• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Ninnnis

    Jag var med gudsonen på babysim ett par gånger när pappan inte kunde, så mysigt att se de små krabaterna plaska runt ♥

  • lanovia 08

    Var det första gången igår med babysim Ingis? Mysigt det låter, vi skall börja om ca 8v tror jag om vi får plats. Men varför vill inte maken gå med på nästa kurs? Underlättar ju och är mysigt att göra något hela familjen.

  • Fru E

    Ingis-säger som Ninnis varför vill inte maken gå på babysimmet

    I helgen ska jag och maken ev följa med brorsbarnen på 2 och 4 till simhallen för att bada

    Skulle egentligen varit på akupunktur nu men missade mitt byte så fick avboka tiden och få ny imorgon istället.

    Lanovia-hur går det därhemma?

    Daa-när var det BIM?

  • ingenjörsbruden

    ja det är mysigt....men han tycker det är mkt som det är med allt som ska göras på huset o så...han fattar inte att det här är FAMILJE-TID som ska prioriteras...huset kommer att stå kvar tycker jag....

    det var tredje gången faktiskt! Var noga med valet av babysim.....vissa är pedagogiska....andra inte.....

    på detta babysimmet sker allt efter barnets tempo.....

  • ingenjörsbruden

    tiden vi har är 19.30 o visst bär det lite emot att bege sig hemmifrån så sent på kvällen....men det var enda tiden efter kontorstid som fanns...allt för att han skulle få vara med o kunna bada han osså med busan.

  • lanovia 08

    Ja det var roligt att komma iväg gjorde ont i magen efter en timmes spelande men det var det värt.
    Men vilken ångest jag hade när jag skulle åka. Mjölk fanns pumpad, maken hemma och jag visste att Ellens skulle få en bra kväll med sin pappa. Ändå var jag lite smått skärrad när jag gav mig av (vilket en granne som möte mig på utsidan snabbt genomskådade ), det är ju det längsta jag varit ifrån henne på 9mån så kanske inte så konstigt...

    Bra att ridningen gick bra.


    Ninnnis skrev 2010-02-22 18:45:37 följande:
    Heja Lanovia på repet! Vad KUL att du kommer iväg Nu ska jag på ridning
  • lanovia 08

    Huset står kvar när Bellabus är större.


    ingenjörsbruden skrev 2010-02-23 10:44:07 följande:
    ja det är mysigt....men han tycker det är mkt som det är med allt som ska göras på huset o så...han fattar inte att det här är FAMILJE-TID som ska prioriteras...huset kommer att stå kvar tycker jag....det var tredje gången faktiskt! Var noga med valet av babysim.....vissa är pedagogiska....andra inte.....på detta babysimmet sker allt efter barnets tempo.....
  • Fru E

    Lanovia-kanske bra att öva i smådoser att vara hemifrån lite så att även maken lär sig hur det är att vara ensam med E

  • lanovia 08

    Jaha så mycket blev det av denna tid. Trodde jag fått lillan att sova för ett tag framöver. Men nejdå 10 min var vad hon ville sova, sedan har jag försökt hålla henne lugn i babysittern, men nu går det inte längre.

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan