• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

    Cicci, hoppas att det löser sig snart med Skorpans ätande! Har hon hållt på och kinkat länge? Kram!

  • muggles

    Tinga: det är ju inte barnet i sig man är arg på egentligen utan man är arg på det som orsakar problemen - och med klassisk projicering så blir man ju arg på barnet för att man tycker att det är barnet som "orsakar" problemen. Egentligen är det ju inte Piff och Puff som orsakar problemen utan deras för tidiga födsel men när de krånglar så känns det ju som att det är de som är jobbiga och inte "som andra barn".
    Man känner ju lite likadant ibland när barnet trotsar. Trots är helt naturligt och barnet måste trotsa men ändå kan man känna "MEEEEN... var ett snällt barn nu och gör som jag säger - för helvete".

  • Tinga

    Frukosten idag gick inget vidare, varken fil, flingor, näringslösning i mugg eller näringslösning på flaska var intressant för Puff. Nu är förstås en gång alldeles för lite för att ge upp det här frukostalternativet, men om det är någon som har något bra förslag på frukost får ni gärna komma fram med det, så kan vi testa det också så småningom. Gröt går som sagt inget vidare.

    Piff ville varken dricka ur mugg eller flaska imorse, så det blev sond som vanligt.

    Telis - vad gulligt av din man att ta en matning inatt.

    Cicci - glömde skriva det igår, men jag känner verkligen igen mig i att man provar än det ena, än det andra, och allting ratas. Till slut vet man inte vad man mer ska prova med. Jag är rädd att jag inte har några bra idéer att komma med. Kram igen!

  • MuffinsTönt

    Morgon!

    Telis
    Gulligt av din man. Måste va härligt att få sova ut lite.

    Tinga
    Nu vet jag inte vad ni har eller inte har provat. Musli eller lite bröd med pålägg då?

    Nu ska jag fixa lite frukost o sen ringa till Folksam och IF.

  • Lapinette

    Morning girls,

    Oj, vad mycket ni skrev igår kväll. Har skummat igenom men självfallet minns jag inte alls vad jag skulle kommentera.

    Själv åkte jag skridskor igår men det tog lite tid att komma dit, stopp i t-banan pga någon idiot som hoppat ned på spåret och blivit rotmos. Om jag inte ska vara helt OT så drog min väninna upp tipset hon fått från sina vänner gällande barnverkstan (japp, hon har också börjat försöka) och det är ... slappna av! Ni kan ju gissa om att jag drog igång och kände hur pulsen ökade ju mer vi diskuterade. Borde hitta någon bra artikel som bevisar motsatsen som jag kan skicka till henne. Hon är så jäkla envis.

  • fru AM

    Cicci: Hektor har trilskats med maten tidigare (jag tror att jag beklagade mig härinne)- det var väl när han var 6 månader eller så. I hans fall har det avhjälpts genom att han får något att hålla i under matningen ? en leksak eller en sked, eller ännu hellre något ätbart: majskrok, brödstavar, en seg brödskalk. Så får man peta in en sked mat när lilla munnen öppnas för "leksaken". Du har säkert provat detta. Kanske vill Lillan äta själv ?? Kladdigt men i vissa fall tror jag att det är det enda som hjälper.

    Det är väldigt sällan som Hektor bara sitter och gapar och sväljer utan att hålla något själv i handen ? det är nog bara vid frukosten då han varit utan mat i 13 timmar ? Eller om vi är ute på stan och äter och det finns något extremt spännande att titta på ... Just nu verkar han vara mindre intresserad av mat - det går väl också i vågor för de där små. Men det är ju jättebra om du kollar så Skorpan inte har någon UVI eller så i botten (just kräkningar kan ju vara ett symptom. HAr du tagit tempen på henne? De kommer säkert fråga om hon haft feber)

  • MSW

    Bilden på A är från hans lilla kusins dop.. Nappen förstår juh imagen lite förstås..

    Vet att det ännu är lite för tidigt att vänta på vickan.. Men är juh ganska nyfiken på om hon känt ngt mer inatt eller inte..

  • MSW

    Lappis: Obehaglig anledning att bli försenad! Tråkigt att du inte lyckades överbevisa väninnan.. Men vi har väl länkat till artiklar som motbevisar i tråden förut, så det borde väl gå att googla upp...? (Am? )

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge