• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • lanovia 08

    nej nu är det dags för oss att fixa mat här.

    Och förövrigt måste jag säga åter igen jag har verkligen världens bästa man (för mig). Utan honom hade jag inte klarat dessa matmarathon.

  • passionsblomman

    Lanovia, älskade vännen!

    Min unge åt precis sådär också. och jag hade mina bryt jag med OCH vi introducerade napp efter bara några veckor. Minns inte ens när, men edet var tidigt. Jag vet att vi tex annars inte hade kunnat åka iväg någonstans. Man kan ju inte hänga obältad med juvret över ungen en hel blfärd...
    Hon har ett stort sugbehov lilla fröken. KLART ni ska ha napp då! Hon har INGET ut av att du blir helt uräten. Utom ifall hon är i tillväxtfas då hon kan behöva stimulera dig till ökad produktion. Men det där märker bvc på hur viktkurvorna ser ut.
    Du är DUKTIG, hejja hejja!

    OCH din bebis mår inte ett dugg bra av att du inte hinner äta , men det vet du ju själv.

    Tips: gör en hel mixer full med smoothie på hallon, banan och yoghurt och dra i två ägg också. Häll upp i flera glas så du har att bara ta fram ur kylen. jag har en sådan där Nutrilettburk jag brukar ha som dos. Drick sådana medan du ammar. Det är verkligen att bra mellanmål som ger massor av vitaminer, fibrer, kolhydrater och protein plus järn och annat nyttigt. Det går åt sjuka mängder energi att amma. Man DÖR ab hunger!!!

  • Fjällbruttan

    Go Blomman GO!!!
    Kkunde inte skrivit det bättre själv
    Välkommen i de bölande kossornas hängljuverklubb...

    PRECIS det du beskrev Lanovia, hade jag med Saga.. de andra minns jag inte längre.. och då var hon min TREA!
    Du är fullständigt normal och världens bästa mamma till lilla spellevinken!
    Mina TRE troll har dessutom haft napp redan på BB... de lever än

    Skulle bara titta in och säga hej för ett tag... LSE och koll i morgon, ev inläggning om inte tant doktorn är nöjd.

    Hör av mig när jag kan, kommer att sakna er ENORMT!!!

    och förresten, igår såg jag mitt livs FÖRSTA längdskidtävling, den var ju SKITBRA
    *Jag är så glaaaaaaaad att jag är svensk* brölaar så grodan i magen hoppar

    Kramar till er alla i massor!!

  • passionsblomman

    Vänta vänta VÄNTA lite nu här Bruttan. Ta det där en gång till och lite lågsamt är du snäll...

    ....tänker de LÄGGA IN DIG PÅ SJUKHUS nu fram till förlossningen eller vad SÄGER du kvinna???

  • ingenjörsbruden

    Lanovia: Känner igen mig precis...men Busan gjorde så redan 2 dagen så vi konstaterade att hon behövde napp redan på avdelningen.....men oroa dig inte....ÄR de hungriga....så räcker inte nappen! O DET är de väldigt tydliga med att tala om!

  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2010-02-22 09:04:45 följande:
    Jag meeeeed!!!! Vill skrika vår skrik och leta tecken! Och vill gosa med Bella!
    Hihihihi snart får du gosa med min busa o jag med din!

    O med Fru Bygg o hennes lilla E osså!
Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan