• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

    Parnassia: aha, har du bilder på din trädgård hur det ser ut (med kaprifolen och så)? Ja lökar får det kanske bli till hösten - det finns så mkt annat att tänka på så här första året.

    Nu har jag rensat bland mina vänner på FB - tror jag går emot trenden Kände bara - varför ska jag ha en massa folk som "vän" på FB när vi aldrig hörs, när de aldrig uppdaterar status (inte för att jag är så väldigt duktig på det heller men det händer ju iaf). Nä bort med dem!

  • Parnassia

    Jag har bilder på "lökhav", men inga på berget... Kaprifolen växer på ett helt annat ställe, mot ett träd...

    Jag ska se om jag kan lägga upp några lökbilder iaf. Så vi får lite vårkänslor.

  • Parnassia

    Jag rensade också bland mina FBvänner för ett tag sedan. Och sedan har jag upptäckt att man kan välja vilka vänner man vill se på startsidan också, det har också inneburit en rensning...

  • Telis
    muggles skrev 2010-02-11 11:38:40 följande:
    Nu har jag rensat bland mina vänner på FB - tror jag går emot trenden Kände bara - varför ska jag ha en massa folk som "vän" på FB när vi aldrig hörs, när de aldrig uppdaterar status (inte för att jag är så väldigt duktig på det heller men det händer ju iaf). Nä bort med dem!
    Tjohoo, jag fick vara kvar!
  • Telis

    PB, jösses vilken tur att den lilla pojkspolingen kom idag och att han visste vad han gjorde!

  • passionsblomman

    Ja visst var det! Fast han var jäkligt snabb på att dra härifrån första gången, så då fick ju Tant Passion ringa chefen och återkalla grabbhalvan.


    Telis skrev 2010-02-11 11:49:40 följande:
    PB, jösses vilken tur att den lilla pojkspolingen kom idag och att han visste vad han gjorde!
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge