• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • lanovia 08

    Vad gulligt av honom att se till så du fick sova en timme extra. Det behövs så lite för att man skall få lite extra krafter.

    Fru Bygg skrev 2010-02-19 09:55:31 följande:


    Idag har jag en dålig dag. Jag sover så dåligt om nätterna, vaknar hela tiden då Ella gör ngt ljud ifrån sig. Detta i kombination med min förkylning gör mig helt slut både i kroppen och sömnig. Känner mig väldigt kinkig idag!Jag har dock världens bästa man som tog sovmorgon en timme idag från jobbet för att ta hand om Ella, så jag kunde sova en timme ostört i gästrummet!
  • Fru Bygg

    Ställer också mig i ringen och kramar om alla och sjunger med!

  • passionsblomman


    Man är lite rädd för vassa föremål som kan komma i närheten , eller hur?



    lanovia 08 skrev 2010-02-19 13:42:38 följande:
    Måste skratta åt beskrivningen. Ja brösten kommer väl aldrig bli detsamma igen. Mina är ju bara sprängfylda just nu men vill inte tänka på hur de kommer se ut när de töms. Just nu får jag ångest när jag ammar med vänster bröstet. Det har blivit så gigantiskt stort, ser ut som en uppblåst ballong som skall smälla vilken sekund som helst. Tycker synd om tjejen som skall försöka få luft när hon suger från det.
  • lanovia 08

    Daa jobbigt att du mår så mycket sämre. Tycker ju att motorvärmare först lät som en smart idé men det har du nog redan löst.

  • Hvidbrud

    Skakar sanden ut håret och lyfter upp tuttarna så jag inte bär runt på ett par extra sandlådor och joinar i omfamningen!

  • Hvidbrud

    Daa; enig med storlekarna men jag köpet på nätet eller dk, freya kommer snart till Sverige också, de gör bhar till sånna gudinnetuttar som vi har (eller hade...)till en rimlig peng, tänk om man har sån tur att de skrumpet ner till en c skål! Att köpa bh på hm för en hundring... Det har jag inte kunnat göra på 20 år...

  • ingenjörsbruden

    hej söta tjejer!

    Nu kommer ett litet kort egoinlägg....måste ta en paus.

    6 pajer är bakade o klara...*torkar svetten ur pannan*

    Så nu ska jag pimsa lite med dukningen...svärmor har gjort 2 bord klara....3e bordet dukar vi i morgon.
    Ska skära upp gurka o tomat så att det osså är klart t imorgon....sen håller jag nog kväll tror jag.

    Känner mig helt slut o trött...igår packade jag upp 20 kartonger o fixade MASSOR så nu har vi ett fungerande arbetsrum osså.

    Läste bara kort om amningstuttar
    Vet någon när man slutar läcka mjölk? Bellar har ju inte tagit tutten på 2 månader....men fortfarande kan det komma ett o annat sprut när man klämmer....

    Längtar massor tills på måndag....för på söndag så blir det nog en del stök med att fixa iordning...men NÄSTA vecka....då har jag o Bella semester!!! Så det så!

  • Hvidbrud

    Lycka till i morgon Ingis! Det kommer att gå kanon! Kram!
    Ingen aning om när brösten slutar läcka, suget hon lie ibland ellar?

  • passionsblomman

    Ingis, jag hade mjölk skitlänge efter amningen, minns inte hur länge faktiskt.

    DUKTIG har du varit nu! Ta lite paus så du inte smäller av! Och lycka till!

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan