• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

pip!

ynklig Vickan tittar in... har ägnat natten åt att snyta mig... gaaaaa idag får Trollet INTE titta ut....

• muggles

Sweet: du läser väl förmodligen inte det här men jag känner igen mkt av ditt resonemang om barn och yrkesliv. Precis som du tycker jag att det finns situationer när man kan tycka att det är jobbigt med barn men det positiva överväger helt klart.

Lappis: precis som du tänker tänkte jag innan vi fick Moa. När jag väl blev gravid tänkte jag "shit, vad har vi gjort?!". Man föreställde sig att man skulle bli väldigt bunden och inte kunna göra en massa saker, man skulle inte få sova etc etc. Jag tycker inte alls det har blivit så farligt, jag känner mig inte begränsad alls i mitt liv. Men så har jag ju redan sedan innan slutat hänga på krogen, restaurangbesöken har blivit färre (men förekommer) osv, så jag kan inte säga att jag eg saknar ngt. Det var dags att gå vidare till en annan fas i livet helt enkelt och jag trivs väldigt bra med den! Sedan underlättar det ju att vi har hjälp av min mamma och en engagerad farmor (som tyvärr bor lite längre bort), och att vi har ett barnvaktsutbyte med nära vänner (som vi numera bor bara 5km ifrån dessutom).

• MSW

Dumma!! Det hjälpte inte! Så nu tänker jag äta lunch och sen ägna mig åt lite terapiarbete (städning) innan jag ger mig på att få i ordning det sista med uppgiften! Jag jag struntar i att scanna det till klasskompisen, hon får se dem i morgon ist!

• MSW
    MSW skrev 2010-02-11 11:22:21 följande:
    Dumma!! Det hjälpte inte! Så nu tänker jag äta lunch och sen ägna mig åt lite terapiarbete (städning) innan jag ger mig på att få i ordning det sista med uppgiften! Jag jag struntar i att scanna det till klasskompisen, hon får se dem i morgon ist!
    OCH jag..
  • muggles

Vickan: hur går det med mensvärken? Det är nog livmodertappen som håller på att utplåna sig... men det kan ju ta ett tag till.

• muggles

MSW: prova att avinstallera allt och börja om - det är ofta det enda som funkar. Men jag har heller inget tålamod med sådant hemma - jag jobbar ju med det och vill inte ha datorkrångel hemma på fritiden På jobbet har jag dock hur mkt tålamod som helst... men det är klart - då får jag ju betalt för det.

• Fru E

En trött Fru E tittar in och säger hej

En kombination av för mycket på jobbet och förberedelser inför alla kalas i helgen.....men det ska nog gå!

Nu finns lite bilder på bakverken i mitt galleri men ha INTE för höga förväntningar på vare sig bilderna eller bakverken....

Nu akupunktur, sen husvisning och mer fejjande till kalasen

• Parnassia

Superfina bakverk ju Fru E!
    Nu blir jag så hungrig och sugen att jag måste göra nåt åt det!

*smyger iväg till köket*

• Parnassia

Muggles - måste peppa dig lite också ang trädgården! De förslag som PB har innebär ju minimala insatser. Sätt en massa lökar nu i höst, för det är då de finns enkelt att köpa i affären och du kommer få en fantastisk vy till nästa vår. (Det är väl den stora nackdelen med trädgårdsarbete, att det tar ett tag innan man får se resultaten av det... )

Och rådhusvin/vildvin är en plan jag har för mitt berg också.
    Kaprifol har jag redan.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge