• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia
    Oupsie skrev 2010-02-09 21:50:22 följande:
    Oh spännande Vickan, tänk om det är på gång "alla redan" . Om Trollet kommer imorgon kommer han att dela födelsedag med min farfar .
    Annars är väl alla hjärtans dag en bra födelsedag?!?! då fyller ett av mina ex. Sen kan jag ta och pricka in Parnassias födelsedag också - hon fyller nästa vecka...
  • Oupsie

Ja, alla hjärtans dag är nog bra. Har en kusin som fyller då . Var det den 17 februari som är BF?

• MuffinsTönt

Hej tjejer!

Lyx att sluta halvtimme tidigare.

Vickan
    Spännande!!!

• Oupsie

Oh, biskvier är så gott! Jag är ganska bra på att göra biskvier faktiskt, om jag får säga det själv .

Om jag inte får något jobb snart så kanske jag borde bli konditor? Fru E, vill du bli min kompanjon?

Jag fick ett litet bryt här innan i kväll och maken var snäll och försökte trösta mig. Att jag skulle se det från den ljusa sidan, att får jag inget jobb kan jag göra vad jag vill. Kanske ingenting, bli lyxhustru helt enkelt . Fast om jag ska bli lyxhustru får jag nog se till att banta lite, blondera håret och fixa lite större boobs... undrar om maken verkligen funderat igenom det här Lyxhustrur verkar dyra i drift...

• muggles
    Telis skrev 2010-02-08 09:10:47 följande:
    Här har jag också gått upp alldeles för tidigt idag, flera gånger faktiskt. Första matomgången var kl 1, kom i säng vid 1.45 igen. Sen 3.15 var det dags för nästa och efter den var han superpigg så då hann han äta och bajsa två gånger till samt kräkas oräkneliga gånger innan han somnade om så när jag äntligen hade hunnit pumpa ur brösten också var klockan 5.30. Åsså var det dags för ny matning kl 7... Jag ångrar ju inte Televinken förstås men just nu övergår det mitt förstånd varför man skaffar fler barn än ett när man vet hur det är, före det första är man ju lyckligt ovetande.
    Oj vad jag känner igen mig. Jag sa till maken att "fy FAAN - vi skiter i en till va?"
    Problemet är att man hinner glömma bort mellan nr 1 och nr 2 hur jävligt det var...
    Av precis den anledningen så sov inte Moa inne hos oss mer än de första nätterna. Men vi hade dörren öppen till rummet där hon låg. Och hon märkte ju inget...
  • Oupsie

Snaily, vad häftigt det låter att åka skidor med hunden. Tror att min galenpanna hade gillat det, fast hon lär aldrig få testa eftersom hennes matte inte kan åka skidor.

• porchez

Just det Grattis EA + herr EA!

Oupsie - stor kram till dig, minns själv hur jag mådde som arbetslös, kändes som jag inte var "någon" och vart i vägen i samhället i allmänhet. Men det är ju inte sant utan bara en känsla jag hade. Hoppas allt löser sig för dig snart.

Minns jag rätt att någon här inne var på Pink i sommras? Lappis kanske? Såg precis att hon skulle spela på Ullevi i sommar, och blev grymt sugen på att fixa biljetter dit.

Nej nu ska jag nog ta mig till sängen, God Natt på er alla. och Vickan om det händer nånting innan jag loggar in igen imorgon kväll så önskar jag dig återigen all lycka till!

• viktualia

Oupsie - japp enligt RUL är bf 17/2. Men enligt mina beräkningar - dvs senaste mensen och tillfället då Trollet måste ha blivit till - så är bf senare än så. Typ 22:a. Vilket just nu känns sååååå avlägset!

• BrudSommar2006

Snigeln, får man ha hund med sig in på restaurangen alltså?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge