• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Daa

    Hemma från jobbet idag, i sällskap av hostan och de bisarra nysningarna. Röstresurserna är något lite bättre än i helgen.

    Fick överraskande indianbesök på morgonen. Det var flera dagar tidigare än jag räknat med. Alltså mindre tid att fatta beslut om nya bebisförsök (maken skulle gärna börja försöka direkt, men rättar sig efter hur jag känner). Den spontana känslan jag har att ett plus inte är något annat än en tidsinställd sorgbomb, frågan är inte "om" utan "när", säger väl att det kanske vore bra att vänta ännu en månad.
    Eller så kan jag möta mina demoner (det är ju dessutom ingenting som säger att det kommer att bli plus på en gång, som vi alla vet kan det ju ta ett tag. Men vi känner ju också till lagen om alltings j*vlighet...), eftersom det känns jobbigt att slösa bort ännu en ÄL.

  • Fru Bygg

    Daa, jobbigt beslut att fatta. Prata igenom det med maken, så kommer ni fram till det "rätta" beslutet. Håller tummarna redan nu ifall att!

    Kom också på mig själv imorse sjunga in the djungel och tänkte vad har jag fått den ifrån.... Just det, ja DAA!

  • Ninnnis

    Godmorgon!

    Helgen har varit härlig, med mysig skogsutflykt, korvgrillning och massa lek i snön med vovven. I övrigt har det mest varit hemmamys, OS, god mat och vin

    Nu har killarna åkt, de kommer hem på fredag igen. Jag som just hade vant mig vid att ha dem hemma...

    Nu har det omtalade snöovädret kommit till oss. Jag såg inte mindre än 7 bilar i diket på vägen till jobbet.

  • Ninnnis

    Daa, om du vågar så kanske du kan göra en Anja och fejsa dina demoner...? Oavsett vad du väljer så kramar jag dig hela vägen!

  • Ninnnis

    Krya på dig förresten, Daa!

    Bruttan, är du hemma igen? Hoppas hoppas hoppas att du inte blev inlagd!

    Ingis, vad härligt att dopet gick bra, men trist att ni blev magsjuka.

  • Daa

    Fru Bygg skrev 2010-02-22 10:09:08 följande:


    Daa, jobbigt beslut att fatta. Prata igenom det med maken, så kommer ni fram till det "rätta" beslutet. Håller tummarna redan nu ifall att! Kom också på mig själv imorse sjunga in the djungel och tänkte vad har jag fått den ifrån.... Just det, ja DAA!
    Vad är det för monster jag har släppt lös?

    Maken och jag pratar en hel del. Det är svårt att fatta ett beslut definitivt när känslorna svänger så mycket.
  • Daa

    Hej Ninnis!
    Oj, du får ta det försiktigt!
    Låter som en härlig helg för er. Kom du ihåg att grilla en korv för Snörvlis också? (alltså jag... )

    Har tänkt på att göra en Anja, faktiskt.

    Förra gången försökte vi på en gång i en "upp-i-sadeln-igen"-tanke och det blev ju en väldigt jobbig upplevelse som förmodligen trasslade till hela mitt sorgearbete.
    Det kan vara värt att offra en ÄL eller två för sinnesfridens skull.

    Det bästa vore om vi kunde säga: "Vi försöker inte, vi bara skiter i att skydda oss". Sånt brukar ju gå jättebra. Man analyserar inte alls eventuella symptom eller räknar dagar...

    Yeah right. *småbitter*

    (längtar tillbaka till den ljuvliga tid då man inte hade nån koll alls på ÄL och cykler och gravidsymptom utan bara plötsligt insåg att kroppen var konstig och indianerna flera dagar sena)


    Ninnnis skrev 2010-02-22 10:13:33 följande:
    Daa, om du vågar så kanske du kan göra en Anja och fejsa dina demoner...? Oavsett vad du väljer så kramar jag dig hela vägen!
  • Fru Bygg

    Det förstår jag! Det är alltid svårt att fatta beslut när det är så mkt känslor inblandade. Håller alla tummar iallafall! Och kom ihåg Anja, inget är omjöligt!


    Daa skrev 2010-02-22 10:19:24 följande:
    Maken och jag pratar en hel del. Det är svårt att fatta ett beslut definitivt när känslorna svänger så mycket.
Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan