• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

    AM, stor kram, ser inte fram emot det hela här hemma heller, Iris har ju hittills vägrat hon också.

  • snaily

    Ser att du är hemma än Vickan! Hoppas du får sova lugnt i natt och att det kan komma igång ordentligt lite lämpligt imorgon bitti.

    Tinga
    Det är väl progesteronnivån man mäter där kring dag 25. Vågar inte säga om prog.nivån blir lägre om ÄL ej varit fullständig, eller om lutealfasen bara blir kortare. (Svar mottages tacksamt!)
    Hur som helst är det väl absolut värt att prova proggisar (om man nu som Muggles har ett gäng hemma ), ganska ofarligt såvitt jag vet. Jag tyckte det kändes skönt att få testa det i alla fall, även om det sen inte hjälpte. Tyvärr är det ju så att om man har lågt prog.värde eller kort lutealfas p g a att ÄL varit halvdan så blir det förstås ingen graviditet ändå oavsett hur mycket prog man tar.

    Hej Snorkis, kul med bild!

    Här blev det inga allahjärtansdags-presenter alls, tråkiga som vi är Förra året har jag för mig att jag köpte något litet symboliskt ätbart till maken.

    Oj vad många bra maskeradförslag till BS, jag är helt värdelös på sånt där pyssligt.

    Heja Ore i kampen mot Ikea!

    Nu är vi hemma från stan igen alltså.
    Gynbesöket började förvirrat som vanligt, kanske lite värre än vanligt idag. Han verkade inte veta varför vi var där och hade inte riktigt koll på historien med de obefruktade äggen osv. Så när han gjorde VUL på mig så verkade han först tycka det var positivt att han såg så många halvstora äggblåsor i mina äggstockar, men de ska ju inte vara där när (om) jag är nedreglerad! Påpekade detta lite fint och då blev han tyst en stund... tror nästan han fick för sig att jag redan börjat med Puregonsprutor igen?! Hur som helst så fanns det alltså lite för stora äggblåsor där, hoppas att det är de gamla från äggplocket som inte försvunnit helt än, men det kan man inte veta. Om en vecka ska jag ta ett blodprov för att se om jag är nedreglerad. HOPPAS! Annars skjuts sprutstarten på framtiden. Hå hå ja ja.

    Efter lite ärenden tog vi oss iväg till ett fint område utanför stan där vi åkte längdskidor med Korven (hunden) och grillade korv (såna där avlånga ätbara som inte skäller). Mysigt! Sen lång resa hem och nu är det dags att laga middag.

  • fru AM

    Snaily: vad snurrigt! Hoppas att du är nedreglerad som du ska när du testar nästa vecka!

    Nu ska jag googla på husmorstips för nerkissad soffa ...

  • muggles
    Telis skrev 2010-02-15 04:41:37 följande:
    Jag vill inte ha en färdig ettåring, däremot så skulle man ju önska att han kunde ge lite förvarning och inte vakna och gallskrika så att taket lyfter med en gång. Nu borde väl snaily vakna snart också, dom skulle ju gå upp kl 5. Hoppas allt ser okej ut hos farbror gyn!
    Jag fick vackert gå upp kl 05 idag, skulle med flyget kl 07. Som ändå blev försenat så att jag strandade 3h i Paris (på flygplatsen alltså). Jag HATAR att flyga i jobbet, det är bara tråkigt tråkigt. Åker man på semester har man ju ngt kul att se fram emot - åker man i jobbet vill man bara komma fram effektivt och snabbt och då är varje försening blä.

    Snorkis: jag tycker det låter jättejobbigt med eksemen, jobbigt att du inte kna få bättre hjälp!

    MrsB: jäkla svårmor! Du kanske ska ta med egen tårta nästa gång - som en markering?!

    Lappis: de stänger av halva Ullevi för Pink ska bara ha konsert för ca 20 000. Men Ullevi kan vara grymt bra men det måste vara rätt artist och rätt show tror jag (tänk U2, Brucan, ...)
  • muggles
    Telis skrev 2010-02-15 11:20:56 följande:
    Inga allahjärtansdagspresenter här och korvstroganoff till middag igår. Vi har lite annat att tänka på här för tillfället. Som att överleva.


    Jag fick nog ingen AllaHjärtanspresent - om inte 6 räknas?

    Sweet: vad underbart med kärleksförklaringen! Det är såå roligt när de börjar prata mera - det kommer så roliga uttryck också.
  • sweetstreet

    Oj!!! jag ser att Vickan är vattenlös!!!

    Skummade snabbt så sorry om jag missat ngt.
    men såg BS komentar om vattenavgång och öppning.
    Well, mitt vatten gick ju som ett niagarafall och jag var inte öppen ett dugg! Inga sammandragningar Nada.
    och de höll mig ju i två dygn på sjukhuset eftersom de helst ville att lillskruttan skulle stanna en vecka till p g a att jag bara var i vecka 32 + 2.
    Så jo nog kan vattnet gå utan att man är öppen...

    Spännande nu med Vickan! Skönta tt du får vänta hemma iallafall och slipper ligga på sjukhuset. Det var ignen höjdare tycker jag. Å andra sdian gjorde de en massa UL och andra undersökningar regelbundet under de här dagarna jag var där så det var nog bra att jag var inlagd.
    men detta berodde ju på att jag inte hade gått fullt ut. De ville ha koll på barnet p g a att det var nästan 8 veckor för tidigt.

  • sweetstreet

    Nu måste jag jobba vidare.
    har bara halvdag på jobbet idag för dagis är stängt p g a President´s Day. Så jag måste avlösa maken snart...
    Skynda skynda....

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge