• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Fast lite dålig känner man sig när man inte förstår vad som är problemet och man inte lyckas trösta honom.

• nennesjuttioåtta

vickan
    ojojojoj, nu är det nära! Sov så gott inatt!

Telis
    Världens sötaste televink-taliban!! klart han är tyst hos pappa, han har ju övat hockeyreferat hela dagen! hur många mål är det per dag?

AM
    Neeejjj, i soffan också! Vad trist! *skriver upp presenning på inköpslistan*

Porchez
    Vilket ärkenöt till karl, skönt att du kommit över honom!

nu blir det 15 km fristil! Fy fan, vilket darr på läppen det blev när Kalla åkte! hoppas på repris bland herrarna!

• fru AM

Porchez: helt chockad över ditt ex tilltag ... varför gjorde han det så romantiskt om han tänkte lämna dig?!

Telis: de där små talibanerna tycker ju att de kan uppföra sig lite hursomhelst mot oss mammor eftersom vi är så självklara - alltid finns där. När pappa kommer hem så fjäskar talibanerna lite genom att ligga och sova och vara så gulliga ... Been there ... Du är en supermamma. Så är det bara.

Nu är det dags att sitta på kanten av den nerkissade tv-soffan och dricka lite te ... (som tur var är det bara en ikeasoffa - men vi kan ju inte köpa en ny så fort hon ställer sig och kissar i den. Hade lagt plastad frotté åt henne att sitta på - men det hjälpte ju inte när hon ställde sig upp i soffan - bredvid frottén)

• Telis

Nu finns porchez i galleriet också! Snygg som få!

porchez, du har fått länken till galleriet per mejl!

• MSW

Loggar bara in snabbt för att önska stort lycka till till Vickan Trollet och Herr Vickan!
    Godnatt!

• snaily

God natt på er, nu ska kollas herrarnas längdtävling och sen väntar sängen efter lång dag. (Just nu vill jag verkligen ha en TV i sovrummet - tyvärr håller inte min sportallergiske make med )

• porchez

ååå vad kul det är att få ansikte på er alla! Känns faktiskt som det kan bli lite lättare att hänga med här då och vad söta allas barn är! Man riktig smälter och kan genom bilderna kännas deras energi och höra deras skratt och joller! helt underbart!

sen vad fint alla har hemma! känns som, jag säger det här för att det är nånting man "ska" säga efter att fått tillgång till galleriet, men så är det inte, jag är fullständigt ärlig

• porchez

en sak till jag glömde, kul att få se era riktiga namn. Vissa har jag gissat mig till, såsom att det fanns någon mer med samma tilltals namn som jag har. Men hade faktiskt gissat fel på personen där

• porchez

PB - din son har mitt favoritnamn! OM jag nån gång har lyckan att få en son (med någon som tycker som jag ) så ska han heta så! hoppas du delar med dig, fniss...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge