För hos oss är det så att jag är relativt självständig, förutom när det kommer till bilar och husrenoveringar, lyfta tungt osv. Han är totalt osjälvständig pga sitt språkproblem, dyslexi osv.
    Allt började med att han skulle iväg på första träffen i Jägarexamen. Nåt han tjatat om att han ska gå. Det var även villkoret för att jag släppte iväg honom på jaktresan till Vitryssland i höstas. Han skulle kolla om det var nåt för honom (hans bror och polare är jämt där och jagar, OCH festar, och har tjatat om att han ska komma med), och isåfall så skulle han ta jägarexamen och börja jaga här hemma. Han har alla möjligheter här, mark, vapen, jaktlag, allt finns. Han skulle kunna bjuda sin brorsa och polare hit på gästjakt, och jag sa att under dessa premisser kunde jag tänka mig en jaktresa/år till Vitryssland.
    Men han fixade inte att hålla sin del av avtalet. Han har nån sorts social fobi med svenskar och tror att han inte klarar av språket, att läsa framför allt då. Men han erkänner det inte. Så han sket i allt. Så jag konstaterade bara lugnt att då blir det inga mer jaktresor till Vitryssland heller. För då kan det ju inte ha varit jakten som var så intressant. Utan allt runt omkring. Jag menar, inte släpper han iväg mig på nån nöjestripp till London direkt...
    NÄ, nån måtta får det vara med allt. Det är ju inte gratis att hålla på att åka iväg sådär långt heller.

    Ja, så för att han är arg och besviken på sig själv för att han inte någonsin fixar sina uppsatta mål, så tar han ut det på mig.

  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2010-02-25 08:47:33 följande:
    Nää, jag ska helst reducera kompövertiden också... Det har förhoppningsvis ordnat sig till det bästa, men tack ändå!
    va skönt!! sä är det när man ska läsa igen en roman....e lite sent ute....som vanligt!

    Annars är du varmt välkommen hit när som!!!!
  • Sonja68

    Vill även tillägga att EFTER såna där utbrott/depperioder, och han är sig själv, så bedyrar han att han inte menar det och att jag ska låta det passera genom örona bara och inte ta honom på orden.
    Han har alltså problem med impulsstyrningen. Ett handikapp mao.
    Han är en jättefin och bra människa med ett stort hjärta, men han har vissa problem som är riktigt jobbiga. Främst för honom själv, men det kräver mycket lugn och tålamod av mig.

  • ingenjörsbruden
    Sonja68 skrev 2010-02-25 09:03:48 följande:
    Vill även tillägga att EFTER såna där utbrott/depperioder, och han är sig själv, så bedyrar han att han inte menar det och att jag ska låta det passera genom örona bara och inte ta honom på orden. Han har alltså problem med impulsstyrningen. Ett handikapp mao.Han är en jättefin och bra människa med ett stort hjärta, men han har vissa problem som är riktigt jobbiga. Främst för honom själv, men det kräver mycket lugn och tålamod av mig.
    Låter lite kämpigt....men du verkar både lugn o tålmodig....så det är tur han har dig tyccker jag!
Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan