• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • ingenjörsbruden

    lanovia 08 skrev 2010-02-23 10:51:52 följande:


    Huset står kvar när Bellabus är större.
    Japp! Men busan växer så det knakar så pappan får allt ta o TA sig tid NU varje dag med henne......hon är inget man kan ta senare...morrrrar lite

    han låter hemsk....men det lovar jag att han inte är....han vill bara ha ALLT klart...men så funkar det inte riktigt..

  • Sonja68

    Hej
    Tillbaka från fjällen med armar o ben i behåll, även knattarnas.
    Hade otur med vädret, -16 till -18 och storm. Liften högst uppe på kalfjället var stängd hela tiden, så vi fick hålla oss längre ner, närmare trädgränsen.
    Men vi åkte varje dag, hela dagarna. MÅnga varma-dryckes-pauser dock och så mycket koll på kinder och näsor och att masker och dyl. var på plats.

    Annars så var Hemavan jättetrevligt och fint. Bodde i kanonfin lägenhet. Tyvärr ett gäng med 25 st norrmän i slyngelåldern ovanför oss, så vi fick ingen nattro precis. Det må väl vara, men att de stod på balkongen och spottade snus och hällde öl på våra bilar, pissade och lämnade flaskor vid vår dörr, var väl mindre kul.

    Hinner inte läsa ikapp här, har häcken full på jobbet. Nåt nytt under solen?

  • Sonja68

    Blomman, vi berättade och de "bannade" oss för att vi inte ringt dem på direkten så hade de pratat med grannarna. Grejen var den att det var en norrman som ägde vår lägenhet och den ovanpå. Den nedre (vår) hyrde han ut via den här firman i Hemavan som vi hyrde av, den ovanpå hade de inget att göra med utan den har han antingen hyrt ut själv eller så var det nån ava hans ungar eller så som var där.
    Orkade inte börja bråka, men man kanske skulle gjort det.
    Nåja, nästa gång så vet vi hur vi ska göra.

  • Sonja68
    Ninnnis skrev 2010-02-23 11:18:28 följande:
    Hej Sonja, välkommen hem!
    Tack
  • passionsblomman

    Sonja, jo ni skulle ha "bråkat" dvs sagt till på direkten. Det är ju värdefull info även för dem. De kanske i längden inte är så intresserade av den där snubben och hans lägenheter ifall han inte har bättre koll på hur det går till när hans bekanta/släktingar är där.
    och vore jag han skulle jag VERKLIGEN vilja höra ifall min slyngel inte kunde sköta saker bra nog för att få låna min lägenhet.

    Välkommen hem förresten!

  • Ninnnis

    Jag är på ett uselt humör just nu.

    Jag har fyra semesterdagar kvar i år, vilka egentligen måste avvecklas innan 30 april. Jag har ansökt om att få skjuta på dem till juni, eftersom jag vill ha ledigt midsommarveckan. Detta fick jag avslag på.

    Då tänkte jag att jag tar ledigt två dagar tillsammans med maken i samband med "ni vet vad" i mars-april, samt två fredagar då han eventuellt är ledig. Idag fick jag veta att semesterdagarna måste läggas ut IDAG, annars får jag ta det som blir över (kollegorna har 6 respektive 17 dagar att ta ut så det blir inte så mycket över). Jag bad därför maken försöka ta reda på när "det" blir. Nu blev han uppringd och fick veta att det inte blir förrän i maj (istället för mars-april som vi fick besked om).

    Detta innebär dels 3 månader till av ovisshet och destruktiv oro (ja, jag vet att jag sa att jag skulle tänka positivt), dels att jag måste ta semesterdagarna innan april när maken troligtvis inte är ledig, samtidigt som jag i maj måste ta av nästa års kvot, vilket gör att jag kanske inte kommer att kunna ha lika mycket semester som maken resten av semesteråret.

    Ursäkta långt inlägg och jag vill ju inte diskutera "ni vet vad" i tråden, men jag är bara så arg! När f*n ska det gå min väg?

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan