• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

    Liten med Mindre skrev 2010-02-15 20:10:45 följande:


    Behöver nog lite mer "tre män o en baby" eller nåt sånt.
    Nej, Tre män och en baby är ju jättesorglig! - hur kan man bara lämna en bebis i en korg utanför någons dörr på det där viset! *försöker komma på någon film som ENBART är feel good...* Du kan få låna min Sällskapsresor-dvd-box om du vill
  • Liten med Mindre

    Vickan - sov gott i natt. Eller, kanske hoppas att Trollet kommer. Lycka till hur som!

  • viktualia

    Liten - jaaa just det.. det var du som också skulle renovera strykbrädan! själv köpte jag bordsfilt och fick styr på det där.... däremot har jag inte provkört brädan sedan den blev ny och fin....

    här är annars målet att gå och sova tidigt.. vet ju inte när och hur Trollet tänker sätta fart på tillvaron...

    galet!

  • snaily

    Porchez
    Gud så hemskt!!
    Förstår verkligen om du inte tycker Alla hjärtans dag är värt att fira!

  • porchez

    Liten - är det så man gör för att få lite glamorösare vardag? silvrig strykbräda

  • Ore

    Tjooohooo, OS-guld!!!

    Telis: Tack för länken... Hade dock redan innan du nämnde det petat in en supp i min extremt gnälliga son. Så jag väntar nog tills imorgon innan jag lyssnar på det, så kan jag fundera på hur jag gör inför nästa sprutomgång...

    Mugglan: Om inte 6 räknas som ömsesidig alla hjärtasns-dag present så gav vi inte varandra något heller...

  • porchez

    ja det var verkligen hemskt! Men tyvärr bara en lite del av vad den killen gjorde mot mig (eller gör fortfarande ibland) Men men nu kan jag äntligen ärligt säga att jag kommit över honom! Så det är lugnt, hoppas att det finns någon annan därute som kan ge mig det han gav mig och lite till

  • passionsblomman


    OS-guld OS-guld OS-guld

    Ropen skalla CHARLOTTE KALLA!!!

    vilket jäkla drag ANNA HAAG!!!!

    Sverige shalla-lalla-laaaaaaaaaaaaaaaaaa

    *skriker mig blågul så det ekar till Vancouver*
  • Ore

    Porchez: Usch, vad falskt att göra en så romantisk alla hjärtansdag och sedan dumpa. *kram*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge